Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Als je een natteplaatkoppeling hebt moet je ook even op letten of de olie daar ook geschikt voor is, verder maakt merk niks uit.
koop altijd olie met een 'motor' op het plaatje voorop. dan weet je zeker dat het voor een natte platen koppeling is (wet plated clutch)
ATF is overigens voor automatische transmissie's zoals automaat bakken van auto's, en puch maxi, tomos, etc.
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Quote:Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik heb laatst zelf 10w30 meegekregen bij josdijkman, was aangeraden ..
Dus tjah.. aan aldi rommel etc zou ik niet beginnen als je een beetje zuinig bent op je brommer (voor die paar euro moeilijk doen?)
ervaring? heb met mijn brommers jaren probleemloos rondgereden op de 15w40 aldi/lidl olie.
verder maakt het vrij weinig uit, zolang je maar natte platen olie hebt, 10w40 of 75w90, is allebei dezelfde viscositeit alleen wordt er onder 10w40 BLOKolie verstaan, en 75w90 VERSNELLINGSBAK olie. Komt erop neer dat ze vrijwel gelijk zijn (laatst nog 2 topics over geweest, terug te vinden in het TF)
ervaring? heb met mijn brommers jaren probleemloos rondgereden op de 15w40 aldi/lidl olie.
verder maakt het vrij weinig uit, zolang je maar natte platen olie hebt, 10w40 of 75w90, is allebei dezelfde viscositeit alleen wordt er onder 10w40 BLOKolie verstaan, en 75w90 VERSNELLINGSBAK olie. Komt erop neer dat ze vrijwel gelijk zijn (laatst nog 2 topics over geweest, terug te vinden in het TF)
Alle waar is naar zijn geld.
ik gooi in mijn brommer zeer graag een fatsoenlijk A-merk.
je gaat toch ook niet in kleding van de zeeman lopen.
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami