Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Honda MB Racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #61243 - Project Honda MB Racer
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 7-4-2010 22:27 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je heb toch dubbele schijf ook ofniet? heb je heel tof gemaakt trouwens! maar volstrekt zinloos:P


Ja maar die centreering voor de schijven is waarschijnlijk weer anders (als de mogelijkheid bestaat om er 2 schijven op te zetten).

Maar wat is er dan zinloos aan om een dubbele schijfrem te hebben?


 
Vlaanderen vrij!
Gerard1793 7-4-2010 22:28 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je heb toch dubbele schijf ook ofniet? heb je heel tof gemaakt trouwens! maar volstrekt zinloos:P

Paar zandzakken achterop voor het geval dat je een noodstop(pie) moet maken
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Royal Club 7-4-2010 22:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja maar die centreering voor de schijven is waarschijnlijk weer anders (als de mogelijkheid bestaat om er 2 schijven op te zetten).

Maar wat is er dan zinloos aan om een dubbele schijfrem te hebben?




omdat je nooit zo hard zal gaan dat je al die remkracht nodig hebt. ik heb aan 1 schijf ook ruim voldoende..

nja, is eigenlijk ook iets overdone..

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-4-2010 om 22:29 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 7-4-2010 22:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar wat is er dan zinloos aan om een dubbele schijfrem te hebben?




als ik met mijn rd de voorrem redelijk in duw als ik op top ben begint het voorwiel al te slippen.
En dan is dat maar 1x 320mm schijf.


ik kan me ook een mbx herinneren die wel een leuk zitje had, weet alleen niet meer van wie.
ik ga eens even zoeken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-4-2010 om 22:30 uur.
 
der Chef 7-4-2010 22:31 Print reply

Posts: 3265
Neemt niet weg dat een dubbele schijf wel tof staat
 
Royal Club 7-4-2010 22:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


als ik met mijn rd de voorrem redelijk in duw als ik op top ben begint het voorwiel al te slippen.
En dan is dat maar 1x 320mm schijf.


ik kan me ook een mbx herinneren die wel een leuk zitje had, weet alleen niet meer van wie.
ik ga eens even zoeken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-4-2010 om 22:30 uur.



was dat niet een aprilia af1 met mbxblok? of bedoel je weer iemand anders?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 7-4-2010 22:32 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


omdat je nooit zo hard zal gaan dat je al die remkracht nodig hebt. ik heb aan 1 schijf ook ruim voldoende..

nja, is eigenlijk ook iets overdone..

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-4-2010 om 22:29 uur.


Ja das waar maar ik kocht die in een set dus kost ik evengoed de 2de er ook opzetten. Ik ga racen op het kart circuit van fracorchamps tussen de supermotards. Zou ik met 3 schijfremmen (2 voor en 1 achter) genoeg remkracht hebben om ze er uit te remmen bij de bochten? Of zou ik dan best 2 schijfremmen gebruiken (1 voor en 1 achter).
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 7-4-2010 22:32 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



was dat niet een aprilia af1 met mbxblok? of bedoel je weer iemand anders?


nee, was een mbx met een tank-zit combinatie, had mijn vader toen nog eens willen kopen.
 
Derbi-Olaf 7-4-2010 22:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je heb toch dubbele schijf ook ofniet? heb je heel tof gemaakt trouwens! maar volstrekt zinloos:P

Wel nuttig zo tordeert je hele voorvork tenminste niet als je wat harder remt


Als ik Met mijn Mb'tje optrekt trekt 'ie keihard naar links, rem ik af met de voorrem dan trekt 'ie naar rechts (je ziet werkelijk da band een CM of 2 omkomen t.o.v. het spatbord )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Maeddy 7-4-2010 22:34 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja das waar maar ik kocht die in een set dus kost ik evengoed de 2de er ook opzetten. Ik ga racen op het kart circuit van fracorchamps tussen de supermotards. Zou ik met 3 schijfremmen (2 voor en 1 achter) genoeg remkracht hebben om ze er uit te remmen bij de bochten? Of zou ik dan best 2 schijfremmen gebruiken (1 voor en 1 achter).


Als je een dubbele voorrem hebt, heb je wel het voordeel dat je brommer als het ware niet naar een kant toe trekt, althans, zo wordt beweert. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar elk beetje helpt natuurlijk.

Als je wel voor twee schrijfremmen gaat, en niet altijd op je voorwiel wilt rijden, is een kleinere rempomp misschien een idee? Uiteraard in combinatie met de dubbele remschijf.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-4-2010 om 22:35 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Royal Club 7-4-2010 22:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja das waar maar ik kocht die in een set dus kost ik evengoed de 2de er ook opzetten. Ik ga racen op het kart circuit van fracorchamps tussen de supermotards. Zou ik met 3 schijfremmen (2 voor en 1 achter) genoeg remkracht hebben om ze er uit te remmen bij de bochten? Of zou ik dan best 2 schijfremmen gebruiken (1 voor en 1 achter).


met 1 schijf en goeie remklauw meer als. ik denk trouwens dat je beter ns1 velgen kan pakken als je dan gaat racen.. magnesium (legering?) velgen eh. zijn licht enzo.. hoe staat het trouwens met het vermogen van dat apparaat. spa heeft zon heel mooi heuveltje bij de start
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 7-4-2010 22:35 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Als je een dubbele voorrem hebt, heb je wel het voordeel dat je brommer als het ware niet naar een kant toe trekt, althans, zo wordt beweert. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar elk beetje helpt natuurlijk.

Als je wel voor twee schrijfremmen gaat, en niet altijd op je voorwiel wilt rijden, is een kleinere rempomp misschien een idee?


Gewoon brommer rempomp dan ipv motorrempomp?

@ royal club: 125cc eurocilindro,opmaat cilinderkop (16.5:1 compressie verhouding), 28mm D-slide carb stage 6, dikke luchtfilter (keienvanger?) stage 6, mps-300 cdi, vervroegde ontsteking en vliegwel van nsr. Brandstof is methanol, later komt er nog een opmaat uitlaat (ik heb nu een aangepaste 125cc cagivamito).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-4-2010 om 22:38 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 7-4-2010 22:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Als je een dubbele voorrem hebt, heb je wel het voordeel dat je brommer als het ware niet naar een kant toe trekt, althans, zo wordt beweert. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar elk beetje helpt natuurlijk.

Als je wel voor twee schrijfremmen gaat, en niet altijd op je voorwiel wilt rijden, is een kleinere rempomp misschien een idee? Uiteraard in combinatie met de dubbele remschijf.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-4-2010 om 22:35 uur.


die gasten in de SOBW rijden allemaal een stuk harder als deze meneer hier (denk ik :P) en rijden ook maar met 1 schijf..

en kleinere rempomp kan opzich wel, maar je moet ook niet te klein gaan enzeu..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Wel nuttig zo tordeert je hele voorvork tenminste niet als je wat harder remt


Als ik Met mijn Mb'tje optrekt trekt 'ie keihard naar links, rem ik af met de voorrem dan trekt 'ie naar rechts (je ziet werkelijk da band een CM of 2 omkomen t.o.v. het spatbord )


nee, oke, maar jij gaat ook niet met je MB over spa raggen neem ik aan. zo gestoord ben je ook weer niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 7-4-2010 22:37 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Gewoon brommer rempomp dan ipv motorrempomp?


Ja, ik denk dat zoiets misschien een betere oplossing is. Alleen weet ik niet wat voor klauwen je hebt. Origineel MB is enkelzuigerig natuurlijk. Als je ook de remklauwen van de gsx hebt, dan zou ik ergens een middenweg zoeken qua rempomp.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Joel_koningslust 7-4-2010 22:38 Print reply

Posts: 14514
een enkele schijf met een goede remklauw en pomp is meer dan voldoende op zon licht ding.

als ik met mn 320mm schijf en 4zuiger klauw met bijbehorende pomp t hendel een paar mm inknijp vliegen de balhoofdlagers me al bijna om de oren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 20449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved