Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rijd langzaam in versnelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61311 - rijd langzaam in versnelling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Broem 13-4-2010 20:09 Print topicpost

Posts: 112
ik reed laatst naar school (volle toeren) houd mijn ssje eropeens mee op. ik rolde nog uit en toen begon die het weer te doen... hij hield de laatste tijd soms ook al wat in (en stotterde wat) maar iig ik was veilig op school gekomen, zou ik weer naar huis gaan wou die niet meer starten (vonkte wel maar bougie was droog) brommer laten staan en gister opgehaald. thuis even carburateur goed schoongemaakt en contact punten even gechekt andere bougie erin gedrukt en hij start weer en loopt mooi (in zijn vrij dan) zodra ik wegrijd trekt die voor geen meter meer op en rijd maar 60 km/uur. heb trouwens 72cc en 19mm carb iemand enig idee wat dit is? reed eerst trouwens netjes 90.

alvast bedankt
 
yn't skiet

mestyle 13-4-2010 20:11 Print reply
Posts: 630
versleten zuigerveren?
 
Broem 13-4-2010 20:20 Print reply

Posts: 112
kan ik even chekken, maar hij maakt wel gewoon toeren als die in zen vrij staat of met de koppeling ingeknepen, zodra ik wil rijden heeft die geen koppel meer maar stottert niet
 
yn't skiet
JB1 13-4-2010 20:21 Print reply

Posts: 14881
Zuigerveren helemaal op.
Vervang die eerst maar eens even
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Broem 13-4-2010 20:29 Print reply

Posts: 112
oke, en bedankt
 
yn't skiet
jeroentjen13 13-4-2010 22:31 Print reply
Posts: 850
is een ss geen 4-takt?
anders mss klepspeling controlere
als je inlaatklep te weinig staat, krijgt hij minder naft, rijd hij minder goe
 
Paultje Pils 15-4-2010 11:21 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Broem
kan ik even chekken, maar hij maakt wel gewoon toeren als die in zen vrij staat of met de koppeling ingeknepen, zodra ik wil rijden heeft die geen koppel meer maar stottert niet


Zijn symptomen van versleten veren. Je hebt dan geen compressie meer, dus toeren maken wil ie wel, maar belast niet

Dat inhouden etc kan ook duiden op een foutje in je benzine traject. Alles doorkijken dus.
 
If you can't dodge it, ram it.
XDr4g0nX 15-4-2010 11:33 Print reply

Posts: 3526
Het niet kunnen rijden klinkt idd als versleten veren, daardoor kan hij geen kracht leveren.

En het wegvallen tijdens het rijden en dat hij het daarna weer doet klinkt als een leeg vlotterbakje.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Paultje Pils 15-4-2010 11:35 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Het niet kunnen rijden klinkt idd als versleten veren, daardoor kan hij geen kracht leveren.

En het wegvallen tijdens het rijden en dat hij het daarna weer doet klinkt als een leeg vlotterbakje.


Ja, precies wat ik zei
 
If you can't dodge it, ram it.
XDr4g0nX 15-4-2010 11:44 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Ja, precies wat ik zei

Beter 2 mensen die hetzelfde goed denken dan meerdere mensen fout toch?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Pixl 15-4-2010 11:49 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Beter 2 mensen die hetzelfde goed denken dan meerdere mensen fout toch?


Ja, maar een antwoord herhalen heeft niemand wat aan
 
So fuckin' what!?
Broem 16-4-2010 13:25 Print reply

Posts: 112
weet ik het iig (bijna) zeker ik scheur de hele brommert denk ik uitelkaar en zal dan even alles nakijken, heb trouwens nog even een aantal vraagjes:
iemand enig idee wat een binnenrotor ontsteking met een 4 takt doet? ik wil eigenlijks nog meer koppel krijgen en dat die nog wat sneller op toeren komt. met een zwaar vliegwiel zoals nu lijkt het mij dat die daardoor juist zoveel koppel heeft maar veel pitbikjes etc hebben ook vaak binnenrotot vandaar.
en als ik mijn voorvork wil inkorten en dan een stukje van de veren afzaag wat heeft dit voor gevolgen? en wat kan er maximaal vanaf? kan hem niet door de poten laten zakken omdat de veer dus aan de buitenkant van de vork zit.
 
yn't skiet
Paultje Pils 16-4-2010 13:28 Print reply

Posts: 2110
Binnenrotor is funest voor je koppel, wel goed voor je gasreactie.
 
If you can't dodge it, ram it.
JB1 16-4-2010 13:29 Print reply

Posts: 14881
Je kunt hem wel een stukje laten op de manier zoals jij zei.

Als je meer koppel wilt, moet je meer CC's nemen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Broem 16-4-2010 13:38 Print reply

Posts: 112
oke en ander nokkenasje zou dat kunnen helpen voor extra koppel? zal de tandwielverhouding ook nog wel even aanpassen (persoonlijk vind ik snel optrekken mooier dan snel rijden, de combinatie is natuurlijk perfect )


erg snelle reacties trouwens
 
yn't skiet
Paultje Pils 16-4-2010 13:47 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Broem
oke en ander nokkenasje zou dat kunnen helpen voor extra koppel? zal de tandwielverhouding ook nog wel even aanpassen (persoonlijk vind ik snel optrekken mooier dan snel rijden, de combinatie is natuurlijk perfect )


erg snelle reacties trouwens


Meer koppel krijg je voornamelijk met meer cc's
Of een nokkenas hier veel invloed op heeft, weet ik zo niet.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 2604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved