Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie uit overloopnippel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61350 - Olie uit overloopnippel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 17-4-2010 19:45 Print topicpost

Posts: 510
Gisteren kwam ik erachter dat mijn olie van mijn blok leeg was. Terwijl ik twee weken geleden naar plaatsen nieuwe cilinder er nieuwe olie in heb gegooid. Dus ik weer bijgevuld totdat de olie uit het gat in de koppelingscarter liep(brommer stond rechtop). Dus ik ben een rondje gaan rijden en kwam thuis en ineens lag er dikke plas olie onder mijn brommer.

Toen zag ik dat er olie uit de overloop nippel kwam "spuiten". Maar teveel olie kan het niet zijn! een vriend van mij zei dat het kwam door carterdruk? Maar ik heb er last van sinds ik een nieuwe cilinder heb geplaatst. Want nadat ik min blok gereviceerd had en met mijn oude setup reed had ik hier geen last van. Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Oude setup:
Doppler 50
17,5mm Carburateur
Doppler uitlaat
Powerfilter

Nieuwe setup:
Barikit racing 50mm
19mm carburateur
Yasuni HMR2
Origineel filter.

Groeten Bram
 

oclaf 19-4-2010 12:33 Print reply
Posts: 195
is het een am6 blok?
dit probleem had ik ook en dacht dat het uit de overloop kwam. maar de keering was kapot bij de koppeling. toen ik stil stond, liep er ook heelveel olie uit kabel der af pin kun je der zo uit trekken, nieuwe keering halen, kun je der zo uithalen met schroevendraaier maar kan ook zijn dat je er teveel in hebt gedaan eerst.. vandaar overloop
 
tsxhunter 19-4-2010 12:37 Print reply

Posts: 9332
dat boutje weer vast gedraaid toen er nog olie uit kwam? want je hoort hem pas weer vast te draaien als er niks meer uit komt
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
oclaf 19-4-2010 12:39 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
dat boutje weer vast gedraaid toen er nog olie uit kwam? want je hoort hem pas weer vast te draaien als er niks meer uit komt


dat 'boutje' is het minimale punt, dus beter doe je er wat meer in
 
tsxhunter 19-4-2010 12:41 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oclaf
[...]


dat 'boutje' is het minimale punt, dus beter doe je er wat meer in


ja, maar dan weet je niet hoeveel er precies in zit als er te veel in zit gaat het schuimen en smeert het ook niet meer.

BATS! alles vasrt
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
oclaf 19-4-2010 12:47 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


ja, maar dan weet je niet hoeveel er precies in zit als er te veel in zit gaat het schuimen en smeert het ook niet meer.

BATS! alles vasrt


k doe altijd scheutje extra als je eerst beetje rustig doet, komt het wel bij de overloop uit.
 
Rocket Rico 19-4-2010 13:40 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oclaf
[...]


k doe altijd scheutje extra als je eerst beetje rustig doet, komt het wel bij de overloop uit.



Dat vinden je keerringen echt fijn
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Saknet 19-4-2010 13:44 Print reply

Posts: 10355
klein beetje meer maakt niet uit. tis geen 4takt.

bij rv4 is het zelfs zo dat je er iets meer in moet gooien dan in werkplaatsboek staat (125ml) anders heb je kans dat er iets vroegtijdig kapot (droog)loopt weetniet meer wat. althans dat las ik ooit ergens.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Sherwin 19-4-2010 15:44 Print reply

Posts: 561
heb ik ook soms last van, maar de keerringen zijn nog goed... maar volgens mij zit er bij mij gwn wat te veel olie in, als ik mn brommer ff volgas rij.. dus denk tot max toeren en dna schakelen en dat wel eenpaar keertjes, en k m vervolgens stil zet, komt de olie eruit bij het nippeltje..

wil graag ook de oorzaak weten (als het niet een te veel aan olie is)
(AM6)

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 19-4-2010 om 15:45 uur.
 

Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved