Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Honda MB Racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #61243 - Project Honda MB Racer
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 7-4-2010 23:13 Print reply

Posts: 60390
okeuj, duidelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 8-4-2010 8:41 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


meer vermogen krijg je ermee.
hoezo draai je de motor ermee kapot?
door de binnenrotor ga je niet meer toeren draaien.
Maar de originele honda ontsteking begrensd nogal.

tenminste cr80 ontsteking ipv mb8 ontsteking scheelde bij mij aanzienlijk.
cr80 ontsteking is kwa vermogen winst te vergelijken met een hpi.

en heb je die originele ontsteking getest met een gloednieuwe cdi? en hoeveel soorten nieuwe cdi's heb je getest?

Je weet neem ik aan wel dat de automatische curve electronica van een cdi kapot kan?


oja @ TS leuk die kappen, maar ff langere brug erin, duo ophangingen oplassen en klaar.

kijk ook eens in mijn profiel voor een verbouwde mb met mbx80 blok en ns1 vorken/velgen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-4-2010 om 8:42 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kenny77 8-4-2010 10:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

en heb je die originele ontsteking getest met een gloednieuwe cdi? en hoeveel soorten nieuwe cdi's heb je getest?

Je weet neem ik aan wel dat de automatische curve electronica van een cdi kapot kan?



En waarom geloof je me niet?

Maar als je het wilt weten, die CDI was niet kapot.
heb zelfs nog de cr80 cdi eraan gehangen.
 
Saknet 8-4-2010 10:08 Print reply

Posts: 10355
oke dat is 100% duidelijke taal
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
BenjaminDG 8-4-2010 10:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

en heb je die originele ontsteking getest met een gloednieuwe cdi? en hoeveel soorten nieuwe cdi's heb je getest?

Je weet neem ik aan wel dat de automatische curve electronica van een cdi kapot kan?


oja @ TS leuk die kappen, maar ff langere brug erin, duo ophangingen oplassen en klaar.

kijk ook eens in mijn profiel voor een verbouwde mb met mbx80 blok en ns1 vorken/velgen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-4-2010 om 8:42 uur.


Die balhoofdpen van een NS1 vorvork past zomaar in het frame van honda mb?

Ik ga toch een goede achterbrug zoeken die al duo ophangingen heeft en niet er zelf oplassen
 
Vlaanderen vrij!
Saknet 8-4-2010 10:30 Print reply

Posts: 10355
om eerlijk te zijn, had ik een compleet setje op mp die al pas was gemaakt

maar ik meen dat die pen gewoon de originele ns1 pen is. al die honda dingen t stukken passen volgens mij (zowat?) overal in qua honda 2t kleiner dan 100cc uit die tijd, van wat ik hier op bf begrepen heb. enkel heb ik er gewoon mb kogeltjes in zitten terwijl ik later pas zag dat ik ook zo'n naaldlager iets had bij mn ns1 setje, dus weetniet of dat ook nog uitmaakt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-4-2010 om 10:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 8-4-2010 14:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



idd... met een dergelijke compressieverhouding heb je al bijna geen bougie meer nodig


beetje extra compressiepoeder toevoegen en je kunt diesel tanken


ooh ja

Ns1 vork past zo in MT/MB/NSR/MBX/NS1/MTX-SH/MTX-OT/CRM

Niet in een R2

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-4-2010 om 14:04 uur.
 
giggitybyte
Stiffmeister 8-4-2010 15:37 Print reply

Posts: 1582
Vindt het frame en wielen te iel vergeleken met de kappen,
Heeft wel wat weg van een NS1 .. en kontje naar mijn mening ook te lang ,
Maarja .. mening blijft mening (:

 
.. Retro Active
BenjaminDG 8-4-2010 17:33 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


beetje extra compressiepoeder toevoegen en je kunt diesel tanken


ooh ja

Ns1 vork past zo in MT/MB/NSR/MBX/NS1/MTX-SH/MTX-OT/CRM

Niet in een R2

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-4-2010 om 14:04 uur.


Hoe dik is zo'n NS1 vork? Honda MB is 26mm dik.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 8-4-2010 18:28 Print reply

Posts: 29286
denk ik de buurt van 30mm.

nsr50 is 30mm en mbx80 is 29mm.


 
BenjaminDG 8-4-2010 18:34 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
denk ik de buurt van 30mm.

nsr50 is 30mm en mbx80 is 29mm.




Dan kan ik evengoed een nsr50 voorvork nemen i.p.v een NS1 voorvork.

Zou het veel uitmaken kwa sterkte die 4mm extra?
 
Vlaanderen vrij!
WestlandMB 8-4-2010 18:43 Print reply

Posts: 1338
en tip...



zoiets kan je vast wel op je frame lassen?
(dat frame lijkt dik.. maar het is gewoon een metaal/rvs plaat op het frame gelast. Voor je achterburg zou ik geen mb dike achterbrug kopen, ik zou gaan denken aan monoshock van en crosser.. vaak zijn die wat langer waardoor je wielbasis groter wordt. Dat doet hem denk wel goed
 
BenjaminDG 8-4-2010 18:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
en tip...

afbeelding

zoiets kan je vast wel op je frame lassen?
(dat frame lijkt dik.. maar het is gewoon een metaal/rvs plaat op het frame gelast. Voor je achterburg zou ik geen mb dike achterbrug kopen, ik zou gaan denken aan monoshock van en crosser.. vaak zijn die wat langer waardoor je wielbasis groter wordt. Dat doet hem denk wel goed


Die RVS plaat kan ik er oplassen maar ik betwijfel of het extra sterkte geeft? De achterbrug mag niet te lang worden (mb is ong 47cm lang), het wel extra stabiliteit geeft bij hoge snelheden maar bochten nemen gaat moeilijker.
 
Vlaanderen vrij!
Banaan 8-4-2010 18:51 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Die RVS plaat kan ik er oplassen maar ik betwijfel of het extra sterkte geeft? De achterbrug mag niet te lang worden (mb is ong 47cm lang), het wel extra stabiliteit geeft bij hoge snelheden maar bochten nemen gaat moeilijker.


Plaat bedoelt hij voor de looks neem ik aan.

Staat wat leuker bij je kappen
 
WestlandMB 8-4-2010 19:19 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Plaat bedoelt hij voor de looks neem ik aan.

Staat wat leuker bij je kappen



Idd.. zie dit maar eens:


Ik zou eigenlijk ook nog gaan kijken voor NS1 velgen...

Maar waarom zou je een mb compleet ombouwen terwijl je ook gewoon een aprilia rs kan kopen? Ik denk dat je nu meer misschien wel zelfs meer geld kwijt bent ook. En een AM6 blok is toch wel wat sneller als een MB blok.. En des noods maak je me blok passend?
 

Dit topic is 20448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved