Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mt trekt erg traag op...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61276 - Mt trekt erg traag op...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Guitar_93 11-4-2010 12:50 Print topicpost
Posts: 15
hey daar,
ik was gister ff nieuwe stuff van een maatje gekregen, een hm166 cilinder en een nieuwe CDI van k-star...
starten deed hij wel, eerst rustig warm draaien, daarna rustig rijden maar het ik vind hem zoooooo traag optrekken dat ik gewoon niet op de autoweg durf te rijden.
in zn 1 gaat hij max maar 10 schat ik (km teller kapot)
maar ja ligt het dus aan de cilinder of die imitatie CDI?

thx
 

Fabio 11-4-2010 12:55 Print reply

Posts: 1737
Een hm166 is traag. Ligt gewoon aan de cilinder. Daar zou ik ook de weg niet mee op gaan.
 
Guitar_93 11-4-2010 12:59 Print reply
Posts: 15
ok dan, ik denk dat ik dan gewoon een dmp 50cc erop doe, maar denken jullie de hm166 zuiger erin past?(een nieuwe ik heb er 2.) want ik las dat die dmp zuiger snel vast loopt.
 
Rocket Rico 11-4-2010 12:59 Print reply

Posts: 478
hm166 is een vrij trage cilinder. Maar het kan ook gedeeltelijk liggen aan je cdi, maar dat kan je makkelijk checken door hem weer om te wisselen met originele. Heb je wel genoeg compressie? Zo niet, zijn misschien je zuigerveren op of is de cilinder beschadigt
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Rocket Rico 11-4-2010 13:02 Print reply

Posts: 478
Dan moet je ff de boring opzoeken van de hm166 en die dpm cilinder, als deze over één komt kan dat. Maar ik zal het niet doen als ik jou was, prestatie van de cilinder wordt er niet beter van en het lijkt me sterk dat je vastloop kansen achteruit gaan als je een zuiger van een andere cilinder er in doet (zeker als deze al gebruikt is).

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 11-4-2010 om 13:04 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
der Chef 11-4-2010 13:03 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guitar_93
hey daar,
ik was gister ff nieuwe stuff van een maatje gekregen, een hm166 cilinder en een nieuwe CDI van k-star...
starten deed hij wel, eerst rustig warm draaien, daarna rustig rijden maar het ik vind hem zoooooo traag optrekken dat ik gewoon niet op de autoweg durf te rijden.
in zn 1 gaat hij max maar 10 schat ik (km teller kapot)
maar ja ligt het dus aan de cilinder of die imitatie CDI?

thx

De autoweg mag je sowieso niet rijden met je brommer.
 
Guitar_93 11-4-2010 13:06 Print reply
Posts: 15
ja dat merk ik, maar het kan ook zijn dat hij traag is omdat hij in combinatie is met een immi CDI. wat nou als ik mijn cilinder hou en een mps 300 cdi erin prop? (ik heb alleen nog die imi cdi thuis liggen )
 
tijnklein 11-4-2010 13:20 Print reply
Posts: 135
t heeft niks te maken met je cdi en andere zooi wss...
Ik had eerst ook een originele cilinder...die zijn nou enmaal zo traag
 
Guitar_93 11-4-2010 13:20 Print reply
Posts: 15
wat moet je anders als de er een bord op de einde van de brom/fietspad staat dat je moet invoegen op de grote weg
 
Guitar_93 11-4-2010 13:22 Print reply
Posts: 15
oh ja ik heb zat compressie
 
Rocket Rico 11-4-2010 13:35 Print reply

Posts: 478
Het kan trouwens wel gedeeltelijk aan je cdi liggen, ik heb op mt's ook veel uitgeprobeerd met cdi's en er zitten af en toe hele grote verschillen in. en ja die hm 166is traag.

hoezo verwissel je eigenlijk een redelijk snelle cilinder voor een originele?


 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Guitar_93 11-4-2010 13:38 Print reply
Posts: 15
omdat mn ouwe gewoon op is, hij heeft zn tijd gehad. =[
en de hm166 is mijn reserve.
 
fonsvandaele 11-4-2010 15:13 Print reply
Posts: 3
dat ligt dus wel aan die immi cdi

veel mensen hebben last van dei immi's alleen orginele werken goed.
en dan heb je ook nog hpi
 
MTHaringa 11-4-2010 15:24 Print reply
Posts: 77
Die cilinder is gewooin hartstikke traag, ik zou gewoon de 50cc DMP erop zetten.

Je kan niet de originele zuiger erin zetten, want die heeft een schuine rand. Daardoor komen de poorten eerder vrij en wordt het veel te hoogtoerig

Laat deze CDI gewoon even zitten, en probeer met een snellere cilinder. Je kan ook gewoon een nieuwe DMP kopen voor 50 euro
 
jh
Wauter 12-4-2010 12:17 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guitar_93
wat moet je anders als de er een bord op de einde van de brom/fietspad staat dat je moet invoegen op de grote weg


Op een autoweg is de maxsnelheid minimaal 80, daar mag je als brommer dus niet rijden
 
rik hulkenberg 12-4-2010 13:37 Print reply

Posts: 10029
hm166 cilinder is geen snelle cilinder

met een hoge drukkop en luhoa uitlaat, twv 16/42, 13mm keihin(of18mm) komt die enig sinds vooruit top licht ongeveer rond de 55 60

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 12-4-2010 om 13:38 uur.
 

Dit topic is 2611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved