Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Begin Forum - Topic #61399 - Cilinder van een DT, RD, MX?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 8028 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tomez |
22-4-2010 21:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/20724/avatar) Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
na enig zoekwerk,
de 2W1 zit origineel op de Yamaha RD50SP, een japanse uitvoering, het lijkt mij dus sterk dat jij de originele cilinder daarvan hebt
2W1 heb ik ook niet genoemd als in mijn bezit zijnde
Inderdaad op de 2l4 staat een nummer gebrand, op de 353's niet:
Hier de 2 dozen van beidde 353 cilinders, genuine yamaha parts, dus geen immitatie lijkt mij zo:
Ik vond trouwens een 353 op internet via het hele serienummer dat ik net op die dozen had gefotografeerd.
[url]http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=353-11311-00&returnURL=id=20||cid=24||page=3||ps=100||pg=[/url]
Dus... Heb ik nou originele yamaha cilinders liggen?
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 23-4-2010 om 8:47 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
dirktimmer |
23-4-2010 0:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4559/avatar) Posts: 1737 |
hey,
de doos is origineel, de cilinder niet
de prijzen, 85 gulden en 100 gulden zijn ook niet de oorspronkelijke prijzen, was toen ook meer dan 250 gulden. prijzen komen meer overeen met de 50 euro van een immitatie cilindertje
de tekst erop klopt ook niet, de 353 is voor dt50m, niet voor rd.
een originele cilinder heeft ALTIJD een ingebrand nummer, of je nou dt, rd, dtr, yz, of weet ik wat dan ook hebt.
|
|
|
|
Tomez |
23-4-2010 8:46 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/20724/avatar) Posts: 265 |
Okee, maar maakt het zo veel verschil uit qua kwaliteit tussen de originele en immitatie? Opzich rijd ie prima, en wel beter/sneller dan die 2l4. Hoeveel km (afstand) zal ik er ongeveer mee moeten kunnen halen (ik rijd vrij rustig ![](img/post/s/engel.gif) )??
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 23-4-2010 om 8:55 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 9:19 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Okee, maar maakt het zo veel verschil uit qua kwaliteit tussen de originele en immitatie? Opzich rijd ie prima, en wel beter/sneller dan die 2l4. Hoeveel km (afstand) zal ik er ongeveer mee moeten kunnen halen (ik rijd vrij rustig )??
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 23-4-2010 om 8:55 uur.
dat is erg verschillend met die imitatie cilinders.
soms halen ze wel 5000 kilometer zonder er wat aan te doen:P
maar soms is het ook na 2500 afgelopen en loopt de bende vast.
maar zoals je zelf zegt dat je rustig rijd moet je niet veel te veel enge dingen gaan verwachten.
ik adviseer je wel een keertje aan als de zuiger versleten is er dan een prox zuigertje in te doen.
is beter kwaliteit.
dirk timmer die hierboven heeft gepost kan die zuigertjes wel goedkoop krijgen ![](img/post/s/wink.gif)
en ook veel andere onderdelen voor dt/rdenzovoort brommers ![](img/post/s/e.gif)
te veel eigenlijk als je bij hem langes komt
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 9:39 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Mijn 60cc (immi , 2WI) wat ik 2 de hands van mijn brommer eraf heb gehaald heeft 4000 km gereden op mijn rd50 met een tamme setup (wel een nieuwe zuiger in gezet)
daarna heb ik de uitlaatpoort aangepast weer een nieuwe zuiger erin gezet en toen op mijn dt50 gezet, maakte redelijk wat toeren 11ooo/12ooo toeren flink afgeracht maar hij bleef wel altijd lopen.
En heb ik op mijn dt weer zo'n 5000 km mee gereden toen kreeg ik een andere blok, maar die cilinder was opzich nog prima.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-4-2010 om 9:39 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 10:21 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 10:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
heb ik gelukkig niet gehad.
wel met 50cc'tje dat er aan de voorkant van de zuiger een stukje afbrak (tot 2 keer toe).
Gelukkig nooit vast gelopen, omdat ik op tijd ingreep.
uitlaatpoorten waren niet te breed of te hoog.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 10:32 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
heb ik gelukkig niet gehad.
wel met 50cc'tje dat er aan de voorkant van de zuiger een stukje afbrak (tot 2 keer toe).
Gelukkig nooit vast gelopen, omdat ik op tijd ingreep.
uitlaatpoorten waren niet te breed of te hoog.
over niet te breed en niet te hoog gesproken dat heb ik wel eens geprobeerd voor de lol.
om eens te kijken hoe ver ik kon gaan zegmaar.
op een gegevenmoment steeds meer milimetertjes
maar hij wou verdomme maar niet verrot lopen
ik had toen mijn uitlaat poort echt superhoog gemaakt.
in een soort van V vorm dan had die zegmaar een soort van schotje in het midden om het overtepakken en dat was ook al zijn max
maar die V bovenin zat die al op 19,5mm gemaakt ![](img/post/s/e.gif)
dat zou anders nooit gekunt hebben zonder een V vorm idee erin te maken.
dan was die er allang ingeklapt.
cilindertje reed opzich wel fijn maar dat fijne was allen dik in de toeren
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 23-4-2010 om 10:34 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 10:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
haha
Zo heb ik ook eens een 50cc verpruts.
Mijn vader, maak hem niet te groot hé!
(wist ik veel van alles bereken)
dus kenny pakt de vijl en gaat lekker aan de slag, was ook een joekel van een uitlaatpoort.
reed wel, maar ook zoals je zei alleen deed hij wat in de hogere toeren en rammelen dat de zuigerveren deden.
Maarja daar leer je wel van.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 10:42 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 10:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar ik vond een ovale uitlaatpoort net wat fijner rijden.
Vooral omdat ik in de stad woon, had ik wat meer trek kracht onderin de toeren.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 10:48 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar ik vond een ovale uitlaatpoort net wat fijner rijden.
Vooral omdat ik in de stad woon, had ik wat meer trek kracht onderin de toeren.
jaah inderdaad ![](img/post/s/wink.gif)
ik woon meer in de polder ![](img/post/s/e.gif) noordoostpolder en daar heb je allemaal 10 km lange fietpaden dus dan is trekkracht niet zo belangrijk meer.
de topsnelheid daar gaat het bij ons om.
dus stel je komt nog langes met en toerit toendorpe rit ofzo dan moet je hem ff wat zwaarder vertanden ofzo voor meer snelheid:P
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 11:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
ach bij zo'n meeting rijden we toch niet snel.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
23-4-2010 11:03 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ach bij zo'n meeting rijden we toch niet snel.
dat denk jij
plankgas over het mooie dijkje van blokzijl naar kuinre ![](img/post/s/wink.gif)
mooi stukje is dan van zon ongeveer dik 10 km lang denk ik
als het niet langer is
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
23-4-2010 11:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Maar ik kom op een trage dt175 , die wil niet zo hard. :(
|
|
|
|
Dit topic is 8028 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|