Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Honda MB Racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #61243 - Project Honda MB Racer
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 20447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 8-4-2010 19:26 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]



Idd.. zie dit maar eens:
afbeelding

Ik zou eigenlijk ook nog gaan kijken voor NS1 velgen...

Maar waarom zou je een mb compleet ombouwen terwijl je ook gewoon een aprilia rs kan kopen? Ik denk dat je nu meer misschien wel zelfs meer geld kwijt bent ook. En een AM6 blok is toch wel wat sneller als een MB blok.. En des noods maak je me blok passend?


Omdat ik nog een mb had uit mijn brommer periode en een omgebouwde mb met kappenset leek me wel iets.

Velgen ga ik even zo laten (ik heb ns1 velgen liggen) omdat ik anders weer de hele schijfrem ophanging moet veranderen. De voorste zal niet zo'n probleem zijn maar in die achterste schijfrem ophanging voor mbx wiel zit veel werk en is vrij uniek.
 
Vlaanderen vrij!
Sypie_Honda 8-4-2010 21:03 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
en tip...

afbeelding

zoiets kan je vast wel op je frame lassen?
(dat frame lijkt dik.. maar het is gewoon een metaal/rvs plaat op het frame gelast. Voor je achterburg zou ik geen mb dike achterbrug kopen, ik zou gaan denken aan monoshock van en crosser.. vaak zijn die wat langer waardoor je wielbasis groter wordt. Dat doet hem denk wel goed



ziet er niet uit man...
echt weer een goed staaltje van uiterlijk boven functie, en ik vind het er nog niet eens mooier op worden ook.

wat is er mis met het mooie ranke buizen frame wat de MB std al heeft?

verder is dit een vet project
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 9-4-2010 19:59 Print reply
Posts: 7168
Heeft het al gelopen @ methanol?
Heb overigens nog een liter of 2 goede voorgemengde Methanol (met een klein beetje nitromethaan) en al de juiste olie (die dus mengt) en juiste hoeveelheid, staan hier.
Interesse?
 
BenjaminDG 9-4-2010 20:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Heeft het al gelopen @ methanol?
Heb overigens nog een liter of 2 goede voorgemengde Methanol (met een klein beetje nitromethaan) en al de juiste olie (die dus mengt) en juiste hoeveelheid, staan hier.
Interesse?


Bedankt voor het aanbod maar ik heb 2takt olie die kan mengen met methanol (Castrol MSSR 1l blik van 1982 ). bougie's voor te testen heb ik, cilinder ga ik morgen afvlakken (squish is nu 1.5mm of zou ik die best eerst zo laten?). Alleen vind ik niet de goede sproeier, de grootste maat dat stage 6 aanbied is 205. Ik kan ze uitboren maar ik weet niet wat die maat aanduid? De grote van de opening of het debiet van de benzine?

Edit: ik dacht dat nitromethaan de brandsnelheid verhoogde maar dan zakt het octaangetal toch of niet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2010 om 20:07 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 9-4-2010 20:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Bedankt voor het aanbod maar ik heb 2takt olie die kan mengen met methanol (Castrol MSSR 1l blik van 1982 ). bougie's voor te testen heb ik, cilinder ga ik morgen afvlakken (squish is nu 1.5mm of zou ik die best eerst zo laten?). Alleen vind ik niet de goede sproeier, de grootste maat dat stage 6 aanbied is 205. Ik kan ze uitboren maar ik weet niet wat die maat aanduid? De grote van de opening of het debiet van de benzine?

Edit: ik dacht dat nitromethaan de brandsnelheid verhoogde maar dan zakt het octaangetal toch of niet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2010 om 20:07 uur.



Ik heb je al vaak genoeg verteld dat je een squish niet zomaar met een natte vinger in de lucht kiest, maar door je MSV te berekenen.
Ik kan je garanderen dat je met een kop bedoeld voor circa 12bar compressie met 16bar compressie zeker een veel te hoge MSV zal hebben en dus het vlamfront inhaalt/"uitblaast".
Je zult dus een veel smallere squishband nodig hebben.

En het laatste is correct maar het octaangehalte zakt maar een beetje
 
BenjaminDG 9-4-2010 20:56 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Ik heb je al vaak genoeg verteld dat je een squish niet zomaar met een natte vinger in de lucht kiest, maar door je MSV te berekenen.
Ik kan je garanderen dat je met een kop bedoeld voor circa 12bar compressie met 16bar compressie zeker een veel te hoge MSV zal hebben en dus het vlamfront inhaalt/"uitblaast".
Je zult dus een veel smallere squishband nodig hebben.

En het laatste is correct maar het octaangehalte zakt maar een beetje


Ja normaal gezien wel maar hij is een ervaren tuner die vaak ook mee raced in 50cc compitie. Moest de cilinderkop niet goed zijn laat ik wel een nieuwe ontwerpen. Ik heb op het internet gelezen dat bij methanol je juist een breedere squishband nodig hebt. De squishband is 9mm breed en gedraaid met een straal van 161 (gemaakt naar de vorm van de zuigertop).
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 20447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved