O hai!
Ik heb een beetje een probleempje met mijn Derbi, Hij is nu al voor de zoveelste keer kapot.
Dus vandaag samen met Dyon (tuono50) het blokje eronder uit gehaald en open gehaald aan de koppelingskant, en de cilinder eraf gehaald.
nadat ik er was achter gekomen dat mn olie slurrie was geworden en dat er op de aftapbout stukjes geschaafde metaal zat.
Nu kwam ik in de koppelingskant een kapot gedrukte washer tegen die op een van de 3 tandwielen hoort te zitten, die heeft mn pa er waarschijnlijk niet goed opgedaan toen hij er vorige keer mee bezig was -_-'
anyway die eruit gehaald en daarna de cilinder eraf gehaald, al snel bleek dat er iets was fout gegaan in de cilinder want mn zuiger was op een randje ingedeukt en daardoor zat de bovenste zuigerveer klem. ook was mn zuiger zwart verbrand evenals de cilinderkop
die was ook helemaal verkleurd.
Nu heb ik de afgelopen tijd vaker warmlopers gehad (allemaal om verschillende oorzaken), alleen waren die zuigers van de boven en zijkant meestal compleet verbrijzeld, deze keer alleen niet. maar elke keer heb ik een standaard imitatie zuiger er terug in gezet van de lokale brommerboer
toevallig staat deze ook op josdijkman:
http://www.josdijkma...d&productId=3912
Nu denk ik dat het ook deels te wijten is aan de zuiger, want het is wel maar een simpel goedkoop ding.
Ik wil dus graag deze keer een performance zuiger er in, die de hoogtoerigheid en lange ritjes wel aankan. ik heb al een aantal leuke gezien op o.a. easyparts en josdijkman maar ik zou bij god niet weten wat nou wel goed is en wat niet.
Kunnen jullie mij misschien aanraden wat voor zuiger ik moet gebruiken voor een standaard setup, met iets verhoogte compressie en proploze uitlaat?
thanks in advance en sorry voor de lange post, als jullie verder nog iets toe te voegen hebben aan mn verhaal doe dat gerust.
Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 16-4-2010 om 23:35 uur.