ChielTZR |
25-4-2010 14:22 |
Posts: 6016 |
Dat je cil zo warm wordt is niet erg. Het is een luchtgekoelde brommers en die worden nou eenmaal wat warmer dan vloeistofgekoelde mopeds.
En je oliepomp kan 10k wel aan hoor. hoeveel toeren draai je max dan nu op die tsx?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RBN |
25-4-2010 14:28 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Dat je cil zo warm wordt is niet erg. Het is een luchtgekoelde brommers en die worden nou eenmaal wat warmer dan vloeistofgekoelde mopeds.
En je oliepomp kan 10k wel aan hoor. hoeveel toeren draai je max dan nu op die tsx?
Maar hij wordt echt heel heet he. Als ik stil sta voel ik die warmte ook tegen me benen.
Hoe kan je weten of je cil te heet wordt? is daar een manier voor?
Ja meestal schakel ik wel echt voor de 10.000 over.
10.000 echt maximaal en meestal minder.
Maar als die koud stottert is de sproeier toch zeker niet te klein?
Ik ben 4 maten groter gegaan van standaard uitlaat naar proma.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 14:29 uur.
|
|
|
|
Maeddy |
25-4-2010 14:30 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
Maar hij wordt echt heel heet he. Als ik stil sta voel ik die warmte ook tegen me benen.
Hoe kan je weten of je cil te heet wordt? is daar een manier voor?
Ja meestal schakel ik wel echt voor de 10.000 over.
10.000 echt maximaal en meestal minder.
Maar als die koud stottert is de sproeier toch zeker niet te klein?
Ik ben 4 maten groter gegaan van standaard uitlaat naar proma.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 14:29 uur.
Als hij echt veel te warm wordt, dan komt dat door een te arme afstelling. Bovendien wordt luchtgekoeld sowieso erg warm.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
RBN |
25-4-2010 14:32 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Als hij echt veel te warm wordt, dan komt dat door een te arme afstelling. Bovendien wordt luchtgekoeld sowieso erg warm.
Oke echt gewoon gloeiend heet dat je hem onmogelijk langer dan een kwart seconde kan aanrakan?
|
|
|
|
Maeddy |
25-4-2010 14:37 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
Oke echt gewoon gloeiend heet dat je hem onmogelijk langer dan een kwart seconde kan aanrakan?
Bedrijfstemperatuur is 90 graden van watergekoeld volgens mij? Nou, dat is behoorlijk warm. Luchtgekoeld kan nog warmer worden.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
swieber |
25-4-2010 16:45 |
Posts: 82 |
houdt er rekening mee dat het zowieso allemaal wat warmer wordt he vandaag met die hitte.
|
|
|
|
ChielTZR |
25-4-2010 17:32 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
Oke echt gewoon gloeiend heet dat je hem onmogelijk langer dan een kwart seconde kan aanrakan?
Ja, zo warm mag hij worden.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RBN |
25-4-2010 20:07 |
Posts: 858 |
Is het normaal dat het bij sommige brommers lang duurt voordat de bougiekleur zichtbaar wordt?
De bougie blijft bij mij heel lang schoon. Nu, na 20km, begint de kleur zich langzaam te vormen.
|
|
|
|
Pixl |
25-4-2010 20:16 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
Maar hij wordt echt heel heet he. Als ik stil sta voel ik die warmte ook tegen me benen.
Hoe kan je weten of je cil te heet wordt? is daar een manier voor?
Ja meestal schakel ik wel echt voor de 10.000 over.
10.000 echt maximaal en meestal minder.
Maar als die koud stottert is de sproeier toch zeker niet te klein?
Ik ben 4 maten groter gegaan van standaard uitlaat naar proma.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 14:29 uur.
bij de 10000 schakelen kan makkelijk, doe ik vaak ook heel veel meer toeren draait die van mij ook niet, misschien 10,5k maar dan houd het ook wel een keer op.
|
|
So fuckin' what!? |
|
ChielTZR |
25-4-2010 20:16 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Is het normaal dat het bij sommige brommers lang duurt voordat de bougiekleur zichtbaar wordt?
De bougie blijft bij mij heel lang schoon. Nu, na 20km, begint de kleur zich langzaam te vormen.
Ga je nu zeuren dat je bougie schoonblijft?
Nee joking, maar ik zie niet in wat hier mis mee is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RBN |
25-4-2010 20:18 |
Posts: 858 |
Nee intussen heeft hij wel een aardige kleur. Maar nog wel licht.
En het duurde best lang voordat hij die kleur had.
Ik ben gewend dat een brommer na een rondje rijden al een mooie kleur heeft.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Als hij echt veel te warm wordt, dan komt dat door een te arme afstelling. Bovendien wordt luchtgekoeld sowieso erg warm.
Maar wanneer is 'echt veel te warm'?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 20:20 uur.
|
|
|
|
Sherwin |
25-4-2010 20:31 |
Posts: 561 |
niet te merken voor jou gevoel... want wss zit ie op de 100+Graden, en dan kan je niet ff t verschil gaan voelen
|
|
|
|
Splendid |
25-4-2010 20:40 |
Posts: 8421 |
als ie te warm wordt krijg je een warmloper en dat merk je vaak wel
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Maeddy |
25-4-2010 20:51 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Nee intussen heeft hij wel een aardige kleur. Maar nog wel licht.
En het duurde best lang voordat hij die kleur had.
Ik ben gewend dat een brommer na een rondje rijden al een mooie kleur heeft.
[...]
Maar wanneer is 'echt veel te warm'?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 20:20 uur.
Heb je je hand wel eens in warm water van vijftig graden gestoken? Dat is heet. De bedrijfstemperatuur van een watergekoelde cilinder is al negentig graden, en die van luchtgekoeld ligt nog hoger. Dat wil je niet vast pakken, geloof dat nu maar.
Als je cilinder toch echt te heet is voor je gevoel, dan is je afstelling gewoon te arm.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Tomez |
25-4-2010 20:53 |
Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
als ie te warm wordt krijg je een warmloper en dat merk je vaak wel
Maar dat wil ie voorkomen lijkt mij en daarom vraagt ie hoe heet je cilinder kan worden.
@ RBN
AC kan aardig warm worden, en het moet er ook wel tegen kunnen. Als je echt bang bent dat ie te warm word zet je er een maatje grotere sproeier in, maar waarschijnlijk hoeft dat niet, het lijkt mij dat ie daarvoor ook al zo warm werd? 100 graden ofzo kan je je handen niet echt bepaald lang ophouden, terwijl het voor je cilinder nog niet echt warm is.
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 25-4-2010 om 20:56 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|