Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Buitenlucht temperatuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61398 - Buitenlucht temperatuur
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-4-2010 18:57 Print reply

Posts: 9841
ja, of zou het mss kunnen dat met mist de luchtdruk hoger is... en je daardoor weer een relatief hogere dichtheid hebt van je inlaatlucht.

En zou door die hogere luchtdruk mss ook wel eens de mist kunnen ontstaan.

correlatie is geen causatie mensen...

met water ga je niet harder, tenzij je dat water nodig hebt omdat je inlaattemp anders te hoog wordt...maar zolang niemand hier met 2 bar boost rondrijdt gaat dat niet op.

 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 21-4-2010 20:12 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


geen zon --> kouder

daar doelde ik op
 
Maeddy 22-4-2010 15:53 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
In hoeverre zuig je dan meer brandstof aan in verhouding tot de onderdruk, zou dit evenredig zijn?


 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paultje Pils 22-4-2010 16:02 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Als je natte lucht hebt, dan heb je meer water in verhouding tot zuurstof. Dat betekent dus dat je mengsel relatief weer rijker wordt, omdat water niet meedoet met de verbranding.




Je mengsel wordt naar mijn idee jusit armer.
 
If you can't dodge it, ram it.
Maeddy 22-4-2010 16:27 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Je mengsel wordt naar mijn idee jusit armer.


Kun je dat uitleggen ?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paultje Pils 22-4-2010 18:07 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Kun je dat uitleggen ?


inplaats van de zuurstof, heb je meer water. Meer water in plaats van de zuurstof, dus armer mengsel. Of wij bedoelen niet hetzelfde
 
If you can't dodge it, ram it.
Maeddy 22-4-2010 18:14 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


inplaats van de zuurstof, heb je meer water. Meer water in plaats van de zuurstof, dus armer mengsel. Of wij bedoelen niet hetzelfde


Je hebt 1 deel benzine, ongeveer 14.7 delen zuurstof nodig. Als zich in de lucht in plaats van 14.7 delen zuurstof zit, dan loopt je brommer precies goed. Zitten er nog maar 14 delen zuurstof in en .7 deel water, dan staat je brommer relatief iets te rijk, omdat water niet meedoet.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paultje Pils 22-4-2010 18:16 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Je hebt 1 deel benzine, ongeveer 14.7 delen zuurstof nodig. Als zich in de lucht in plaats van 14.7 delen zuurstof zit, dan loopt je brommer precies goed. Zitten er nog maar 14 delen zuurstof in en .7 deel water, dan staat je brommer relatief iets te rijk, omdat water niet meedoet.


Omdat het water niet meedoet, is je verhouding dus 1:14, en niet 1:14,7. Dus loopt ie armer?

Je hebt gelijk.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 22-4-2010 om 18:16 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 3632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved