Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #61358 - Wat voor blok onder honda cr80 fram...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2166 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
guido-honda |
18-4-2010 18:23 |
Posts: 621 |
Moi,
Ik heb gister een olle MT verkocht/geruild tegen
een honda CR80 rollend frame. Uit '83, met trommelremmen dus, mist alleen het blok van.
Nu wil ik der een 110/125cc blokkie onder pas maken
en beetje mee spelen enzo.
Wat voor blok raden jullie aan? 4-takt blok vind ik opzich ook wel leuk, zo'n bami ding, alleen hoelang blijft zoiets heel? Zijn ook best fel en loopt ook mooi vind ik
Honda MT blok met Athena/Malossi kan natuurlijk ook, is alleen weer stukkie duurder.
Gewoon luchtgekoeld dus.
Het gaat niet gebruikt worden voor echte zware cross ofzo, meer ff koetjes halen, keertje stukje weiland omploegen, gewoon soms ff mee spelen!
Dus, wat zouden jullie eronder gooien?
Het moet dus iig 110/125cc zijn, heb nu onder m'n eigen MT een 80cc, helemaal bewerkt zitten en moet nu toch wel stukkie sneller
Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 18-4-2010 om 18:45 uur.
|
|
|
|
fast-tech |
18-4-2010 18:41 |
Posts: 131 |
een derbi blok past er bijna zo onder.
het blok past precies door de achterbrug as, je moet aleen 2 strippen maken voor de ophanging onder je blok.
zet er een mhr 50 op en een opmaatje + 24mm dut loopt mooi hardt!
|
|
|
|
-simon- |
18-4-2010 18:48 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fast-tech
een derbi blok past er bijna zo onder.
het blok past precies door de achterbrug as, je moet aleen 2 strippen maken voor de ophanging onder je blok.
zet er een mhr 50 op en een opmaatje + 24mm dut loopt mooi hardt!
waarom zou je een hoogtoerige 50cc setup pakken. voor zo wat rond te baggeren kun je beter een 70/80cc setup pakken als je een derbi of am6 blok neemt. maar een mt8 blok met een bewerkte orri cilinder of een 110/125 setup is dan ook wel leuk.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
guido-honda |
18-4-2010 18:51 |
Posts: 621 |
Zit nu onder m'n eigen MT een goed bewerkte 80cc ori cilinder onder, mag onderhand ook wel wat harder gaan, dus zoek ik toch echt wel 110/125c
|
|
|
|
ErikVerkade |
18-4-2010 19:37 |
Posts: 980 |
je kan voor die blokken 100cc kitjes kopen
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
2SLOW4ME |
18-4-2010 21:12 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
je kan voor die blokken 100cc kitjes kopen
ja, maar dan ben je wel zowat 500 euro verder.. ene 110 cc kit voor je am6/derbi blok.
Geef mij dan maar een hondatje met ff meer cc, misschien wat lomper. maar het kost geen ruk..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
honda cr mt 80 |
19-4-2010 17:40 |
Posts: 694 |
heb onder een honda cr 125 ook een mt8 blok gehangen moest zelf we de ophangingen maken.
me setup was
125 cc eurocilindro
34 mm carb
proma uitlaat
liep als een raket
alleen je voor tand wiel moet je aan passen dan kan je gelijk een motor keting gebruiken is veel sterker als een brommerketing
|
|
|
|
guido-honda |
19-4-2010 17:45 |
Posts: 621 |
Ophanging valt wel te doen toch?
Heb een goed co2 lasapparaat en kan goed lassen
125cc eurocilindro heb ik ook nog liggen.
Maar oke, dan ga ik denk ik voor een MT8 blok!
4 takt bami pangpang is niks?
|
|
|
|
Marcooow |
19-4-2010 17:54 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Ophanging valt wel te doen toch?
Heb een goed co2 lasapparaat en kan goed lassen
125cc eurocilindro heb ik ook nog liggen.
Maar oke, dan ga ik denk ik voor een MT8 blok!
4 takt bami pangpang is niks?
geen bami 4 takt eronder doen dat gaat toch wel binnen 1 maand kapot
je kunt beter mt8 blok onder lassen en dan met 125cc eurocilindro (omdat je die nog hebt liggen)
met 4 of 6 kleps membraam, 28mm carb of groter, twin air filter, en als uitlaat kan, homoet onderlangs, proma onderlangs, proma bovenlangs of 125cc uitlaat van een crosser
|
|
faster than a bullet! |
|
der Chef |
19-4-2010 17:55 |
|
-Tom- |
19-4-2010 17:57 |
Posts: 4151 |
Dit:
http://www.groothand...68239392c9eeaef143fd
200cc 4-takt, 280 euro. Gezien de sleutel en afstelkwaliteiten van de gemiddelde brommerforum user gaat dit langer mee als een verragt MT/MB blokje wat al 23 16-jarige "experts" als eigenaar heeft gehad.
|
|
FTS Member |
|
Marcooow |
19-4-2010 18:02 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Dit:
afbeelding
http://www.groothand...68239392c9eeaef143fd
200cc 4-takt, 280 euro. Gezien de sleutel en afstelkwaliteiten van de gemiddelde brommerforum user gaat dit langer mee als een verragt MT/MB blokje wat al 23 16-jarige "experts" als eigenaar heeft gehad.
je kunt een verragt blok ook reviseren en een verragt blok is nog altijd beter dan een bami blok en als bijvoorbeeld de versnellingsbak kapot zou gaan van een mt5 blok nou dat is goedkoper en makkelijker te vinden dan van een bami blok.
|
|
faster than a bullet! |
|
guido-honda |
19-4-2010 18:05 |
Posts: 621 |
Laatst op zo'n 110cc 4-takt gereden, trok harder dan m'n MT met 80cc bewerkt, 18mm keihin en gianelly
Maargoed, kwaliteit is idd niks. Voor straatgebruik wil het prima, maar verder ook niet.
Goed, ik zal 'ns opzoek gaan naar een goed mt8 blok, heb er nu ook 1 met 80cc erop onder m'n MT, allen die lekt gewoon leeg zegmaar :P Dus moet er maar 1 bij.
|
|
|
|
Dit topic is 2166 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|