Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gevolgen vastloper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1330 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61390 - Gevolgen vastloper?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sherwin 22-4-2010 20:14 Print reply

Posts: 561
gwn zuiger op?
 
Para24 23-4-2010 14:25 Print reply

Posts: 182
Daar ga ik dan maar vanuit.. Bedankt!
 
konterbonker 23-4-2010 15:50 Print reply
Posts: 460
ik had dit tijdens me laatste race..

nog steeds weet ik de oorzaak niet..

zuiger was bij mij op precies zelfde punt gebroken
 
Para24 23-4-2010 16:22 Print reply

Posts: 182
En moest je nog andere dingen doen dan alleen zuiger vervangen?
 
PRO TUNING 23-4-2010 17:46 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik zie het al (kut kwaliteit zuiger is dit )

als ik het goed heb is dit een fast arrow zuiger. van rond de 12 euro

dan loopt het wel kapot ja.

en meestal is het dan ook nog eens de verkeerde maat die bij de cilinder hoort okal komt het zo uit de fabriek.

dat hebben de kreidler cilinders vaak ook. de parmakitjes.

gr peter


Cilinder / zuiger speling bij een kreidler Parmakit cilinder is af fabriek 0.05 mm wat normaal is voor een gegoten zuiger in een luchtgekoelde cilinder, maar jij weet het beter ??
 
PRO TUNING 23-4-2010 17:48 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Hallo allemaal,
Ik heb niet lang geleden een vastloper gehad. Mijn zuiger was afgebroken, maar gelukkig geen krassen in de cilinder.

Nu zijn mijn vragen:
Waardoor zou mijn zuiger kunnen zijn afgebroken?
Hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurd?
Zou er enige overige schade kunnen zijn door deze vastloper?

Overigens ga ik de afgebroken stukjes zuiger voordat ik m'n brommer start natuurlijk er uit halen. Deze zitten waarschijnlijk in de carter.

Ik heb ook na zitten denken om dit in het KVT te vragen, maar ik wil zeker weten dat ik de goede antwoorden heb. Want anders heb ik misschien de volgende keer niet zo veel geluk en zijn er wel krassen in mijn cilinder.

Alvast bedankt!


Hoeveel km was deze zuiger oud ?
 
Para24 23-4-2010 20:53 Print reply

Posts: 182
20k + sowieso. Het was de originele, dus nooit vervangen neem ik aan. Heb daarnet geprobeerd hem er in te zetten maar het werd te donker, en toen ik door mijn reserve zuigerveren heen was besloot ik maar even te wachten tot morgen.
 
PRO TUNING 24-4-2010 9:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
20k + sowieso. Het was de originele, dus nooit vervangen neem ik aan. Heb daarnet geprobeerd hem er in te zetten maar het werd te donker, en toen ik door mijn reserve zuigerveren heen was besloot ik maar even te wachten tot morgen.



Zuiger moet elke 5000 km vervangen worden bij nicasil cilinder voor weggebruik , anders wordt het nicasil in het aluminium gedrukt en heb je een cilinder die niet meer goed afdicht.

Deze zuiger is door het kantelen gesneuveld
 
Para24 26-4-2010 12:04 Print reply

Posts: 182
Oke zuiger vervangen, tijdens het vervangen braken alle 2 de zuigerveren. Toen heb ik de zuigerveren van mijn orginele zuiger er op gezet.

Nu ben ik aan het rijden, rustig natuurlijk omdat ik hem nog moet inrijden. Maar af en toe probeerde ik wat meer gas te geven, en hij houd enorm in.

Kan dit liggen aan het inrijden? Of aan die zuigerveren? Of is de zuiger niet goed?

Ook is trouwens dat rubber wat om je demper en uitlaat zit (uitlaatrubber) nog niet er op zitten. Kan het hier aan liggen? Dat hij nog geen tegendruk heeft ofzo?

alvast bedankt
 
bramzai 26-4-2010 12:50 Print reply

Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Oke zuiger vervangen, tijdens het vervangen braken alle 2 de zuigerveren. Toen heb ik de zuigerveren van mijn orginele zuiger er op gezet.

Nu ben ik aan het rijden, rustig natuurlijk omdat ik hem nog moet inrijden. Maar af en toe probeerde ik wat meer gas te geven, en hij houd enorm in.

Kan dit liggen aan het inrijden? Of aan die zuigerveren? Of is de zuiger niet goed?

Ook is trouwens dat rubber wat om je demper en uitlaat zit (uitlaatrubber) nog niet er op zitten. Kan het hier aan liggen? Dat hij nog geen tegendruk heeft ofzo?

alvast bedankt


als ik jou was zou ik gewoon nieuwe zuigerveren kopen en niet met oude (20k+) zuigerveren gaan rijden, dat is vragen om problemen. net als dat je ook ff je toppakkingen moet vervangen.

 
Son of buddha
Rocket Rico 26-4-2010 13:21 Print reply

Posts: 478
Ik zal dan ook ff het big-end en small-end lager (laten) inspecteren, voor het geval dat. Carter kan je vaak wel weer schoon krijgen door wat benzine er in te doen en dan met de compressor schoon te blazen (pas wel op voor je ogen en doe het grondig/meerdere keren)

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 26-4-2010 om 13:25 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

Dit topic is 5286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved