Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt blokbouten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61368 - Yamaha dt blokbouten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dt50-Crosser 19-4-2010 16:42 Print topicpost

Posts: 162
Hallo ik ben bezig met het openen van mijn dt blok,
alleen nu heb ik het probleem dat ik de kruiskop schroeven waarmee de carters vast zitten niet los krijg.
Heeft iemand tips om deze los te krijgen?
 

joost125 19-4-2010 16:42 Print reply

Posts: 448
slagschroevendraaier
 
antonhonda 19-4-2010 16:44 Print reply

Posts: 3616
eerst goed gewoon draaien proberen
anders
platte schoeve draaier er schuin op zetten
dan met hamer los tikken (moet lukke)
anders
kop er af boren bij allemaal dat deksel er af kan dan schoefdraad met tank er uit draaien
anders
uitboren en nieuw tappen maar dat is een hoop gemier

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
DannyMTX 19-4-2010 17:15 Print reply
Posts: 198
eerst eens kruipolie gebruiken, mocht dat niet werken schroevendraaier op de schroef zetten en met een hamer rustig op je schroevendraaier tikken. mocht dat ook niet helpen zie bovenstaande posts.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
Paultje Pils 19-4-2010 17:26 Print reply

Posts: 2110
Een platte schroeven draaier met vierkante steel, kun je daar een sleutel opzetten. 1 iemand op de schroevendraaier drukken, de ander met de sleutel draaien.

(Had naar mijn mening ook in KVT gekund)
 
If you can't dodge it, ram it.
Maeddy 19-4-2010 17:32 Print reply

Posts: 1059
Een paar tikjes met de hamer erop geven om hem te laten schrikken, en wat kruipolie ertussen doen.

Daarna hard op die schroevendraaier drukken en losdraaien.

Als dat niet lukt, de hamer en de beitel erbij pakken. Schuin op de kop slaan, zodat je een inham hebt, en dan rond tikken.

Als dat niet lukt, kop eraf boren.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
kenny77 19-4-2010 18:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
slagschroevendraaier


precies.

De rest is niet nodig, aangezien een slagschroevendraaier hierbij perfect werkt.
 
joost125 19-4-2010 23:57 Print reply

Posts: 448
Had deze vraag ook gesteld op het forum een jaar geleden oid.

Heb totaal geen spijt gehad van de aankoop. Zelfs schroeven met verotte koppen gaan los alsof het niks is
 
dirktimmer 20-4-2010 0:24 Print reply

Posts: 1737
de goede schroevendraaier kopen die bij de bout hoort scheelt ook heeel veel.
 
Dt50-Crosser 20-4-2010 16:15 Print reply

Posts: 162
ja zon klein slag schroeven draaiertje heb ik maar daar verneuk ik alleen de kop maar meer mee.
Ik ga wel proberen om hem los te krijgen door die schroeven draaier er schuin op te zetten en dan er op te tikken.
Bedankt voor de tips.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-4-2010 16:34 Print reply

Posts: 17929
beginnen met een schroevendraier die precies past en een schone schroefkop

lukt dat niet, dan sneetje erin dremelen en platkop draaier erin
 
Dt50-Crosser 20-4-2010 17:00 Print reply

Posts: 162
ja op die manier heb ik er 4 uit kunnen krijgen maar de vijfde zit op zon k*t plekkie onder de schakelas.
 
MTHaringa 20-4-2010 17:14 Print reply
Posts: 77
klein gaatje boren in de bout. Dus niet zodat je ook het schroefdraad kapot draait.

Zo valt de druk een beetje van de bout af, omdat ie dan weer wat losser kan bewegen. Dan een sleuf vijlen/flexen of hoe ook. Zodat je met de platte schroevendraaier hem los kan draaien/tikken met de hamer

Zo is het ons ook gelukt bij TSX blok. En die zaten ook nog vast gelocktite die bouten
 
jh
mtx-motard 20-4-2010 18:12 Print reply

Posts: 14947
zijn 6 mm bouten. dus 6 mm boor pakken. kop eraf boren. dan als je allemaal los hebt kun de carter helften splitsen.

dan 2 moertjes erop draaien. en tegen mekaar aan draaien. dan draai je hem er zo uit.

en sowieso vernieuwen voor rvs imbus ofzo. wel goed kopervet aan doen want rvs gaat anders muurvast in aluminium zitten.

LET OP: alleen bouten met kwaliteit 8.8 of hoger gebruiken (staat vaak op de kop)

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-4-2010 om 18:12 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Dt50-Crosser 20-4-2010 21:53 Print reply

Posts: 162
Bedankt voor je tips heb de schroef er inmiddels uit door hem eruit te boren.
Ik zal er opletten bij het kopen van nieuwe bouten.
bedankt.
 
Frysk 20-4-2010 22:03 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
zijn 6 mm bouten. dus 6 mm boor pakken. kop eraf boren. dan als je allemaal los hebt kun de carter helften splitsen.

dan 2 moertjes erop draaien. en tegen mekaar aan draaien. dan draai je hem er zo uit.

en sowieso vernieuwen voor rvs imbus ofzo. wel goed kopervet aan doen want rvs gaat anders muurvast in aluminium zitten.

LET OP: alleen bouten met kwaliteit 8.8 of hoger gebruiken (staat vaak op de kop)

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-4-2010 om 18:12 uur.


inbus is ook gare troep die altijd doldraait..

gewoon van die ori honda blokboutjes pakken (M6 met M5 kop), druk ze overal in en vind het altijd mooi werken.. omdat je dop dat ook nergens tegenaankomt etc beschadig je ook niks..
 
giggitybyte

Dit topic is 2801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved