het is een mr50 of een ty50 cilinder en rd50m als ik het goed heb.
de 2L4 is imitatie die je hebt en de 353 is orgineel yamaha.
omdat de 353 orgineel is rijd die beter.
maar de 2WI variant wat kenny ook al zij.
is in imitatie te koop maar is wel sneller dan de 2L4 en de 2WI heb je ook in orgineel yamaha.
eigenlijk alle tipe's in imitatie heb je ook in yamaha uitvoering gehad.
de 353 is sneller dan de 2L4 en je hebt ook nog een 2L7 die zit tussen die 2 cilinders in.
maar de 2WI is sneller dan de 353 maar is ook heel wat hoogtoeriger dan de 353 dus onder de 2WI zou je beter een onderlangsuitlaatje onder kunnen beunen.
en de 353 gewoon een gianelli of proma bovenlanges dan rijd die wel fijn.
de tipe's die ik heb bereden:
2L4: onderlanges pijpje met 70km/h en dat reed wel fijn maar was helemaal dood onderin terwijl de 2L7 dat dus niet zo had.
2L7: onderlanges pijpje en 16mm snelheid 70km/h
maar dat rijd niet fijn.
353: bovenlangs pijpje proma met 16mm met een nette 70km/h.
en onderlanges pijpje 75/80km/h.
2WI: snel cilindertje voor 85km/h met snelle onderlangs uitlaat. korte bocht van lengte 7,5 centimeter had ik.
met een omgelast scooter uitlaatje.
en 16mm.
N 25F: helemaal orgineler dan orgineel is niet te vinden.
je pink past net door de uitlaatpoort heen.
maar als je deze cilinder tuned dan is die sneller dan alle bovenstaande cilinders.
orginele uitlaat 12mm carberateur en orginele kop 5N3. liep dat 40km/h.
maar toen ik de cilinder ging tunen net zoals de 2WI die ik ook precies zo getuned had dus ik kon mooi vergelijken.
behaalde ik met deze setuppen:
2WI getuned: onderlanges pijpje 20mm mikuni home made spruitstuk en twin air filter.
en hoge druk kop van een rd50mx een dikke 85km/h met meer trekkracht erbij dan voorheen maar de snelheid bleef hetzelfde.
N 25F getuned hetzelfde als de 2WI:
onderlangs pijpje 20mm mikuni home made spruistukje en twin air filter. en hoge druk kop van een rd50mx.
dat leverde veel plezier op en heb er op zijn goede dag 95km/h mee gehaald.
dit was allemaal met orginele contacpunten ontstekingen.
maar de N 25F cilinder heb ik later ook nog een HPI ontsteking op gehad omdat de contacpunten af en toe begonnen te zweven.
heb ik toen daardoor alles weer afgestelt en er een dikke 100 km/h mee gehaald maar dat was na 450 kilometer rijden ook over omdat de kwaliteit van de yamaha cilinders daar niet tegen kunnen.
dit is allemaal met orginele yamaha cilinders gebeurd.
de imitatie gaven ook ongeveer dezelfde resultaten maar het de kwaliteit was alleen wat minder.
daarom heb ik de getunede cilinders ook maar van yamaha gedaan
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
afstellingen weet ik ook veel van.
edit:
maar soms zijn de imitatie cilinders ook stiekem 60cc zonder dat je het in de gaten hebt dus meet ze goed na.
okal staat er aan de buitenkant 49cc op.
dat wil niks zeggen namelijk.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 21-4-2010 om 20:03 uur.