Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT houd in....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 705 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61412 - DT houd in....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 23-4-2010 13:43 Print topicpost

Posts: 244
hallo,
Ik heb gezocht naar een topic hierover, maar
heb niks kunnen vinden (telkes beetje anders).
Mijn Yamaha DT 70cc houd dus behoorlijk in.
Hij trekt makkelijk door naar de 4 (van de 4)maar dan merk
je gewoon dat hij harder wil maar niet kan.
Mikuni carburateur 22mm.
Een orginele ontsteking met contactpunten.
Waar kan dit aan liggen??



 

Pixl 23-4-2010 13:44 Print reply

Posts: 3125
wel afgesteld?
in 1x gekomen?
zuiger(veren) versleten?
 
So fuckin' what!?
kenny77 23-4-2010 13:44 Print reply

Posts: 29286
welke 70cc cilinder
uitlaat
cilinderkop
twv
topsnelheid

heb je nu?
 
drannello 23-4-2010 13:49 Print reply

Posts: 244
Hij is verder prima afgesteld.
Start goed, trekt goed...
zuigerveren zitten al nieuwe op,
maar probleem blijft zich voordoen.


Er zit een eurokit cilinder op.
cilinderkop ook eurokit.
Uitlaat is gewoon origineel.(zie gallery)
twv = 12-47
top ligt rond de 80-85
Iemand een idee??


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 23-4-2010 om 13:49 uur.
 
st.nyksterdriver 23-4-2010 13:55 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
Hij is verder prima afgesteld.
Start goed, trekt goed...
zuigerveren zitten al nieuwe op,
maar probleem blijft zich voordoen.


Er zit een eurokit cilinder op.
cilinderkop ook eurokit.
Uitlaat is gewoon origineel.(zie gallery)
twv = 12-47
top ligt rond de 80-85
Iemand een idee??


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 23-4-2010 om 13:49 uur.

die ori uitlaat nekt hem
 
kenny77 23-4-2010 13:56 Print reply

Posts: 29286
Eurokit cilinderkop heb ik nog nooit van gehoord.
Als je van boven op de cilinderkop kijkt staant in de rechterachter hoek een nummer .

hoe is de topsnelheid gemeten?

denk eerlijk gezegd dat je nog iets lager uitkomt als 85 km/h met die twv, uitlaat en een 4 bak.

Dan mag je al een gat in de lucht springen als die werkelijk 85km/h haalt.

ik reed met 12/48 met 5 bak en 70cc polini en die reed ook rond de 80~85 km/h (of ik had zo'n scheve teller kan natuurlijk ook)

Maar ik zie niks waar je je druk om hoeft te maken.
 
drannello 23-4-2010 14:10 Print reply

Posts: 244
top snelheid is gemeten met een auto die langs me reed.
code op kop is 5N6?? volgens mij...
wat voor uitlaat raden jullie mij aan dan??
en wat houd 5N6 in??
 
kenny77 23-4-2010 14:33 Print reply

Posts: 29286
5n6 is in ieder geval wel het betere nummer.
deze cilinderkop heeft een beter verbrandingsruimte als de andere types.
wel kan je nog erop lette deze zijn er in de 41mm en 45 mm variant, jij hebt de 45mm nodig.
of eventueel de 41mm kop aanpassen.

tsja als uitlaat proma, maar dan valt hij snel terug in de toeren.

enigste wat ik je echt zou aanraden is een 5 bak...

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-4-2010 om 14:34 uur.
 
drannello 23-4-2010 14:57 Print reply

Posts: 244
lijkt mij ook mooi ja een 5 bak
maar moet je dan een heel nieuw carter kope
of is de mijne ook aan te passen...
Groeten
 
Pixl 23-4-2010 14:58 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
lijkt mij ook mooi ja een 5 bak
maar moet je dan een heel nieuw carter kope
of is de mijne ook aan te passen...
Groeten


Volgens mij hoef je dan alleen maar de bak over te zetten
 
So fuckin' what!?
kenny77 23-4-2010 14:58 Print reply

Posts: 29286
5 bak past er zo in.

6 bak is een hoop gezeur.
 
Arjan 2-Stroke 23-4-2010 19:17 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
5n6 is in ieder geval wel het betere nummer.
deze cilinderkop heeft een beter verbrandingsruimte als de andere types.
wel kan je nog erop lette deze zijn er in de 41mm en 45 mm variant, jij hebt de 45mm nodig.
of eventueel de 41mm kop aanpassen.

tsja als uitlaat proma, maar dan valt hij snel terug in de toeren.

enigste wat ik je echt zou aanraden is een 5 bak...

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-4-2010 om 14:34 uur.


wrm moet een 41mm kop worden aan gepast op een 70cc??

ik heb nu ook een eurokit 70cc, met gewoon 50cc kop, en dat draait goed
 
Trekhaak FM 106.0MHz
BRAMUS 25-4-2010 18:07 Print reply

Posts: 68
da kan kei veel per cilinder en zuiger verschillen
ik had een mtx 70cc met orginele kop en het zuigertje was op
dus ikke nieuwe zuiger erin gepleurd maar hij liep niet meer met nieuwe zuiger
uiteindelijk bleek dat hij in combinatie met orginele kop en deze nieuwe zuigern niet liep
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten
kenny77 25-4-2010 18:10 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
[...]


wrm moet een 41mm kop worden aan gepast op een 70cc??

ik heb nu ook een eurokit 70cc, met gewoon 50cc kop, en dat draait goed


Als je met een goede squish rijd, krijg je hoogst waarschijnlijk last van detonatie.

Ik geef je gelijk meest mensen hebben dit niet, maarja ik zeg het toch maar even.
 

Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved