Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vertanding mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61391 - vertanding mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the mechanic 21-4-2010 9:22 Print topicpost
Posts: 59
goede morgen

na zoeken in de faq de nowledge base en de zoekfunctie ben ik er nog niet helemaal uit

het gaat om mijn honda mb
ik ben hem nu aan het opbouwen
hij word veel gebrukt voor woonwerkverkeer en helaas werk is tegenover het politiebureau. Dus vandaar dat ie "standaard" word
dit is de setup
- imi dikke bocht standaart pijp (onbegrenst dus)
- orri hm 50cc
- 2 klepsmembraam met carbon kleppen en die grotere doorgang
- orri kahin hm16 (13mm dus)
en mbx verlegen 18 inch
orri luchtfilter met ruime binnen bochten en aanzuig

nu komt het mijn achtervlg heeft nu een 45 vertanding en het liefst laat ik die zitten hij is nieuw en de bevestegingsbouten die zien er niet uit dus daar blijf ik liever af

dus ik dacht nu 12 of 13 voor en 45 achter is dat met deze softe setup te doen of adviseren jullie dat ik achter toch echt kleiner ga

ik kon in diverse oude (2006) toppics het volgende vinden voor de standaard maten.
13 - 42 voor een nederlandse mt met 4bak
12 - 45 voor een belgische mt met 5bak
14-40 werd ook genoemd

het betreft hier wel mt's en geen mb,s

willen jullie met mij meedenken want het liefst heb ik meteen de goede vertanding te pakken zodat ik niet nadat ik zijn eerste rit ermee gemaakt heb hem weer uit elkaar kan schroeven

mvg the mechanic

(mischien is dit toch een kleine vragen toppic maar ik vond de tekst te uitgebreid)
 

Saknet 21-4-2010 9:23 Print reply

Posts: 10355
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
XDr4g0nX 21-4-2010 9:45 Print reply

Posts: 3526
En anders houd je gewoon 45 achter en verander je alleen voor als dat nodig is.
Voortandwieltje vervangen is de moeite niet

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 21-4-2010 om 9:45 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
the mechanic 21-4-2010 12:23 Print reply
Posts: 59
dat voor vervangen makkenlijk is weet ik
maar waar mij het meer om ging is dat 45 achter vrij groot is en of dat dat wel uitkomt met deze setup

maar wat is jullie advies bij deze setup ikzelf dacht aan 12-45
ook al heb ik een vierbak.

Maar komt dat met deze setup een beetje uit denken jullie?
 
XDr4g0nX 21-4-2010 12:27 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
dat voor vervangen makkenlijk is weet ik
maar waar mij het meer om ging is dat 45 achter vrij groot is en of dat dat wel uitkomt met deze setup

maar wat is jullie advies bij deze setup ikzelf dacht aan 12-45
ook al heb ik een vierbak.

Maar komt dat met deze setup een beetje uit denken jullie?

Denk dat je snelheid rond de 60/65km zal liggen.
Maar de enige manier om daar achter te komen is om het te proberen, want geen enkele brommer haalt dezelfde snelheid ook al hebben ze precies dezelfde setup.
 
Signature: [==||========] 20% complete
the mechanic 21-4-2010 14:07 Print reply
Posts: 59
bedank die ruwe schatting klinkt mij prima
vrijdagavond ga ik weer verder met opbouwen

bedankt voor de feedback

gr

The mechanic
 
JB1 21-4-2010 15:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Denk dat je snelheid rond de 60/65km zal liggen.
Maar de enige manier om daar achter te komen is om het te proberen, want geen enkele brommer haalt dezelfde snelheid ook al hebben ze precies dezelfde setup.


60-65 met HM166?

Ga maar uit van rond de 50-55
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rik hulkenberg 22-4-2010 8:13 Print reply

Posts: 10029
zelf rij ik met hetzelfde setup mijn vertanding is 16-42
60 kan je halen maar dat vind de cilinder niet echt leuk
 

Dit topic is 809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved