Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gefreesde kop = minder vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61394 - gefreesde kop = minder vermogen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RX MAARTEN 21-4-2010 11:50 Print topicpost
Posts: 129
beste bf'ers,

ik heb laatst een cilinderkop voor een am6 gekregen. deze zat vol met putten en daarom was de kop uitgefreesd. nadat ik de kop op mijn brommer had gezet had de brommer minder vermogen en trok hij niet gemakkelijk hoger de toeren in. als mijn zuiger bovenin de cilinder is, is het volume van het mengsel dus groter als met een normale kop. dit is ook het moment van de ontbranding van het mengsel.

mijn vraag:
resulteert het ontbranden van het mengsel met minder druk, tot minder vermogen?

alvast bedankt
 

XDr4g0nX 21-4-2010 12:09 Print reply

Posts: 3526
Ja, minder druk betekend minder vermogen.
Als je hem dus hebt laten frezen moet je hem ook afdraaien om het vermogen te compenseren
 
Signature: [==||========] 20% complete
JB1 21-4-2010 13:02 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ja, minder druk betekend minder vermogen.
Als je hem dus hebt laten frezen moet je hem ook afdraaien om het vermogen te compenseren


Je kunt ook zelf met een schuurpapier en een glasplaat aan de gang
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 21-4-2010 13:04 Print reply

Posts: 60390
als je wil beunen wel ja.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
XDr4g0nX 21-4-2010 13:04 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Je kunt ook zelf met een schuurpapier en een glasplaat aan de gang

Ben je alleen lekker lang bezig voor een luttele millimeter
 
Signature: [==||========] 20% complete
Pixl 21-4-2010 13:05 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
als je wil beunen wel ja.


wtf begin je nu weer? het werkt voor een brommer cilinder kop dus zeik niet.
 
So fuckin' what!?
Royal Club 21-4-2010 13:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


wtf begin je nu weer? het werkt voor een brommer cilinder kop dus zeik niet.


ik begin WEL weer.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
XDr4g0nX 21-4-2010 13:06 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


wtf begin je nu weer? het werkt voor een brommer cilinder kop dus zeik niet.

We hebben het over afdraaien he, dus dat kan je beter laten doen
 
Signature: [==||========] 20% complete
JB1 21-4-2010 13:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Ben je alleen lekker lang bezig voor een luttele millimeter


Ik vond het wel meevallen, ik deed er niet zo heel lang over, maar ik heb niet echt opgemeten wat ik eraf heb gehaald :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 21-4-2010 13:09 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik vond het wel meevallen, ik deed er niet zo heel lang over, maar ik heb niet echt opgemeten wat ik eraf heb gehaald :P

Had ik laatst ook gedaan, maar ik had er 0,1mm afgehaald in 1 uur schuren
En het kost je 30 euro ofzo om het te laten doen, dus het geld is het niet.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Royal Club 21-4-2010 13:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
beste bf'ers,

ik heb laatst een cilinderkop voor een am6 gekregen. deze zat vol met putten en daarom was de kop uitgefreesd. nadat ik de kop op mijn brommer had gezet had de brommer minder vermogen en trok hij niet gemakkelijk hoger de toeren in. als mijn zuiger bovenin de cilinder is, is het volume van het mengsel dus groter als met een normale kop. dit is ook het moment van de ontbranding van het mengsel.

mijn vraag:
resulteert het ontbranden van het mengsel met minder druk, tot minder vermogen?

alvast bedankt


weet je wat je squishwaarde nu is? mocht je met een stukje tin van 1mm nou geen lezing krijgen, haal dan je cilinderkop er ff af en maak ff een foto voor ons van je zuiger die op BDP staat :p

(zuiger op hoogste punt dus) en een foto van je kop aub.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 21-4-2010 13:58 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


weet je wat je squishwaarde nu is? mocht je met een stukje tin van 1mm nou geen lezing krijgen, haal dan je cilinderkop er ff af en maak ff een foto voor ons van je zuiger die op BDP staat :p

(zuiger op hoogste punt dus) en een foto van je kop aub.


Nieuw woord ? squishwaarde ?

squishhoogte misschien ?

Maar de juiste squishhoogte kun je alleen bepalen door het uitrekenen / bepalen van je MSV.
 
Royal Club 21-4-2010 14:00 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Nieuw woord ? squishwaarde ?

squishhoogte misschien ?

Maar de juiste squishhoogte kun je alleen bepalen door het uitrekenen / bepalen van je MSV.


tuurlijk. maar het lijkt mij wel duidelijk dat als zijn squishhoogte nu 1.2 en eerst 0.9 dat we daar toch wel de oorzaak van het probleem hebben
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 21-4-2010 14:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


tuurlijk. maar het lijkt mij wel duidelijk dat als zijn squishhoogte nu 1.2 en eerst 0.9 dat we daar toch wel de oorzaak van het probleem hebben


Dat hoeft niet, omdat de vorm van de verbrandingskamer is verandert
 
Royal Club 21-4-2010 14:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dat hoeft niet, omdat de vorm van de verbrandingskamer is verandert


is dat zo?

edit: zal natuurlijk wel waarschijnlijk zijn dat de vorm veranderd is, maar dan kan het nog prima zo zijn dat de squishhoogte gewoon te ruim is.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-4-2010 om 14:11 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MH RX MAARTEN 21-4-2010 15:06 Print reply
Posts: 129
ok bedankt allemaal,
het is me duidelijk

de squishhoogte etc weet ik niet.
maar ik ga gewoon terug naar de bromboer en eis een goede kop mee te krijgen
 

Dit topic is 2442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved