Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - autodesk inventor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61261 - autodesk inventor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 9-4-2010 17:53 Print topicpost

Posts: 3065
heeft niet veel met brommers te maken maar omdat er hier een aantal mensen zijn die met autodesk inventor overweg kunnen vraag ik het toch maar hier:

hoe kan ik bij inventor, als ik een constraint heb van bv. een zuiger in een cilinder, zorgen dat als ik die zuiger heen en weer beweeg en als die dan tegen een ander onderdeel aan komt, (bijvoorbeeld een cilinderkop) niet dwars erdoorheen gaat, maar dat hij daar dan stopt? dat die cilinderkop dan als het ware als een aanslag functioneert.



ow en het zuigertje zit trouwens aan een krukas dus als iemand weet hoe je een as maar een bepaald hoeveelheid graden kan laten draaien hoor ik dat ook graag want dan is het probleem natuurlijk ook opgelost

en even voor de duidelijkheid: de zuiger moet gaan bewegen ten gevolge van het draaien aan de krukas, en niet andersom zoals bij een verbrandingsmotor

Bvd
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

maxi rider 9-4-2010 18:26 Print reply

Posts: 429
als het goed is moet je een workplane kunnen maken en dan moet je em kunnen constrainen. maar het blijft altijd goochelen met inventor.

 
12345678910
kpotmake 9-4-2010 18:33 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxi rider
als het goed is moet je een workplane kunnen maken en dan moet je em kunnen constrainen. maar het blijft altijd goochelen met inventor.


dat is de vraag niet, de vraag is hoe ik een aanslag kan maken, geen constraint
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Niek de Wildt 10-4-2010 17:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dat is de vraag niet, de vraag is hoe ik een aanslag kan maken, geen constraint


tip: www.helpmij.nl/forum/

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-4-2010 om 18:21 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-4-2010 19:07 Print reply

Posts: 10835
Er zijn ongetwijfeld meer manieren, maar ik zou het zo doen:

De as waarom de krukas draait lijn-lijn constrainen met een hulplijn. (of een ander part waar hij toch al aan geconstrained moet zitten, bijvoorbeeld je carter)
Dan een hoekmaat op je krukas zetten zodat je daarmee kunt bepalen hoeveel graden hij draait. Dat kan dan ook met een animatie.

Maar als de krukas in bdp staat dan mag de zuiger de kop toch sowieso niet raken? Anders zit er iets niet goed in je model.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
guidomtx 10-4-2010 19:53 Print reply

Posts: 78
animatie is het leukst voor jou (denk ik). ik neem aan dat je hem wilt laten bewegen en dan net niet boven de cilinder wilt laten komen.

Maar als het goed is als je constraints hebt gelegd met je zuiger op krukas en dan de krukas op een bepaalde afstand v/d cilinderkop dat hij er dan niet uit komt.

Maar ik raad je het aan om het via een animatie te doen (en dan met het aantal graden te werken).

Edit:

is hetzelfde als jozeff eigenlijk

Dit bericht is gewijzigd door guidomtx op 10-4-2010 om 19:54 uur.
 
-

Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved