Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Honda MB Racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #61243 - Project Honda MB Racer
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 7-4-2010 22:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


35PK met benzine? Dan komt er wel veel tuningwerk aan te pas of niet?

Methanol geeft bij een verhoogde compressie verhouding makkelijk 15-20% vermogenwinst, dat is goedkoper dan de cilinder laten tunen


en dat methanol kan je zo in je tank mikken, kopje aanpassen. olie erbij en rijden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 7-4-2010 22:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, je wil ermee gaan rijden... als ik jou was zou ik eerst maar zorgen dat je een fiets heb waar je gewoon hard mee over de baan kan, maar ook gebalanceerd is, geen 20kilo aan remmerij voorop zon iel vorkje.


[...]


vooropgesteld dat je dat haalt natuurlijk :P

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-4-2010 om 22:51 uur.

Is zeker haalbaar met normaal octaan 98. Kost enkel wel heel wat centjes aan testen etc. :P

Edit : 35 PK is haalbaar, Maar dan zit je met een cilinder+uitlaat die a.d.h.v. honderden testbankbezoeken "getuned zijn" en carters waar heel wat flow-tests etc. mee gedaan zijn.


20 procent van een pk of 16 is ong 3 pk, dus dan zit je op 19 PK, niet echt denderend

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 7-4-2010 om 22:56 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 7-4-2010 22:56 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


en dat methanol kan je zo in je tank mikken, kopje aanpassen. olie erbij en rijden?


Eigenlijk wel.

Je moet wel een grotere sproeier nemen (minstens 2x zo groot)

Een bougie met een lagere hittegraad

Meer voorontsteking geven

2takt olie die kan mengen met methanol

Methanol is alleen wat corosief voor je rubberen dichtingen, kwa carter en carburateur materiaal valt het wel mee.

Na elk dag circuit of gewoon rijden kun je best de brommer even laten lopen op gewonen benzine terug (cilinderkop, sproeier, bougie en ontsteking weer aanpassen).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 7-4-2010 22:58 Print reply

Posts: 14514
lagere hittegraad bougie? lekker gaatjes in je zuigert branden ofwat?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 7-4-2010 22:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Is zeker haalbaar met normaal octaan 98. Kost enkel wel heel wat centjes aan testen etc. :P

Edit : 35 PK is haalbaar, Maar dan zit je met een cilinder+uitlaat die a.d.h.v. honderden testbankbezoeken "getuned zijn" en carters waar heel wat flow-tests etc. mee gedaan zijn.


20 procent van een pk of 16 is ong 3 pk, dus dan zit je op 19 PK, niet echt denderend

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 7-4-2010 om 22:56 uur.


kan je beter die kop aanpassen voor eppo 98 en je poorten ff uitboren met boor 40 ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 7-4-2010 23:02 Print reply

Posts: 4605
Neen ik dacht een lagere omdat methanol moeilijker ontsteekt dan benzine en methanol geeft ook een koelere verbranding + ik heb een compressieverhouding van 16.5:1.

Dan wil je geen bougie met een hoge hittegraad lijkt me
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 7-4-2010 23:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Neen ik dacht een lagere omdat methanol moeilijker ontsteekt dan benzine en methanol geeft ook een koelere verbranding + ik heb een compressieverhouding van 16.5:1.

Dan wil je geen bougie met een hoge hittegraad lijkt me

als je compressieverhouding hebt van 16.5:1 is het juist de bedoeling dat je een hogere hittegraad neemt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 7-4-2010 23:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

als je compressieverhouding hebt van 16.5:1 is het juist de bedoeling dat je een hogere hittegraad neemt

Nja ik weet er nu het fijne niet van, maar als het koeler ontbrand (wat me vreemd lijkt. Je boekt er tenslotte vermogenswinst mee?)
dan kan het idd kloppen dat 'ie wat lager moet gaan in hittegraad
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-4-2010 23:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

als je compressieverhouding hebt van 16.5:1 is het juist de bedoeling dat je een hogere hittegraad neemt



idd... met een dergelijke compressieverhouding heb je al bijna geen bougie meer nodig
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 7-4-2010 23:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
lagere hittegraad bougie? lekker gaatjes in je zuigert branden ofwat?


Nee hoor klopt wat hij zegt, het kost een zoon drie en een half keer zoveel energie/warmte om methanol om van vloeibaar naar gas te laten gaan ivm benzine, en die warmte ontrekt hij dus aan zijn omgeving (net zoals benzine dat doet, maar dan in mindere mate, denk maar aan bevroren carburateurs)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Eigenlijk wel.

Je moet wel een grotere sproeier nemen (minstens 2x zo groot)

Een bougie met een lagere hittegraad

Meer voorontsteking geven

2takt olie die kan mengen met methanol

Methanol is alleen wat corosief voor je rubberen dichtingen, kwa carter en carburateur materiaal valt het wel mee.

Na elk dag circuit of gewoon rijden kun je best de brommer even laten lopen op gewonen benzine terug (cilinderkop, sproeier, bougie en ontsteking weer aanpassen).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:56 uur.


Het kan ook nog aan te raden zijn een carburateur verwarming te bedenken omdat ivm et bovenstaande de carb ook 4x zosnel bevriest.
Ook kun je nog overwegen andere additieven te gebruiken voor het mengsel.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-4-2010 om 23:09 uur.
 
BenjaminDG 7-4-2010 23:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

als je compressieverhouding hebt van 16.5:1 is het juist de bedoeling dat je een hogere hittegraad neemt


Ja maar ik zit ook met die methanol die heeft een koudere hittegraad nodig.

Welke soort additieven?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 23:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 7-4-2010 23:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja maar ik zit ook met die methanol die heeft een koudere hittegraad nodig.


ik heb zo het flauwe vermoeden dat je een beetje je tuner napraat. maar geen ideeeee hebt wat het allemaal inhoud?

of zit ik verkeerd?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 7-4-2010 23:10 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja maar ik zit ook met die methanol die heeft een koudere hittegraad nodig.

Welke soort additieven?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 23:09 uur.


Dat weet ik niet, staat vast wel in Bell's boekje, ga zelf maar lezen.
 
Derbi-Olaf 7-4-2010 23:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik heb zo het flauwe vermoeden dat je een beetje je tuner napraat. maar geen ideeeee hebt wat het allemaal inhoud?

of zit ik verkeerd?

Ik vermoed van niet, hij heeft er zich iig in verdiept.
Verder zou ik als tuner niet aanraden om methanol te gaan rijden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 7-4-2010 23:12 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik heb zo het flauwe vermoeden dat je een beetje je tuner napraat. maar geen ideeeee hebt wat het allemaal inhoud?

of zit ik verkeerd?


Neen zie reply van Niek, methanol neemt veel warmte weg dus geeft het een koelere verbanding/motor. Daarom heb je een koudere hittegraad nodig. hoge compressie kan hij aan zonder te gaan kloppen omdat het octaangetal van methanol beduidend hoger ligt dan dat van benzine. Hopelijk kan de krukas het ook aan.

Ongeveer 140 tegenover 95/98.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 20496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved