Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MH Furia ontgrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61268 - MH Furia ontgrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stagmans 10-4-2010 12:59 Print topicpost

Posts: 12
Hallo,

Ik heb sinds kort een 2e hands MH Furia uit 2003 gekocht.
Deze heeft een Metrakit uitlaat en een 17,5 mm carb.
De cilinder is ook nog origineel.

Dit is de uitlaat.


Is deze uitlaat vanuit de fabriek uit al ontgrenst? Of zit er nog een prop in? Zelf denk ik dat hij al ontgrenst is.
Ik heb er namelijk al ong. 85 km/h meegereden.

Dan neem ik dus aan dat de CDI ook niet begrenst is?

Graag wil ik hem ook harder laten lopen.
Is een 20mm carb een optie? En andere vertanding?
Ook zit het standaard luchtfilter er nog op, heeft een sportluchtfilter nog nut? Zal zeker alleen de gasreactie wat feller maken?

Alvast bedankt

Mathijs

 

mrd70cc-racer 10-4-2010 13:20 Print reply

Posts: 170
als je met die uitlaat erop al 85 rijd dan is hij al ontgrenst

maar vanuit de fabriek is hij wel begrenst er zit een prop in het begin van de uitlaat dat stuk wat bij je cilinder zit zegmaar

je zou ook je tandwielen kunnen veranderen maar een 20 carbje gaat ook wel denk ik

en een powerfilter krijg je wel mooi geluidje maar je gaat niet egt sneller

ik hoop dat je hier wat mee kan


 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
stagmans 10-4-2010 13:26 Print reply

Posts: 12
Ok bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb zelf ervaring met het bewerken van cilinders met een dremel.
Zou het veel schelen bij de standaard cilinder als ik de uitlaatpoort wat verbreed en verhoog? En de flow wat verbeter?
Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe cilinder te kopen.

 
TECstar 10-4-2010 13:32 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stagmans
Ok bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb zelf ervaring met het bewerken van cilinders met een dremel.

oke je hebt dus ervaring
Quote:

Zou het veel schelen bij de standaard cilinder als ik de uitlaatpoort wat verbreed en verhoog? En de flow wat verbeter?
Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe cilinder te kopen.


maar geen idee wat je dus doet....?

verder zou ik alleen de twv veranderen
met grotere carb zuiptie meer en trekt hij ietje sneller op
powerfilter zou ik al helemaal niet doen, zuiptie alleen maar meer en maaktie meer herrie

dat is meer voor op de grotere set-ups

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
stagmans 10-4-2010 13:40 Print reply

Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

oke je hebt dus ervaring
[...]

maar geen idee wat je dus doet....?

verder zou ik alleen de twv veranderen
met grotere carb zuiptie meer en trekt hij ietje sneller op
powerfilter zou ik al helemaal niet doen, zuiptie alleen maar meer en maaktie meer herrie

dat is meer voor op de grotere set-ups



Ik weet wel wat er gebeurd als je je uitlaatpoort bewerkt.

Uitlaatpoort verbreden = meer koppel (vermogen op lagere toeren)
Uitlaatpoort verhogen = hoger vermogen op hogere toeren
Maximum breedte uitlaatpoort = 70% voor de meeste cilinder's

Ik vraag me alleen af of het veel nut heeft met een standaard cilinder?
Ik heb namelijk nog geen poortmap en berekeningen gemaakt, dit is puur vooronderzoek.


 
Stiffmeister 10-4-2010 15:50 Print reply

Posts: 1582
Je weet hoe je cilinders kan bewerken maar iets simpels als kijken of je uitlaat/brommer begrenst is lukt niet? ..

Iniedergeval...

Powerfilter zul je niks aan hebben, is meestal alleen om het originele luchtfilter (aansluiting) niet meer past , een origineel luchtfilter is meestal beter.

Grotere Carb. zal je brommer iets meer van trekken..

Ipv bewerken zou je ook een laagtoerige 70cc kunnen kopen?
(evt. in combinatie met grotere carb.)

Suc6
 
.. Retro Active
stagmans 14-4-2010 21:41 Print reply

Posts: 12
Heb nog een vraag.
Zou een cockpit van een MH RYZ op een furia passen?

Groeten Mathijs
 

Dit topic is 1358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved