Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen Motoplat op Minarelli P6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61273 - Afstellen Motoplat op Minarelli P6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 10-4-2010 22:20 Print topicpost

Posts: 3396
Hey

wij zijn bezig met het opknappen van een minarelli racertje voor de demo show in rockanje aankomende mei

maar wij hebben nooit gewerkt met een motoplat ontsteking en sinds dat het blok door iemand uit elkaar gehaald is hebben wij die nooit meer netjes afgesteld gekregen.

weet iemand hier hoeveel MM voor-onsteking zoon onsteking moet hebben? Het zit op een minarelli p6 50 c. Blok

bvd

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 10-4-2010 om 23:17 uur.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

Niek de Wildt 10-4-2010 22:58 Print reply
Posts: 7168
Contactpunten of CDI?

Bij contactpunten zet je hem gewoon op een graad of 18 voorontsteking, en probeer je vanaf daar verder van 16 tot 20graden.
Geef je slag en drijfstanglengte maar even, dan reken ik het wel even om naar mm's.

Bij CDI ontsteking zorg je in het ideale geval dat de motor bij het toerental van zijn top vermogen zoon 15graden voorontsteking heeft.
Hierbij een voorbeeld van een curve geschikt voor een topvermogen bij zoon 12.000toeren.


De 15graden bij topvermogen aanhouden zal echter hoogstwaarschijnlijk niet lukken met een std (oud) CDItje aangezien deze meestal maar een timingbereik hebben van zoon 10 graden en meestal dus maar bijv van 20 tot 10 graden voorontsteking lopen.
Dan moet je dus even met een gradenschijf en stroboscoop kijken of het een beetje binnen de perken is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-4-2010 om 23:03 uur.
 
bierbundelhonda 10-4-2010 23:22 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Contactpunten of CDI?

Bij contactpunten zet je hem gewoon op een graad of 18 voorontsteking, en probeer je vanaf daar verder van 16 tot 20graden.
Geef je slag en drijfstanglengte maar even, dan reken ik het wel even om naar mm's.

Bij CDI ontsteking zorg je in het ideale geval dat de motor bij het toerental van zijn top vermogen zoon 15graden voorontsteking heeft.
Hierbij een voorbeeld van een curve geschikt voor een topvermogen bij zoon 12.000toeren.
afbeelding

De 15graden bij topvermogen aanhouden zal echter hoogstwaarschijnlijk niet lukken met een std (oud) CDItje aangezien deze meestal maar een timingbereik hebben van zoon 10 graden en meestal dus maar bijv van 20 tot 10 graden voorontsteking lopen.
Dan moet je dus even met een gradenschijf en stroboscoop kijken of het een beetje binnen de perken is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-4-2010 o 23:03


uur.



heey.


Het gaat om een anoloog maar stator gaat gelijk op de bobine
het is een binnen rotor.


Slag is 39 of 42 mm.

 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Niek de Wildt 10-4-2010 23:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]


Slag is 39 of 42 mm.



Je snapt dat je zo nergens komt he.
 
kenny77 10-4-2010 23:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Slag is 39 of 42 mm.



even meten via het bougiegat.
 
bierbundelhonda 10-4-2010 23:52 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Je snapt dat je zo nergens komt he.

neej ik heb de cilinder er niet afgehad nog namelijk, ik noem dit op omdat ik net aan de telefoon gezeten heb met Martijn Stehouwer van Emot en die vertelde dat. minarelli P6 die slag heeft
maar welke van de 2 weet ik niet presies
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Niek de Wildt 11-4-2010 0:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]

neej ik heb de cilinder er niet afgehad nog namelijk, ik noem dit op omdat ik net aan de telefoon gezeten heb met Martijn Stehouwer van Emot en die vertelde dat. minarelli P6 die slag heeft
maar welke van de 2 weet ik niet presies


Cilinder hoeft er niet af:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


even meten via het bougiegat.


BDP maat minus ODP maat (wel schuifmaat recht houden)

Kost minder tijd dan een telefoontje plegen.


 
bierbundelhonda 11-4-2010 0:03 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Cilinder hoeft er niet af:

[...]


BDP maat minus ODP maat (wel schuifmaat recht houden)

Kost minder tijd dan een telefoontje plegen.




ik zal het morgen even opmeten.

truste iedereen !
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved