Als je een pot zoekt dan kun je het beste Hammerite kopen, deze werkt hier redelijk goed voor. De voorbewerking is met deze lak ook wat minder belangrijk dan met een spuitbus, rustig aan meerdere lagen er op aan brengen.
Lak bij de cilinder in de buurt zal het helaas niet redden, hier wordt hij toch écht wat te heet voor. Maarja, met de kwast hoef je ook niet alles te verwachten
Ik heb het ´ns gedaan met gewoon een pot hittebestendige verf, vrij dun spul, wel goed, weet niet meer precies hoe het heette.Zal ook eens aan mijn pa vragen maar Ik denk dat je met vragen bij de lokale verfwinkel al een heel eind komt....
oja die verf bakt in de uitlaat, dus mocht je het halen, niet schrikken als het de eerste keren een beetje gaat borrelen en ruiken/roken dit is alleen maar goed
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Waarom per se met een kwast? Spuiten lijkt veel strakker.
Dikkere laag, ligt er niet bij het eerste steentje af, en als je het netjes doet is het ook als een spiegeltje te maken.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: TubeLess-90
Als je een pot zoekt dan kun je het beste Hammerite kopen, deze werkt hier redelijk goed voor. De voorbewerking is met deze lak ook wat minder belangrijk dan met een spuitbus, rustig aan meerdere lagen er op aan brengen.
Lak bij de cilinder in de buurt zal het helaas niet redden, hier wordt hij toch écht wat te heet voor. Maarja, met de kwast hoef je ook niet alles te verwachten
Geen hammerite op uitlaat (heet) dat houdt niet.
Gewoon zwarte verf van de Action is perfect.
ik heb m'n uitlaat gewoon kaalgehaald met de staalborstel op de boor en toen iets van 10/15 lagen met een spuitbusje gedaan is ook wat netter.. voor een goed resultaat met de kwast moet je ook een fatsoenlijke kwast kopen ipv een goedkope, dus je blijft dan strepen houden etc.. dus gewoon een spuitbusje halen