Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cr80 of Cr125 uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61333 - Cr80 of Cr125 uitlaat?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 16-4-2010 9:19 Print reply

Posts: 6863
De 125 uitlaat is gemaakt voor een langere slag. De slag bij de cr80 uitlaat is vergelijkbaar met die van een nsr blokje, daarom denk ik dat het de beste keuze is.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 16-4-2010 om 9:19 uur.
 
achter de maan is alles beter
yamahadt1986 16-4-2010 11:44 Print reply
Posts: 1713
hey kenny

ik kan dan wel geen expert zijn in dit soort dingen maar ik weet wel dat je beter een cr80 pijpje kunt nemen.

volgende reden tot dit antwoord:

ik had ooit een een 60cc cilinder liep mooi hard en ik denk laat ik er eens een 80cc pijp onder gooien van proma (honda mb) mooi pasgemaakt.
en klonk allemaal leuk en aardig maar de cilinder had gewoon te weinig folume om dat vooruit te krijgen.
dus hij wou gewoon meer druk hebben de cilinder.

mischien is het ook een optie wat hier al eens gezegt is om dat een 85cc pijpje op te zoeken van een crossmotor
je hebt tenslotte 82cc wat je net zij. dus dan komt dan nog mooier uit dan een 80c pijp.
dan wordt die zeker niet geknepen.
en die 3 cc dat doet het hem ook niet.

en anders gewoon de cr80 eronder maken.

ik ben trouwens ook erg bang dat ik 13mei niet mee kan doen.
het blokje gaat als het goed is al gouw lopen maar het afstellen gaat een beetje tegenzitten.
want als het blokje niet goed loopt dan ga ik ook niet meedoen:(
ik wil het namelijk gewoon goed hebben lopen want ik heb er niks aan als het dan in de soep gaat lopen.
maar ik zal dan wel aanwezig zijn
als ik niet meedoe maar het moet nog lukken opzich

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dirktimmer 16-4-2010 12:18 Print reply

Posts: 1737
Mocht het een 80cc worden zou ik een uitlaat nemen van een wat nieuwere 80cc, niet een van 19-noach . Als je dat wat lijkt ff inboxen
 
honda fryslan 16-4-2010 12:58 Print reply

Posts: 1914
even een vuistregel:

de uitlaat van de cr125 is in het middendeel 120mm en van de cr80 100mm
volgens de vuistregel moet je middendeel van de uitlaat 3maal groter zijn dan de uitlaatpoort. Voor de sprint kun je wel 2.8 of 2.9 maal aanhouden.

kortom even de uitlaatpoort opmeten en dan zul je zien dat de cr125 uitlaat niet aan je eisen voldoet. beter neem je een cr80.

edit: daarnaast is de cr125 uitlaat te lang om de toeren te maken die jij waarschijnlijk wilt halen.

daarnaast zie ik dat je waarschijnlijk ook in de uitlaatpoort hebt zitten frezen waardoor de diameter iets groter is geworden.
beter ga je uit van de originele diameter van de poort.

misschien heb je hier iets aan?

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 16-4-2010 om 13:24 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 16-4-2010 23:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Gekkert, ik had je toch gezegt dat je mijn pijp mocht lenen?
Is voor 80cc, powerband klopt, en past er direct op.

(als je voor een van die crosserpijpen gaat, dan sowieso de cr80 pijp, geloof me dat komt veel mooier overeen)



Ik kan hem dan wel niet na maken, maar als ik hem mag lenen tot de wedstrijd zou ik ook geweldig vinden!

En stiekem was deze vraag er ook tevens voor mijn vader aangezien hij met de zelfde vraag zat.

@ Tobias, ik denk dat mijn cilinder'tje ook wel aardig wat toeren gaat maken.

@Han, zonder die uitlaat om te lassen gaat het inderdaad niet, wel erg aardig aangeboden.

@ Dirk, als we voor mijn vader voor zondag niks kunnen vinden zal ik contact opnemen.


@ Lytse, naar de formules van Overmars heb ik ook van de week zitten kijken, maar omdat hij in berichten de meer recent waren zei dat daar dingen in staan die niet helemaal kloppen vraag ik het nog maar even.

(misschien waren er ondertussen alweer andere maten)

@ Peter, inderdaad jammer als het blokje niet af zou komen.
Maar inderdaad in de soep rijden heb je ook niet veel aan.


Alle andere bedankt voor het reageren, hier hebben we wat aan!

Ook namens mijn vader bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-4-2010 om 23:53 uur.
 
honda fryslan 20-4-2010 15:18 Print reply

Posts: 1914
beetje late reactie..

maar: de formules van overmars mogen dan misschien wel een redelijk oud zijn, en er zijn misschien mensen die van mening zijn dat ze niet kloppen maar wanneer je de formules van hem aanhoudt zul je zeker in de buurt zitten van een goed presterende uitlaat.

en wat voor formules je ook gebruikt, je zult altijd zien dat een cr125 uitlaat niet goed presteert op een 80cc cilinder als je dit gaat vergelijken met een 80cc uitlaat als cr80.

1tip nog.. probeer een hgs 80 uitlaat.. (zonder powervalve!)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 20-4-2010 15:30 Print reply

Posts: 29286
Dat is wel waar inderdaad, dat je van die formules kan afleiden of je in de buurt zit.

Bedankt voor tip.
 

Dit topic is 5910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved