joost125 |
19-4-2010 16:42 |
Posts: 448 |
slagschroevendraaier
|
|
|
|
antonhonda |
19-4-2010 16:44 |
Posts: 3616 |
eerst goed gewoon draaien proberen
anders
platte schoeve draaier er schuin op zetten
dan met hamer los tikken (moet lukke)
anders
kop er af boren bij allemaal dat deksel er af kan dan schoefdraad met tank er uit draaien
anders
uitboren en nieuw tappen maar dat is een hoop gemier
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
DannyMTX |
19-4-2010 17:15 |
Posts: 198 |
eerst eens kruipolie gebruiken, mocht dat niet werken schroevendraaier op de schroef zetten en met een hamer rustig op je schroevendraaier tikken. mocht dat ook niet helpen zie bovenstaande posts.
|
|
la men anders ekkes spolle jonge! |
|
Paultje Pils |
19-4-2010 17:26 |
Posts: 2110 |
Een platte schroeven draaier met vierkante steel, kun je daar een sleutel opzetten. 1 iemand op de schroevendraaier drukken, de ander met de sleutel draaien.
(Had naar mijn mening ook in KVT gekund)
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Maeddy |
19-4-2010 17:32 |
Posts: 1059 |
Een paar tikjes met de hamer erop geven om hem te laten schrikken, en wat kruipolie ertussen doen.
Daarna hard op die schroevendraaier drukken en losdraaien.
Als dat niet lukt, de hamer en de beitel erbij pakken. Schuin op de kop slaan, zodat je een inham hebt, en dan rond tikken.
Als dat niet lukt, kop eraf boren.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
kenny77 |
19-4-2010 18:01 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
slagschroevendraaier
precies.
De rest is niet nodig, aangezien een slagschroevendraaier hierbij perfect werkt.
|
|
|
|
joost125 |
19-4-2010 23:57 |
Posts: 448 |
Had deze vraag ook gesteld op het forum een jaar geleden oid.
Heb totaal geen spijt gehad van de aankoop. Zelfs schroeven met verotte koppen gaan los alsof het niks is
|
|
|
|
dirktimmer |
20-4-2010 0:24 |
Posts: 1737 |
de goede schroevendraaier kopen die bij de bout hoort scheelt ook heeel veel.
|
|
|
|
Dt50-Crosser |
20-4-2010 16:15 |
Posts: 162 |
ja zon klein slag schroeven draaiertje heb ik maar daar verneuk ik alleen de kop maar meer mee.
Ik ga wel proberen om hem los te krijgen door die schroeven draaier er schuin op te zetten en dan er op te tikken.
Bedankt voor de tips.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-4-2010 16:34 |
Posts: 17929 |
beginnen met een schroevendraier die precies past en een schone schroefkop
lukt dat niet, dan sneetje erin dremelen en platkop draaier erin
|
|
|
|
Dt50-Crosser |
20-4-2010 17:00 |
Posts: 162 |
ja op die manier heb ik er 4 uit kunnen krijgen maar de vijfde zit op zon k*t plekkie onder de schakelas.
|
|
|
|
MTHaringa |
20-4-2010 17:14 |
Posts: 77 |
klein gaatje boren in de bout. Dus niet zodat je ook het schroefdraad kapot draait.
Zo valt de druk een beetje van de bout af, omdat ie dan weer wat losser kan bewegen. Dan een sleuf vijlen/flexen of hoe ook. Zodat je met de platte schroevendraaier hem los kan draaien/tikken met de hamer
Zo is het ons ook gelukt bij TSX blok. En die zaten ook nog vast gelocktite die bouten
|
|
jh |
|
mtx-motard |
20-4-2010 18:12 |
Posts: 14947 |
zijn 6 mm bouten. dus 6 mm boor pakken. kop eraf boren. dan als je allemaal los hebt kun de carter helften splitsen.
dan 2 moertjes erop draaien. en tegen mekaar aan draaien. dan draai je hem er zo uit.
en sowieso vernieuwen voor rvs imbus ofzo. wel goed kopervet aan doen want rvs gaat anders muurvast in aluminium zitten.
LET OP: alleen bouten met kwaliteit 8.8 of hoger gebruiken (staat vaak op de kop)
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-4-2010 om 18:12 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dt50-Crosser |
20-4-2010 21:53 |
Posts: 162 |
Bedankt voor je tips heb de schroef er inmiddels uit door hem eruit te boren.
Ik zal er opletten bij het kopen van nieuwe bouten.
bedankt.
|
|
|
|
Frysk |
20-4-2010 22:03 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
zijn 6 mm bouten. dus 6 mm boor pakken. kop eraf boren. dan als je allemaal los hebt kun de carter helften splitsen.
dan 2 moertjes erop draaien. en tegen mekaar aan draaien. dan draai je hem er zo uit.
en sowieso vernieuwen voor rvs imbus ofzo. wel goed kopervet aan doen want rvs gaat anders muurvast in aluminium zitten.
LET OP: alleen bouten met kwaliteit 8.8 of hoger gebruiken (staat vaak op de kop)
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-4-2010 om 18:12 uur.
inbus is ook gare troep die altijd doldraait..
gewoon van die ori honda blokboutjes pakken (M6 met M5 kop), druk ze overal in en vind het altijd mooi werken.. omdat je dop dat ook nergens tegenaankomt etc beschadig je ook niks..
|
|
giggitybyte |
|