Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke sproeier?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61349 - Welke sproeier?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lars552 17-4-2010 17:29 Print topicpost
Posts: 16
Hallo,

Ik heb net een compleet nieuwe setup erop, maar ik weet niet welke sproeiermaat ik ongeveer moet hebben, want aan me bougie is heel slecht af te 'lezen' welke sproeier ik zou moeten hebben, omdat ik hem nog niet helemaal open kan trekken.

Dit is mijn setup:
Gilardoni 70
Yasuni hmr2
19mm
Doppler koppelingsplaten
Rito krukas
Hebo membraan
13/47

Alvast bedankt
 

Paultje Pils 17-4-2010 17:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars552
Hallo,

Ik heb net een compleet nieuwe setup erop, maar ik weet niet welke sproeiermaat ik ongeveer moet hebben, want aan me bougie is heel slecht af te 'lezen' welke sproeier ik zou moeten hebben, omdat ik hem nog niet helemaal open kan trekken.

Dit is mijn setup:
Gilardoni 70
Yasuni hmr2
19mm
Doppler koppelingsplaten
Rito krukas
Hebo membraan
13/47

Alvast bedankt


Je begint met een te grote sproeier, en werkt naar beneden tot ie niet meer stotterd etc..

Had een beetje gesearchd http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
 
If you can't dodge it, ram it.
lars552 17-4-2010 17:45 Print reply
Posts: 16
ja snap ik wel, maar ik dacht dat iemand me wel in de goede richting kon helpen. Want gister liep die wel prima met 124, maar toen heb ik er 120 ingedraait, toen starte die niet meer. Daarna weer 124 eringedraait, en startte toen ook niet meer. Bougie en bougiedop zaten er goed op, hij vonkt ook goed. Vandaag startte die wel weer met 105, liep toen wel netjes stationair, maar als je gaf gas viel die uit. Hij trekt volgens mij geen valse lucht, want als je je hand aan het uiteinde van de uitlaat haalt, valt die wel uit.

Dus kan iemand mij verder helpen...?
 
sendaSM-almkerk 17-4-2010 18:13 Print reply
Posts: 207
dat weet niemand de 1 rijd met het zelfde setup met sproeir 80 en de ander met 160 gewoon afstellen
 
Paultje Pils 17-4-2010 18:16 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars552
ja snap ik wel, maar ik dacht dat iemand me wel in de goede richting kon helpen. Want gister liep die wel prima met 124, maar toen heb ik er 120 ingedraait, toen starte die niet meer. Daarna weer 124 eringedraait, en startte toen ook niet meer. Bougie en bougiedop zaten er goed op, hij vonkt ook goed. Vandaag startte die wel weer met 105, liep toen wel netjes stationair, maar als je gaf gas viel die uit. Hij trekt volgens mij geen valse lucht, want als je je hand aan het uiteinde van de uitlaat haalt, valt die wel uit.

Dus kan iemand mij verder helpen...?



Valse lucht heeft niks met een lekke uitlaat te maken, maar luchtlek tussen (of in) je carb en de cilinder .


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
dat weet niemand de 1 rijd met het zelfde setup met sproeir 80 en de ander met 160 gewoon afstellen


Dat is wel erg overdreven, maar idd, er kan veel verschil inzitten.
 
If you can't dodge it, ram it.
lars552 17-4-2010 18:56 Print reply
Posts: 16
hmm oke, ik snap het gewoon niet. Want gisteren reed ik rond met 124, en vandaag gaf die pas bij 95 een klein teken van leven.
 
Paultje Pils 17-4-2010 20:41 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars552
hmm oke, ik snap het gewoon niet. Want gisteren reed ik rond met 124, en vandaag gaf die pas bij 95 een klein teken van leven.


van een veels te grote sproeier naar beneden werken, totdat ie niet meer stotterd Simpel eigenlijk:P
 
If you can't dodge it, ram it.
stevoo 17-4-2010 20:45 Print reply

Posts: 689
mischien heb je last van valse lucht. want als er zulke grote verschilen in zitten dan zal er wel iets anders verkeerd zitten.

gr.
 
MembraaNN beunhaas!!
lars552 17-4-2010 22:55 Print reply
Posts: 16
snap wel dat ik hoog moet beginnen met sproeiers, en dan naar beneden moet werken. Maar hij loopt op dit moment helemaal niet meer, morgen is kijken of die valse lucht trekt. Ik mis wel 1 pakking bij mijn carb, bij me gasnaald, maar het lijkt me niet dat die zoveel invloed heeft. Binnenkort ook even me luchtfilter checken dan maar...
 
the mechanic 21-4-2010 14:34 Print reply
Posts: 59
welke pakking bedoel je precies die tussen je carb en mebraam of dat rubbertje rond je gaskabelinvoer (weet ff niet hoe dat heet) of het rubber tussen je vlotterbak en je carb

zou beginnen met igg die pakking er tussen te zetten
missende pakking is bijna altijd valse lucht

doe anders een deo-test spuit deo rond je carb stijgt het toerental zonder dat je aan het gas zit betekent valse lucht

trouwens bij je gasnaals zitten je venturi's juist daar valse lucht is funest he

gr

The mechanic

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 21-4-2010 om 14:35 uur.
 

Dit topic is 1318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved