Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Honda MB Racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #61243 - Project Honda MB Racer
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 7-4-2010 22:38 Print reply

Posts: 60390
waarom is dit topic er trouwens? je heb toch gewoon een project topic ofwat?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 7-4-2010 22:40 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
een enkele schijf met een goede remklauw en pomp is meer dan voldoende op zon licht ding.

als ik met mn 320mm schijf en 4zuiger klauw met bijbehorende pomp t hendel een paar mm inknijp vliegen de balhoofdlagers me al bijna om de oren


Ja, ben ik het ook mee eens. Een GSX rempomp is sowieso overkill qua olieverplaatsing.

Dubbele remschijf is misschien een klein voordeel qua torderen, maar ik denk ook dat het allemaal de moeite niet waard is qua tijdswinst oid. Het zijn de looks waar je het uiteindelijk voor zou doen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
BenjaminDG 7-4-2010 22:40 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom is dit topic er trouwens? je heb toch gewoon een project topic ofwat?


Dit topic heeft betrekking tot het uiterlijk van mijn project.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 7-4-2010 22:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Gewoon brommer rempomp dan ipv motorrempomp?

@ royal club: 125cc eurocilindro,opmaat cilinderkop (16.5:1 compressie verhouding), 28mm D-slide carb stage 6, dikke luchtfilter (keienvanger?) stage 6, mps-300 cdi, vervroegde ontsteking en vliegwel van nsr. Brandstof is methanol, later komt er nog een opmaat uitlaat (ik heb nu een aangepaste 125cc cagivamito).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:38 uur.


zou nog voor een andere ontsteking kijken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-4-2010 om 22:48 uur.
 
Joel_koningslust 7-4-2010 22:41 Print reply

Posts: 14514
een kleinere pomp remt gewoon bagger


je moet je pomp kopen met oog op je klauwen. niet omdat je klauwen te groot zijn een mini pompje kopen, dan remt het nog kut
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 7-4-2010 22:42 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


zou nog veel een andere ontsteking kijken.


Denk je aan een binnenrotor? Die dingen kosten veel en ge draait er alleen uw motor maar mee kapot (14000 toeren heeft toch al geen nut op zo'n 125cc).

Remklauwen zijn van een derbi gpr 2004-2008 (radiale)

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 7-4-2010 22:43 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dit topic heeft betrekking tot het uiterlijk van mijn project.


dat kan je daar ook prima in kwijt. waarom denk je in godsnaam dat dat hele projecten forum uit de grond is gestampt?

je weet zo te zien prima hoe je meerdere topics binnen 1 project moet starten

http://www.brommerfo...ts/detail_forum/1397



 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 7-4-2010 22:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Denk je aan een binnenrotor? Die dingen kosten veel en ge draait er alleen uw motor maar mee kapot (14000 toeren heeft toch al geen nut op zo'n 125cc).

Remklauwen zijn van een derbi gpr 2004-2008 (radiale)

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:43 uur.

originele ontsteking is bagger op zo'n set-upje, dat kan ik je zeggen en van een andere onsteking ga je niet in eens veel meer toeren draaien, dat kan wel , maar dat wil dan alleen maar zeggen dat je de perfecte curve hebt


Beter blijf je met dat ding onder de 12k toeren, heb met mijn autisa een tijdje met een powerband van 11k-15k gereden.

Dat betekende elke 500 km een nieuw krukasje
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 7-4-2010 22:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Denk je aan een binnenrotor? Die dingen kosten veel en ge draait er alleen uw motor maar mee kapot (14000 toeren heeft toch al geen nut op zo'n 125cc).

Remklauwen zijn van een derbi gpr 2004-2008 (radiale)

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:43 uur.


meer vermogen krijg je ermee.
hoezo draai je de motor ermee kapot?
door de binnenrotor ga je niet meer toeren draaien.
Maar de originele honda ontsteking begrensd nogal.

tenminste cr80 ontsteking ipv mb8 ontsteking scheelde bij mij aanzienlijk.
cr80 ontsteking is kwa vermogen winst te vergelijken met een hpi.
 
Royal Club 7-4-2010 22:46 Print reply

Posts: 60390
met een compressie van 16.5:1 rijden is wel goed voor je brommer wou je zeggen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 7-4-2010 22:48 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
met een compressie van 16.5:1 rijden is wel goed voor je brommer wou je zeggen


Ja moet wel want anders heeft het niet veel zin om met normale compressie verhouding te rijden als je methanol gebruikt

Past cr80 ontsteking+ vliegwiel op de krukas van een mb8?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:49 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 7-4-2010 22:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja moet wel want anders heeft het niet veel zin om met normale compressie verhouding te rijden als je methanol gebruikt

bij het gebruik van methanol heb ik sowieso mijn vraagtekens.
Ik zou zelf eerst kijken wat je er met een normale brandstof uit kan krijgen. Mocht dat niet aan je eisen voldoen M.a.w. Wil je meer dan +/- 35 PK, dan kan je nog altijd overstappen op methanol...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 7-4-2010 22:51 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja moet wel want anders heeft het niet veel zin om met normale compressie verhouding te rijden als je methanol gebruikt

Past cr80 ontsteking+ vliegwiel op de krukas van een mb8?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:49 uur.


ja, je wil ermee gaan rijden... als ik jou was zou ik eerst maar zorgen dat je een fiets heb waar je gewoon hard mee over de baan kan, maar ook gebalanceerd is, geen 20kilo aan remmerij voorop zon iel vorkje.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

bij het gebruik van methanol heb ik sowieso mijn vraagtekens.
Ik zou zelf eerst kijken wat je er met een normale brandstof uit kan krijgen. Mocht dat niet aan je eisen voldoen M.a.w. Wil je meer dan +/- 35 PK, dan kan je nog altijd overstappen op methanol...


vooropgesteld dat je dat haalt natuurlijk :P

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-4-2010 om 22:51 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 7-4-2010 22:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG

Past cr80 ontsteking+ vliegwiel op de krukas van een mb8?



ja past zo erop, maar grote kans dat je die niet gaat vinden.

van eenn 80 /81 cr80.

maar 2 de handse hpi is niet eens zo duur.
of een andere cross motor ontsteking pas maken.
 
BenjaminDG 7-4-2010 22:52 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

bij het gebruik van methanol heb ik sowieso mijn vraagtekens.
Ik zou zelf eerst kijken wat je er met een normale brandstof uit kan krijgen. Mocht dat niet aan je eisen voldoen M.a.w. Wil je meer dan +/- 35 PK, dan kan je nog altijd overstappen op methanol...


35PK met benzine? Dan komt er wel veel tuningwerk aan te pas of niet?

Methanol geeft bij een verhoogde compressie verhouding makkelijk 15-20% vermogenwinst, dat is goedkoper dan de cilinder laten tunen
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 20451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved