JB1 |
21-4-2010 15:20 |
Posts: 14881 |
De praktijk is dat je mengsel armer word, daarom rijdt ik in de winter met een (iets) grotere sproeier
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
antonhonda |
21-4-2010 16:00 |
Posts: 3616 |
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Tobias Verhoef |
21-4-2010 16:12 |
Posts: 1832 |
mist heeft ook veel invloed op je afstelling. Met mist lopen alle motoren meestal veel beter (heb er zelf erg goed ervaringen mee)
Maar ik vraag me af wat heeft een hoge luchtvochtigheid nou te maken dat je brommer harder loopt?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
tsxhunter |
21-4-2010 16:18 |
Posts: 9332 |
idd, als het donker is en ik rijd met de trekker dan rijd ie ook veel beter. komt omdat er dan veel meer zuurstof in de lucht zit
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
st.nyksterdriver |
21-4-2010 17:06 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
idd, als het donker is en ik rijd met de trekker dan rijd ie ook veel beter. komt omdat er dan veel meer zuurstof in de lucht zit
snachts is het kouder heeft niks met donker of lichter te maken
|
|
|
|
Royal Club |
21-4-2010 17:09 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
lees dit maar een
zelf kun je ook zoeke he
http://www.brommerforum.nl/showtopic/60190
daar gaat het over het vermogen wat je kan winnen bij een eventueel koudere lucht aanvoer. niet over afstellings details
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
21-4-2010 17:17 |
|
ErikVerkade |
21-4-2010 17:35 |
Posts: 980 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
mist heeft ook veel invloed op je afstelling. Met mist lopen alle motoren meestal veel beter (heb er zelf erg goed ervaringen mee)
Maar ik vraag me af wat heeft een hoge luchtvochtigheid nou te maken dat je brommer harder loopt?
dat heeft denk temaken met het water wat veel meer uit zet bij de warmte van de verbranding als de benzine zelf
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
robert |
21-4-2010 17:39 |
Posts: 900 |
warm of koud weer maakt uit voor je afstelling, zeker als deze zeer goed afgesteld is zal je het merken.
Hoe kouder de lucht, hoe compacter, er zit meer zuurstof per kuub in dan in de zomer, dan is de lucht warmer en zet het uit, en zit er minder zuurstof in een kuub lucht.
En ik praat dan gewoon op straat niveau niet boven op de top van een berg of op de noordpool.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Tobias Verhoef |
21-4-2010 17:44 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]
dat heeft denk temaken met het water wat veel meer uit zet bij de warmte van de verbranding als de benzine zelf
Dus dat betekend dat we eigenlijk op top snelheid een beetje water kunnen toevoegen zodat we harder gaan een soort nitro
Trouwens dit doen ze ook bij trekker pulling dus het moet denk bij brommers ook wel werken.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
sendaxtreem |
21-4-2010 18:14 |
Posts: 153 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
warm of koud weer maakt uit voor je afstelling, zeker als deze zeer goed afgesteld is zal je het merken.
Hoe kouder de lucht, hoe compacter, er zit meer zuurstof per kuub in dan in de zomer, dan is de lucht warmer en zet het uit, en zit er minder zuurstof in een kuub lucht.
En ik praat dan gewoon op straat niveau niet boven op de top van een berg of op de noordpool.
Daarom zetten ze bij vrachtauto's een intercooler bij de turbo zodat de lucht af kan koelen en dus compacter wordt en de turbo zorgt voor een hogere drukvulling.
En voor een optimale afstelling zou je iets moeten hebben dat je aanvoerende lucht altijd de zelfde temperatuur heeft.
Ik denk zelf dat je het antwoord al geeft op wat voor een invloed het heeft op je mengsel, door een toenemende snelheid gaat je onderdruk om hoog en te gelijker tijd gaat je luchtdichtheid ook omhoog dus ik denk dat het elkaar enigsinds opheft hangt er vanaf hoeveel het ene of het andere meer wordt.
Je hebt natuurlijk ook nog te maken met droge en natte lucht maar hoe dat zit zou ik niet weten.
Dit bericht is gewijzigd door sendaxtreem op 21-4-2010 om 18:21 uur.
|
|
|
|
ErikVerkade |
21-4-2010 18:17 |
Posts: 980 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Dus dat betekend dat we eigenlijk op top snelheid een beetje water kunnen toevoegen zodat we harder gaan een soort nitro
Trouwens dit doen ze ook bij trekker pulling dus het moet denk bij brommers ook wel werken.
een soort diezel injectie maar dan met water precies tijdens de verbranding
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Frysk |
21-4-2010 18:17 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
snachts is het kouder heeft niks met donker of lichter te maken
geen zon --> kouder
|
|
giggitybyte |
|
Maeddy |
21-4-2010 18:20 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
[...]
gaat je luchtdichtheid ook omhoog en wordt je mengsel rijker.
Je hebt natuurlijk ook nog te maken met droge en natte lucht maar hoe dat zit zou ik niet weten.
Als je natte lucht hebt, dan heb je meer water in verhouding tot zuurstof. Dat betekent dus dat je mengsel relatief weer rijker wordt, omdat water niet meedoet met de verbranding.
Dat de temperatuur invloed heeft, dat begrijp ik. Ik zie hierboven dat iemand zegt dat je mengsel in de praktijk armer wordt.
1/2 * luchtdichtheid * snelheid + luchtdichtheid * valversnelling * hoogteverschil + druk = constant
Als je bij bernouli dan kijkt naar de luchtdichtheid, en deze groter maakt, wat dus bij koude lucht het geval is, moet de druk lager worden zoals je kan zien. Als de druk dan lager is, zuig je meer brandstof aan.
In hoeverre zuig je dan meer brandstof aan in verhouding tot de onderdruk, zou dit evenredig zijn?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
sendaxtreem |
21-4-2010 18:31 |
Posts: 153 |
ik was mezelf al aan het verbeteren
ik denk dat het rijker of armer worden van het mengsel verder afhangt van het weertype, dat lees je in de andere reactie ook.
Dit bericht is gewijzigd door sendaxtreem op 21-4-2010 om 18:34 uur.
|
|
|
|