Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Optrekken zip

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61362 - Optrekken zip
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swieber 19-4-2010 11:43 Print topicpost
Posts: 82
Hallo iedereen,
(ik weet dat dit het brommerforum is, maar op het scooterforum kreeg ik nogal onzinnige reacties)


ik heb een zip waar ik laatst de vario ring/ membraamplaatje uit gehaald heb.
Ik heb er onlangs een uitlaat ondergelegd met een grotere expansie. Nou merk ik wel dat ik een powerband heb gekregen bovenin. Maar het optrekken is aardig achteruit gegaan.

Ik heb eigenlijk altijd schakel gereden en aan echte brommers gesleuteld dus ik heb weinig kennis van scooters.

Nou hoef ik niet perse heel hard, maar hoe kan ik hem beter laten optrekken?


mvg,
 

Suzuki-SLK Rijder 19-4-2010 11:45 Print reply

Posts: 3167
Ik dacht dat je bij een scooter er dan lichtere rolletjes in kon zetten = vergelijkbaar met tandwiel verhouding veranderen
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
XDr4g0nX 19-4-2010 11:45 Print reply

Posts: 3526
Lichtere rolletjes, of anders 70cc halen
 
Signature: [==||========] 20% complete
antonhonda 19-4-2010 11:47 Print reply

Posts: 3616
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Paultje Pils 19-4-2010 11:48 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Ik dacht dat je bij een scooter er dan lichtere rolletjes in kon zetten = vergelijkbaar met tandwiel verhouding veranderen


Fout, lichtere rolletjes zorgen ervoor dat het toerental waarmee je optrekt hoger komt, zwaardere rolletjes zorgen ervoor dat je toerental omlaag gaat.
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi1991 19-4-2010 11:48 Print reply

Posts: 363
Je hebt een nieuwe uitlaat gemonteerd, daardoor is je powerband omhoog gegaan. Stel dat hij nu op 7000 toeren zit. (ik zeg maar wat).
En door je rolletjes kan hij niet hoger dan 6000 toeren. Als je lichtere rolletjes monteerd dan komen de toeren van je scooter ook hoger. Gewoon net zo lang proberen totdat hij goed in de toeren trekt.
 
Drive like you stole it.
swieber 19-4-2010 11:54 Print reply
Posts: 82
ja maar ik hoorde weer van dat als je voor het begin optrekken, dus vanuit stilstand juist bij de koppeling moest wezen van die zou het eerste gedeelte doen.


 
JeVeeHa 19-4-2010 11:59 Print reply

Posts: 537
Het wegtrekken word door je koppeling geregeld, dmv trekveertjes & drukveer. Het doortrekken wordt geregeld dmv je vario, waar de rolletjes dus inzitten.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
swieber 19-4-2010 12:04 Print reply
Posts: 82
okee, ja ik voel die vario ook wel op een moment aanslaan, maar dat doet hij eerder als hij koud is. Hij trekt dan ook lekker weg met koude motor, maar ik zou willen dat hij dit altijd deed. Maar moet ik nou met rolletjes gaan kloten of met trekveertjes. Ook schijnt zo een malossi vario een hele opheldering te zijn, (waarom? , al sla je me dood)
 
Tobias Verhoef 19-4-2010 13:28 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Ik dacht dat je bij een scooter er dan lichtere rolletjes in kon zetten = vergelijkbaar met tandwiel verhouding veranderen


nee zo werk het niet bij scooters.
Je moet de vario en en koppeling en trekveertjes precies goed afstellen dan gaat hij het hardst en trekt hij het hardst op.

Niek de wildt had hier pas een heel stuk over getypt:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/60571/2

het staat halverwege

Volgende keer de zoek gebruiken

En een andere vario heeft wel nut maar dan moet je de rolletjes en trekveren en koppeling weer afstellen.
Bij een malossi vario is de speedway van de vario anders maar daar moet je zelf maar even naar zoeken wat voor nut dat heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 19-4-2010 om 13:28 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
swieber 19-4-2010 13:30 Print reply
Posts: 82
speedway?

zou je dat misschien even kunnen toelichten ??

edit: thnx trouwens voor die link van niek, het wordt al een stuk duidelijker voor me.


Dit bericht is gewijzigd door swieber op 19-4-2010 om 13:35 uur.
 
Sherwin 19-4-2010 15:50 Print reply

Posts: 561
je koppeling moet wss een zwaardere veer...

als ik het goed heb, regelt je koppelingsveer het moment dat je koppeling aangrijpt, en je rolletjes je vertanding...

als je een zwaardere veer erin hebt zitten, moet je dus meer toeren maken voordat je koppeling aangrijpt... en vice versa...

de rolletjes zijn volgens mij juist de vertanding toch? lichtere roller hogere vertanding? of andersom?
 
Tobias Verhoef 19-4-2010 16:09 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
je koppeling moet wss een zwaardere veer...

als ik het goed heb, regelt je koppelingsveer het moment dat je koppeling aangrijpt, en je rolletjes je vertanding...

als je een zwaardere veer erin hebt zitten, moet je dus meer toeren maken voordat je koppeling aangrijpt... en vice versa...

de rolletjes zijn volgens mij juist de vertanding toch? lichtere roller hogere vertanding? of andersom?


lees gewoon even mijn post.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
speedway?

zou je dat misschien even kunnen toelichten ??

edit: thnx trouwens voor die link van niek, het wordt al een stuk duidelijker voor me.


Dit bericht is gewijzigd door swieber op 19-4-2010 om 13:35 uur.


Ik kan het niet goed toelichten want ik weet er echt bijna niks van en wat ik weet is miss geeneens goed. Daarom zij ik ook zoek het even op Ik denk dat het slimste is om zulke dingen op scooterfreaks op te zoeken of te vragen.

De speedway is volgens mij de manier hoe de vario loopt (dus de vorm) want volgens mij zijn de vario's niet helemaal vlak onder een bepaalde hoek maar lopen bijv bol.

Maar ik raad je aan vraag het of zoek het gewoon op.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 19-4-2010 om 16:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 19-4-2010 om 16:14 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
swieber 19-4-2010 18:08 Print reply
Posts: 82
ja ik had al op scooterfreaks enige pogingen gedaan, maar de meeste reacties waren niet echt nuttig.

ik ga ff wat trekveertjes bestellen in versch. sterktes en ff proberen.

iedereen iig bedankt om toch een poging te doen me op dit gebied te kunnen helpen

hij kan wat mij betreft dicht.
 
Ayrton 12-5-2010 16:53 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Fout, lichtere rolletjes zorgen ervoor dat het toerental waarmee je optrekt hoger komt, zwaardere rolletjes zorgen ervoor dat je toerental omlaag gaat.


maar bij meer toeren heb je toch uiteindelijk ietsje meer koppel?
ik weet ook dat een scooter niet harder of zachter gaat met lichte en zware rollen.
maar hij trekt toch wel net iets beter op met lichtere rolletjes dacht ik zo?!
 
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.

Dit topic is 2460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved