Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Piaggio diesis verzuipt(denk ik)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61352 - Piaggio diesis verzuipt(denk ik)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

d13sis 17-4-2010 20:59 Print topicpost
Posts: 4
Hallo mensen, ik ben nieuw hier
ik had ff een vraagje want mij piaggio diesis liep niet, en na een grotere sproeier(54-56) liept ie al beter...
Nu werd ik de volgende dag ijverig en had ik de vario ringen eruit gehaald, in elkaar gezet, en nu loopt hij weer niet
Nou hoorde ik dat je met het verwijderen van je vario ring het beste is om een grotere sproeier te nemen...
Dit heb ik gedaan maar hij loopt nog steeds niet!
Ik heb een 17,5MM carburateur
50CC
standaard uitlaat
Ik heb sproeier 56-64 geprobeerd... maar steeds het zelfde probleem.
Ik hoop snel van jullie te horen!
M.V.G D13sis

 

swieber 17-4-2010 21:16 Print reply
Posts: 82
heb je wel ff rustig met de hand een paar keer gekickt voor de 1e keer rijden zonder varioring.

dit is om je v-snaar weer op spanning te brengen, 't zou kunnen dat hij nu geknapt is en dat je een nieuwe v-snaar nodig hebt.

kijk even achter je carterpan hoe het er nu bij staat.


(en zit er wel nog benzine in? )
 
steef ts70xk 17-4-2010 21:19 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
heb je wel ff rustig met de hand een paar keer gekickt voor de 1e keer rijden zonder varioring.

dit is om je v-snaar weer op spanning te brengen, 't zou kunnen dat hij nu geknapt is en dat je een nieuwe v-snaar nodig hebt.

kijk even achter je carterpan hoe het er nu bij staat.


(en zit er wel nog benzine in? )

wat heb dat met vsnaar te maken als hij geheel niet loopt???
 
XDr4g0nX 17-4-2010 21:20 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
heb je wel ff rustig met de hand een paar keer gekickt voor de 1e keer rijden zonder varioring.

dit is om je v-snaar weer op spanning te brengen, 't zou kunnen dat hij nu geknapt is en dat je een nieuwe v-snaar nodig hebt.

kijk even achter je carterpan hoe het er nu bij staat.


(en zit er wel nog benzine in? )

Als hij niet start heeft het niet met je V-snaar te maken, als zijn snaar geknapt zou zijn zou hij hem kunnen starten maar draaide hij alleen maar loze toeren.
 
Signature: [==||========] 20% complete
swieber 17-4-2010 22:54 Print reply
Posts: 82
oh ja, ik had aangenomen dat hij niet reed.
nu lees ik idd dat hij helemaal niet loopt

 
d13sis 18-4-2010 3:13 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
heb je wel ff rustig met de hand een paar keer gekickt voor de 1e keer rijden zonder varioring.

dit is om je v-snaar weer op spanning te brengen, 't zou kunnen dat hij nu geknapt is en dat je een nieuwe v-snaar nodig hebt.

kijk even achter je carterpan hoe het er nu bij staat.


(en zit er wel nog benzine in? )


Natuurlijk heb ik dit gedaan, maar dit is idd het probleem niet ^^
en natuurlijk benzine haha
Hij loopt wel, maar als gas geef dan valt hij gewoon weg

Dit bericht is gewijzigd door d13sis op 18-4-2010 om 3:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door d13sis op 18-4-2010 om 3:24 uur.
 
XDr4g0nX 18-4-2010 7:32 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: d13sis
[...]


Natuurlijk heb ik dit gedaan, maar dit is idd het probleem niet ^^
en natuurlijk benzine haha
Hij loopt wel, maar als gas geef dan valt hij gewoon weg

Dit bericht is gewijzigd door d13sis op 18-4-2010 om 3:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door d13sis op 18-4-2010 om 3:24 uur.

Wat voor geluid hoor je dan tijdens het uitvallen als je gas geeft?
Mmwwooaap is te veel lucht.
En als hij stotterd (zou hij niet uit mogen vallen) is het te veel benzine.
 
Signature: [==||========] 20% complete
swieber 18-4-2010 10:27 Print reply
Posts: 82
Hee XDr4g0nX,

t is volgens mij andersom hoor.
mwoaap = verzuipen
stotteren = te weinig benzine/te veel lucht

@ ts
sluiten je membraamkleppen wel helemaal?
anders wordt de helft weer terug geblazen.

dit kan je checken door ff je spruitstuk er af te halen en je membraam er af te halen en proberen te zuigen door je membraam. kan je geen lucht aanzuigen dan is hij nog goed.



 
d13sis 18-4-2010 13:44 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Wat voor geluid hoor je dan tijdens het uitvallen als je gas geeft?
Mmwwooaap is te veel lucht.
En als hij stotterd (zou hij niet uit mogen vallen) is het te veel benzine.



nou, eerst dan mwooaap en dan valt hij uit... heb vandaag de uitlaat strakker gedraaid en met een spons in de luchtfilter geprobeerd, leek eerst goed te gaan... maar 15meter verder hetzelfde probleem...
 
WestlandMB 18-4-2010 14:55 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: d13sis
[...]



nou, eerst dan mwooaap en dan valt hij uit... heb vandaag de uitlaat strakker gedraaid en met een spons in de luchtfilter geprobeerd, leek eerst goed te gaan... maar 15meter verder hetzelfde probleem...



Is denk gewoon afstelling.. ik heb een topic bij me favouriten gedaan wat mij altijd hebt..

Geschreven door BAS MT

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh


Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 18-4-2010 om 14:55 uur.
 
d13sis 18-4-2010 19:40 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]



Is denk gewoon afstelling.. ik heb een topic bij me favouriten gedaan wat mij altijd hebt..

Geschreven door BAS MT

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh


Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 18-4-2010 om 14:55 uur.

het lijkt dat de sproeier van mij te groot is... maar kan dat een oorzaak zijn dat hij hij niet op toeren komt en uitvalt?

 

Dit topic is 2930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved