Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Knipperlicht blijft branden in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61322 - Knipperlicht blijft branden in hoge...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek27 14-4-2010 21:29 Print topicpost

Posts: 633
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje de 70cc onder m'n tsx liggen.
Het rijdt echt geweldig, daar heb ik geen problemen mee.
Maar nu mijn probleem, als ik hoge toeren maak (7000-8000 toeren) blijft mijn knipperlicht gewoon branden..
In de lage toeren (stationair) knippert hij iets sneller dan die van mijn MTX maar nog redelijk goed.
Alleen hoe hoger de toeren, hoe sneller hij knippert, en boven de 8000 toeren blijft ie gewoon branden..
Wat is het probleem??
Ik heb al meerdere mensen gevraagd naar dit probleem, maar geen van hen weten het.. Zelfs de lokale brommerboer niet (niet dat hij erg veel verstand ergens van heeft, ik weet het meestal nog beter dan hij xD)..

Aan de spanningsregelaar ligt het niet, ik heb al een andere geprobeert..

Mvg Niek

Edit: Ik had dit probleem niet met de ori 50cc.. En de reden dat ik het niet in het kvt heb geplaatst is dus omdat al meerdere mensen het niet weten Sorry als ik dit toch had moeten doen

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 14-4-2010 om 21:30 uur.
 
flappie business

rik hulkenberg 14-4-2010 21:30 Print reply

Posts: 10029
met eens het voltage op de accupolen als je 2000 toeren maakt en 7000 toeren
 
Niek27 14-4-2010 21:37 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
met eens het voltage op de accupolen als je 2000 toeren maakt en 7000 toeren


Zal ik eens doen morgen
Zou je kort kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen??
En ik moet hetzelfde voltage hebben neem ik aan? En wat als dit niet zo is?

In ieder geval bedankt
 
flappie business
JB1 14-4-2010 21:38 Print reply

Posts: 14881
Kijk eerst ff de aarding na van je knipperlichten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-4-2010 21:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]




En ik moet hetzelfde voltage hebben neem ik aan? En wat als dit niet zo is?



als het niet zo is heb je 2x een verrotte spanningsregelaar gemonteerd.

kun je gewoon meten op je accupolen. Gewoon gelijkstroom op je multimeter, plus op plus, min op min, starten en hengggggggggggg..
 
Too cool for school!
rik hulkenberg 14-4-2010 21:41 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]


Zal ik eens doen morgen
Zou je kort kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen??
En ik moet hetzelfde voltage hebben neem ik aan? En wat als dit niet zo is?

In ieder geval bedankt

multimeter op voltage gelijkspanning zetten dan 1 draad op de min zetten
en 1 op de plus van de accu zetten

bij 2000 toeren moet dan ongeveer rond de 13volt liggen en bij 7000 toeren moet dat ongeveer bij de 14 volt liggen
 
Niek27 15-4-2010 17:10 Print reply

Posts: 633
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden, het lag aan mijn relais.
Met de relais van mijn MTX doet ie het wel goed.

Toch heb ik het voltage ook even doorgemeten, met die die erop zat begint het bij 12 en boven in de toeren rond de 14..
Met een andere die ik heb liggen blijft ie constant 11.5 volt
Welke is verstandiger om te nemen? Ik heb er geen verstand van, dus vraag ik het maar

Bedankt!
 
flappie business
Blukaap2 15-4-2010 17:20 Print reply

Posts: 9953
Je accu is 12V, doe een gok wanneer ie wel en waar niet opgeladen wordt.
 
Stoere brommers
Niek27 15-4-2010 17:49 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Je accu is 12V, doe een gok wanneer ie wel en waar niet opgeladen wordt.


Ik vraag het niet voor niets
Ik wil het graag in 1 keer goed doen..
Als je dan met zoiets komt, hoef je niet te antwoorden van mij

Dus heeft iemand een idee welke ik moet gaan gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 15-4-2010 om 17:53 uur.
 
flappie business
Blukaap2 15-4-2010 19:39 Print reply

Posts: 9953
Als je na die opmerking nog niet snapt welke van de 2 je moet hebben ben je gewoon stom, maar goed, speciaal voor jou:

Denk even logisch na, 12V accu, krijg je die opgeladen met 11,5V laadspanning ?
Een 12V accu zit trouwens op 13,2V als ie 100% geladen is, dus die 14V laadspanning is ook prima.
 
Stoere brommers
rik hulkenberg 15-4-2010 21:10 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden, het lag aan mijn relais.
Met de relais van mijn MTX doet ie het wel goed.

Toch heb ik het voltage ook even doorgemeten, met die die erop zat begint het bij 12 en boven in de toeren rond de 14..
Met een andere die ik heb liggen blijft ie constant 11.5 volt
Welke is verstandiger om te nemen? Ik heb er geen verstand van, dus vraag ik het maar

Bedankt!

waar heb je gemeten?
toch wel gewoon de accu polen
een knipperlicht relais kan je niet op voltage meten omdat die knippert
waar heb je die 11,5 volt gemeten
 

Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved