Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder van een DT, RD, MX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61399 - Cilinder van een DT, RD, MX?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomez 21-4-2010 18:43 Print topicpost

Posts: 265
Het is al weer een tijd terug dat ik de cilinder van mijn RD heb vervangen voor een exemplaar dat ik voor 50 ¤ + nog een heleboel andere onderdelen heb kunnen scoren. Ik had m vervangen niet zozeer dat mn oude kapot was, maar meer omdat die er niet meer uitzag...
Had gecheckt of de spoelpoorten enzovoort overeen kwamen en dat klopte allemaal. Hij rijd er nu ook prima mee. Toch was de cilinder iets anders dan die ik eerst had, de koelribben zijn namelijk iets kleiner en de inlaatpoort heeft geen spijltje ertussen (mijn zuiger nog wel, dus daar schiet ik niet zoveel mee op natuurlijk...)

De oude was een 2l4 49cc en de nieuwe een 353 49cc.
De cilinder past gewoon (klopt ook aangezien de RDm, RDmx, DT, en DTmx allemaal dezelfde blokken hebben als het goed is) maar ik ben altijd nieuwsgierig gebleven naar voor wel type de cilinder nou echt is!

En zou het beter zijn als ik ook een zuiger zonder zo'n spijltje zou zoeken voor erin? Of zal het verschil nauwelijks merkbaar zijn?

Beide cilinders links 2l4 (mijn oude dus) en rechts de 353:


Poorten 2l4:


Poorten 353:


Zijkanten:


Inlaat 2l4:


Inlaat 353:


353 Op mn blok:



Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 18:44 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8

thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-4-2010 18:46 Print reply

Posts: 7728
je had beter kenny even kunnen inboxen ipv dit topic starten
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tomez 21-4-2010 18:50 Print reply

Posts: 265
Ja sorry dat is waar.... Even niet bij nagedacht
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
De Schout 21-4-2010 18:51 Print reply
Posts: 5327
ik ben niet zo kapot van de spijl loze inlaat eigenlijk. voor levensduur is zo'n spijltje wel heel lekker.

maak eens een foto van je zuiger als je wilt?

wat ik persoonlijk zou doen, cilinder met spijltje laten honen, (als al je em er mmoi uit wilt laten zien, stralen en spuiten) poortmapje maken, hier neer planten voor wat tips en uitlaatpoortje beetje aanpassen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 21-4-2010 18:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
je had beter kenny even kunnen inboxen ipv dit topic starten


Nauw hier ben ik niet zo zeker van.
Heb nooit echt verdiept in 50cc tjes aangezien dat niks voor mij was.

Maargoed ik doe eens een gooi.

2l4 is volgens mij gewoon immitatie
en de 353 is een originele yamaha cilinder.

de poorten van een 2l4 zitten een stuk lager als de 2wi variant (ook immi) , daarom rijd die ook niet fijn.

misschien dat dirk timmer de uitkomst kan bieden.

Misschien dat hij van een ty50 afkomt ofzo?
Die hebben ook een kleinere cilinderkop.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-4-2010 om 18:54 uur.
 
yamahadt1986 21-4-2010 20:02 Print reply
Posts: 1713
het is een mr50 of een ty50 cilinder en rd50m als ik het goed heb.

de 2L4 is imitatie die je hebt en de 353 is orgineel yamaha.
omdat de 353 orgineel is rijd die beter.

maar de 2WI variant wat kenny ook al zij.
is in imitatie te koop maar is wel sneller dan de 2L4 en de 2WI heb je ook in orgineel yamaha.
eigenlijk alle tipe's in imitatie heb je ook in yamaha uitvoering gehad.

de 353 is sneller dan de 2L4 en je hebt ook nog een 2L7 die zit tussen die 2 cilinders in.
maar de 2WI is sneller dan de 353 maar is ook heel wat hoogtoeriger dan de 353 dus onder de 2WI zou je beter een onderlangsuitlaatje onder kunnen beunen.
en de 353 gewoon een gianelli of proma bovenlanges dan rijd die wel fijn.

de tipe's die ik heb bereden:

2L4: onderlanges pijpje met 70km/h en dat reed wel fijn maar was helemaal dood onderin terwijl de 2L7 dat dus niet zo had.

2L7: onderlanges pijpje en 16mm snelheid 70km/h
maar dat rijd niet fijn.

353: bovenlangs pijpje proma met 16mm met een nette 70km/h.
en onderlanges pijpje 75/80km/h.

2WI: snel cilindertje voor 85km/h met snelle onderlangs uitlaat. korte bocht van lengte 7,5 centimeter had ik.
met een omgelast scooter uitlaatje.
en 16mm.

N 25F: helemaal orgineler dan orgineel is niet te vinden.
je pink past net door de uitlaatpoort heen.
maar als je deze cilinder tuned dan is die sneller dan alle bovenstaande cilinders.
orginele uitlaat 12mm carberateur en orginele kop 5N3. liep dat 40km/h.

maar toen ik de cilinder ging tunen net zoals de 2WI die ik ook precies zo getuned had dus ik kon mooi vergelijken.
behaalde ik met deze setuppen:

2WI getuned: onderlanges pijpje 20mm mikuni home made spruitstuk en twin air filter.
en hoge druk kop van een rd50mx een dikke 85km/h met meer trekkracht erbij dan voorheen maar de snelheid bleef hetzelfde.

N 25F getuned hetzelfde als de 2WI:

onderlangs pijpje 20mm mikuni home made spruistukje en twin air filter. en hoge druk kop van een rd50mx.
dat leverde veel plezier op en heb er op zijn goede dag 95km/h mee gehaald.

dit was allemaal met orginele contacpunten ontstekingen.
maar de N 25F cilinder heb ik later ook nog een HPI ontsteking op gehad omdat de contacpunten af en toe begonnen te zweven.

heb ik toen daardoor alles weer afgestelt en er een dikke 100 km/h mee gehaald maar dat was na 450 kilometer rijden ook over omdat de kwaliteit van de yamaha cilinders daar niet tegen kunnen.

dit is allemaal met orginele yamaha cilinders gebeurd.

de imitatie gaven ook ongeveer dezelfde resultaten maar het de kwaliteit was alleen wat minder.
daarom heb ik de getunede cilinders ook maar van yamaha gedaan

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

afstellingen weet ik ook veel van.


edit:
maar soms zijn de imitatie cilinders ook stiekem 60cc zonder dat je het in de gaten hebt dus meet ze goed na.
okal staat er aan de buitenkant 49cc op.
dat wil niks zeggen namelijk.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 21-4-2010 om 20:03 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Tomez 21-4-2010 22:37 Print reply

Posts: 265
Hartstikke bedankt voor de reacties!
Ik ben weer een stukkie wijzer geworden!
Ik ben dus wel blij met die 353 (origineel is altijd goed en hij rijd inderdaad wel beter dan die ouwe 2l4)
Ik haal er op het moment maximaal 60 op de teller mee maar ik ben er achter gekomen dat mijn teller niet helemaal klopt, als ik 50 rijd op mn teller rijd ik eigenlijk 60 (omgekeerde tellertuning??? )
De uitlaat die ik heb is nog standaard, dus gewoon onderlangs een chromen sigaar en niet zo snel.

Hij houd in z'n versnellingen bij de 7000 toeren wel wat in, is dat gewoon het max aantal toeren van die cilinder, de ori uitlaat, of moet ik m'n afstelling toch nog even nakijken (toch een grotere sproeier? Ik doe het nu met 78)? Hij stottert wel als ie koud is nog wat hoger in toeren tot dat ie warm is enzo.
Powerband begint ongeveer al rond de 4000-4500 toeren al en is vrij duidelijk te voelen.


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 22:40 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
yamahadt1986 21-4-2010 22:55 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Hartstikke bedankt voor de reacties!
Ik ben weer een stukkie wijzer geworden!
Ik ben dus wel blij met die 353 (origineel is altijd goed en hij rijd inderdaad wel beter dan die ouwe 2l4)
Ik haal er op het moment maximaal 60 op de teller mee maar ik ben er achter gekomen dat mijn teller niet helemaal klopt, als ik 50 rijd op mn teller rijd ik eigenlijk 60 (omgekeerde tellertuning??? )
De uitlaat die ik heb is nog standaard, dus gewoon onderlangs een chromen sigaar en niet zo snel.

Hij houd in z'n versnellingen bij de 7000 toeren wel wat in, is dat gewoon het max aantal toeren van die cilinder, de ori uitlaat, of moet ik m'n afstelling toch nog even nakijken (toch een grotere sproeier? Ik doe het nu met 78)? Hij stottert wel als ie koud is nog wat hoger in toeren tot dat ie warm is enzo.
Powerband begint ongeveer al rond de 4000-4500 toeren al en is vrij duidelijk te voelen.

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 22:40 uur.



je afstelling is volgensmij wel goed maar dat komt gewoon door je orginele uitlaat.
die uitlaaten zijn altijd erg laagtoerig dus dat klopt wel dat die dan ongeveer 7000 toeren draait ofzo.

het is niet het max aantal toeren van de cilinder want ik reed dik 11500 met dat cilindertje maar dan dacht je werkelijkwaar dat alles uitelkaarknalde (wat het soms ook deed) maargoed dan moet je wel wat meer aan je cilinder doen natuurlijk maar je zit al snel met een sneller uitlaatje op de 9500/10000 toeren..

het kan inderdaad ook wel kloppen dat je teller zo is zoals je vertelt want mijne loopt namelijk ook 66km/h als ik 60 rijd op de teller.
heb ik nog gemeten met de GPS dusja het kan kloppen wat je zegt.
maar ik heb ook wel eens tellers gehad waar dus dik 10 km/h harder aangeeft dan daadwerkelijk is.

gr peter


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 21-4-2010 om 23:00 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Tomez 21-4-2010 23:15 Print reply

Posts: 265
Okee heel erg bedankt voor de info
Als ik weer geld genoeg heb ga ik misschien voor een wat snellere uitlaat kijken. De uitlaat die eronder zit nu is het chroom niet helemaal netjes meer, dus ik was sowieso al aan het overwegen om een andere te halen.
Originele uitlaten zijn ook nauwelijks meer te vinden, heb er één keer eentje op een beurs zien liggen, maar die was niet in veel betere staat dan die ik nu heb.

Hier stonden wel wat FS1 uitlaten op die blijkbaar ook geschikt zijn voor de rd50:

http://www.fs1shop.n...c17a9bbf45564e8a796f Geen snelle volgens mij... Maar is Bos een beetje een goed merk?

http://www.fs1shop.n...8aa6801f0d15264bd945
Er staat al bij "matige kwaliteit"... die zal ik maar niet doen...

http://www.fs1shop.n...407e3ea290b410b42494
Of toch zoiets, homoet was wel een redelijk merk, of niet?
Maar het liefst heb ik toch een chromen sigaar

Iig.. ik speur nog wel wat beurzen af en vraag hier op BF dan eventueel wel advies als ik weer genoeg geld heb. Nogmaals bedankt!


Mvg Tom


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 23:30 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
dirktimmer 22-4-2010 18:16 Print reply

Posts: 1737
Daar ben ik dan,

2L4 is origineel rd50m.
353 is een immitatie geval van rond de jaren 90. daarna zijn de 2WI's gekomen.

Op een origineel yamaha cilinder is altijd een letter gebrand in de uitstekende delen onderaan de cilinder, heel makkelijk te herkennen dus.


353 is er wel origineel trouwens, maar dan staat er aan de ene kant 353 en aan de andere kant van de cilinder 49cm3. Overal waar 49CC ipv 49cm3 staat is sowieso ook immitatie.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 22-4-2010 om 18:17 uur.
 
yamahadt1986 22-4-2010 18:18 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
Daar ben ik dan,

2L4 is origineel rd50m.
353 is een immitatie geval van rond de jaren 90. daarna zijn de 2WI's gekomen.

Op een origineel yamaha cilinder is altijd een letter gebrand in de uitstekende delen onderaan de cilinder, heel makkelijk te herkennen dus.





maar zoals de 2WI dirk zijn ook in orgineel yamaha geweest
ik heb er 1 liggen
en de 2L7 en de 353 ook in orgineel yamaha.
het staat er zelf op

maar kan best zijn dat die van hem dan imitatie is natuurlijk.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 22-4-2010 om 18:19 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-4-2010 18:18 Print reply

Posts: 29286
Dan had ik het dus precies verkeerd om.

 
dirktimmer 22-4-2010 18:24 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



maar zoals de 2WI dirk zijn ook in orgineel yamaha geweest
ik heb er 1 liggen
en de 2L7 en de 353 ook in orgineel yamaha.
het staat er zelf op

maar kan best zijn dat die van hem dan imitatie is natuurlijk.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 22-4-2010 om 18:19 uur.


Dat er "yamaha" op staat zegt niets.
Staat de letter erin gebrand in de uitstekende halve manen aan de onderkant? dan geloof ik het pas
Als het origineel yamaha is is het ook 2W1 en niet 2WI

2W1 cilinder is er wel, maar dat is een of andere Aziatische uitvoering. nooit europees geweest.


 
Tomez 22-4-2010 19:11 Print reply

Posts: 265
Op de 2l4 staat inderdaad een letter gebrand. De 353's niet dacht ik.
Toch zijn die 353's van mij (ondanks dat er 49cc op staat) wel uit "genuine yamaha parts" doosjes gekomen. Volgens mij is er een ouder dan de ander maar op allebei staat op de sticker ook "353-(en dan een langer nummer)". Dus die 353's die ik heb zijn neem ik aan wel officieel Yamaha... Toch???
Als het handig is kan ik er een foto van maken


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 22-4-2010 om 19:24 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
dirktimmer 22-4-2010 20:38 Print reply

Posts: 1737
na enig zoekwerk,

de 2W1 zit origineel op de Yamaha RD50SP, een japanse uitvoering, het lijkt mij dus sterk dat jij de originele cilinder daarvan hebt
 
dirktimmer 22-4-2010 20:40 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Op de 2l4 staat inderdaad een letter gebrand. De 353's niet dacht ik.
Toch zijn die 353's van mij (ondanks dat er 49cc op staat) wel uit "genuine yamaha parts" doosjes gekomen. Volgens mij is er een ouder dan de ander maar op allebei staat op de sticker ook "353-(en dan een langer nummer)". Dus die 353's die ik heb zijn neem ik aan wel officieel Yamaha... Toch???
Als het handig is kan ik er een foto van maken


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 22-4-2010 om 19:24 uur.


maak even een foto van de doos! Die herken ik gelijk
 

Dit topic is 7903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved