Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - temperatuur meter AC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61318 - temperatuur meter AC
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 14-4-2010 22:01 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


onzin, temperatuur heeft niks met warmlopen te maken, ik heb al regelmatig over die temperatuur gezeten zonder problemen.


Wat is volgens jou het nut van een temperatuur meter?
 
kenny77 14-4-2010 22:02 Print reply

Posts: 29286
ik heb in de 5 jaar met ac brommers rijden nooit een temperatuur teller gemist eigenlijk.

zoals ik al zei, leuk om erop te hebben, maar voor de rest zei het me niet zoveel.

ik heb ook regelmatig 4 uur achter mekaar gereden zonder pauze, nooit iets met de koeling gehad, bij meerdere blokken en setups. (AC)

voor lc lijkt het me wel handig, zodat je kan zien of je waterpomp gebeuren nog goed werkt.
maar voor ac zie ik niet echt een reden, zonde van het geld.
 
Saknet 14-4-2010 22:02 Print reply

Posts: 10355
kan je zien of je kvs er nog in zit.


een temperatuur meter is veelste langzaam en vlakt de korte warmte pieken af. hierdoor heb je er idd vrij weinig aan, maar als je radiateur lekt dan zie je dat wel direct
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
BenjaminDG 14-4-2010 22:03 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
kan je zien of je kvs er nog in zit.


een temperatuur meter is veelste langzaam en vlakt de korte warmte pieken af. hierdoor heb je er idd vrij weinig aan, maar als je radiateur lekt dan zie je dat wel direct


Of je thermostaat nog werkt
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 14-4-2010 22:03 Print reply

Posts: 60390
waarom niet, als je stelt dat 110graden celsius je max temperatuur is, dan maakt dat toch niet uit of ie 110 graden stilstaand of rijdend in de rijwind 110graden aangeeft. ? ik denk eerder dat je cilinder zal afkoelen als die sensor als je aan het rijden bent.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
De Schout 14-4-2010 22:04 Print reply
Posts: 5327
en waterkoeler heeft temp sensor ja. ken eigenlijk geen een luchtkoeler met std een temp sensor erop?

omdat het gewoon niet echt heel nuttig is.

temp zecht ook niet zo veel. temperatuur meter schiet meestal pas omhoog net NA je warmloper..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Royal Club 14-4-2010 22:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


Wat is volgens jou het nut van een temperatuur meter?

dat je kan bijhouden wanneer je blok -naar jou inziens- warm genoeg is om te gaan gassen. met het oog op onnodige slijtage.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 14-4-2010 22:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom niet, als je stelt dat 110graden celsius je max temperatuur is, dan maakt dat toch niet uit of ie 110 graden stilstaand of rijdend in de rijwind 110graden aangeeft. ? ik denk eerder dat je cilinder zal afkoelen als die sensor als je aan het rijden bent.


Bij luchtgekoeld maakt het wel uit.

Stel dat de maximum temperatuur tijdens het rijden voor je in het 'warme gebied' komt 120°C is. Dan is de maximum temperatuur wanneer je bv (ik overdrijf nu) een uur stilstaat met de motor draaiend toch anders als bij de rijdende situatie?
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 14-4-2010 22:20 Print reply

Posts: 60390
nee
120graden = 120 graden. of je nou stilstaat of rijd.

die sensor zit tussen je koelribben, onder je bougie bij een AC, daar koeltie echt niet zomaar dusdanig af dat er een serieus temperatuurverschil ontstaat wat er toe zal doen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 14-4-2010 23:17 Print reply

Posts: 841
Warmloper zie je 9/10 keer niet aankomen. Maximale temperatuur zegt meestal niet zo veel, verschilt bij mijn derbi ook echt per dag, soms word hij maar 75 graden, de andere dag 90... Kennis van me zn RS werd slecht afgesteld zelfs meer als 100 graden zonder een centje pijn...
En je blok zelf komt of course trager op temperatuur dan je koelrib/vloeistof. Dus is niet heel betrouwbaar. Ik vind het zelf handig en een fijn gevoel om te weten dat als mn waterpomp ermee kapt/ mn temp ineens flink stijgt dat ik dat zie aankomen. Ook met afstellen (toen ik nog met 14mm reed trok hij super, leek niet arm te lopen en bougie was donkerbruin... Maar temperatuur zat binnen enkele minuten (rustig rijdend!) op de 90... Dus toen rustig terug gekachelt. En met 17,5 blijft hij wel mooi koel.

Dus je moet het niet al te serieus nemen zon metertje! T is leuk en handig maar niet heel betrouwbaar in de zin van : ik weet mn temp. dus ik zie alles aankomen enzo.

Gr Tim (zie je morgen R(a)B(a)N :P :P)
 
GPR50 '99 streetfightert
70malossi 15-4-2010 12:57 Print reply
Posts: 4176
t is een 2 takt ac!
elke link naar een 4 takt of auto of lc is bullshit,omdat dat een totaal anders systeem is.
een 4 takt moet je warm rijden,puur voor de smering,een 2 takt smeert door de brandstof, warm rijden van een 2 takt vind ik onzin.
dat er een temp meter op en lc zit is puur voor t feit dat je kan zien als er iets met de koeling mis is,wat bij een ac altijd goed is aangezien die direct door rijwind gekoelt wordt.

de ts wil een tempmeter omdat ie dat mooi vind,en nou komt ie met allemaal lame ass excuses aan om t te gerechtvaardigen.
Komt er op neer dat je er eigenlijk geen fuk aan hebt.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Tim-gpr99 15-4-2010 13:55 Print reply

Posts: 841
ik snap hem wel, hij heeft vaak rare problemen met zen brommers... zn DT50 was super afgesteld, liep heel netjes en alles, blokje klonk als nieuw, stond niet te arm, en toch liep de zuiger in een week aan stront?

Hij wil op zich iets meer zekerheid. En 2takt moet je ook echt wel warm rijden hoor, anders rijd jij je krukaslagers en dergelijke vrij gauw aan stront
 
GPR50 '99 streetfightert
70malossi 15-4-2010 14:54 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
ik snap hem wel, hij heeft vaak rare problemen met zen brommers... zn DT50 was super afgesteld, liep heel netjes en alles, blokje klonk als nieuw, stond niet te arm, en toch liep de zuiger in een week aan stront?

Hij wil op zich iets meer zekerheid. En 2takt moet je ook echt wel warm rijden hoor, anders rijd jij je krukaslagers en dergelijke vrij gauw aan stront


ik zie niet in hoe lagers in stront kunnen transformeren!
Dan denk ik nog eerder de big en small-end lagers.
Maaruh,ik heb een 2 takt nog geen dag van mn leven warm gereden,met set-ups waar jij waarschijnlijk jaloers van zou worden en nooit geen problemen gehad.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 7614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved