Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Setup Puchje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61229 - Setup Puchje
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gravedigger666 7-4-2010 19:44 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Oke bedankt!
Ik ga denk ik voor dat complete setje ja,
Als ik dat alles er op zet moet ik dan nog iets veranderen, onsteking afstellen ofzoiets had ik gelezen omdat het een 70cc is..?
Mischien nog iets meer?


Even je voorontsteking op 1,2 a 1,4 mm zetten. bougie hittegraad 7 of 8 erin (ngk b7hs/b8hs)

Gewoon je origginele filter erop houden, en dan sproeiertjes 74 tot 78 mee bestellen. Let er wel op dat t een imitatie bing is en dat je dan ook imitatie sproeiers moet bestellen.

Thats it.

Even 200 a 250 km rustig aan doen en wisselende snelheden rijden en hij is goed.
 
Paul de Salmiakbal 7-4-2010 19:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Oke bedankt!
Ik ga denk ik voor dat complete setje ja,
Als ik dat alles er op zet moet ik dan nog iets veranderen, onsteking afstellen ofzoiets had ik gelezen omdat het een 70cc is..?
Mischien nog iets meer?

Ontsteking zou je iets vroeger kunnen zetten ja, maar dat is niet een must hoor, zeker ook omdat je niet zo verschrikkelijk veel toeren zal maken met krantenbezorgen
Verder is dat setupje hierboven beschreven inderdaad prima, heb je lekker bescheiden geluidje maar zul je toch lekker optrekken

En sproeier dan... Ik heb een 62 in mijn Puch met 70 Airsal, 12mm en ''snel'' Biturbo uitlaatje, met ori luchtfilter en hij rijd er prima mee, dus ik zou ook sproeiers onder de 70 bestellen

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 7-4-2010 om 19:49 uur.
 
gravedigger666 7-4-2010 19:52 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Ontsteking zou je iets vroeger kunnen zetten ja, maar dat is niet een must hoor, zeker ook omdat je niet zo verschrikkelijk veel toeren zal maken met krantenbezorgen
Verder is dat setupje hierboven beschreven inderdaad prima, heb je lekker bescheiden geluidje maar zul je toch lekker optrekken


Ontsteking Moet je gewoon goed zetten voor een 70cc + een goed afgestelde ontsteking heeft veel invloed op je trekkracht.
1,2 a 1,4 mm is niet erg veel en te weinig (0,8 standaard dus) kan nadelige gevolgen hebben voor je zuiger + cilinder.

Hij zal niet heel veel toeren maken maar als hij 30 rijd zal het toerental al rond de 6000 rpm liggen met TWV 12-45

Gewoon even de ontsteking netjes afstellen en hij rijd en trekt super.

Edit: sproeiers onder de 70 zal hij niet nodig gaan hebben, want bij het setje zit een 15mm carb, het lijkt me dat je die dan ook gaat gebruiken. Ook dit heeft invloed op de trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 7-4-2010 om 19:53 uur.
 
Drd Racer 7-4-2010 20:03 Print reply
Posts: 44
Oke, hoe doe ik dat precies, afstellen..Ik weet dat niet precies.
En sproeiertjes rond de 70 erbij ongeveer?

 
Paul de Salmiakbal 7-4-2010 20:04 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
[...]


Ontsteking Moet je gewoon goed zetten voor een 70cc + een goed afgestelde ontsteking heeft veel invloed op je trekkracht.
1,2 a 1,4 mm is niet erg veel en te weinig (0,8 standaard dus) kan nadelige gevolgen hebben voor je zuiger + cilinder.

Hij zal niet heel veel toeren maken maar als hij 30 rijd zal het toerental al rond de 6000 rpm liggen met TWV 12-45

Gewoon even de ontsteking netjes afstellen en hij rijd en trekt super.

Edit: sproeiers onder de 70 zal hij niet nodig gaan hebben, want bij het setje zit een 15mm carb, het lijkt me dat je die dan ook gaat gebruiken. Ook dit heeft invloed op de trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 7-4-2010 om 19:53 uur.


Ik heb mij door de bromboer laten vertellen (Rinky in Breda, sommigen kennen hem wel) dat de ontsteking verplaatsen eigenlijk niet nodig is, en je kunt met een schuifmaat toch niet zo precies werken dat je de ontsteking EXACT op 1.4 krijgt oid, want je hebt altijd een meetfout (vooral bij analoge schuifmaten)

Verder, als de ts de uitlaat door jou gegeven neemt, zal dit ook best veel vermogen slurpen, dus ik zou voor de zekerheid altijd een paar kleinere sproeiers kopen. En volgens mij heeft een grotere carburateur een negatief invloed op de sproeiergroote (grotere carb = kleinere sproeier), tenminste, dat had ik ergens op het forum gelezen.
Ook is sproeierkeuze volledig afhankelijk van één brommer, dus het kan goed zo zijn dat brommers met eenzelfde setup verschillende sproeiers hebben
 
beunhaas geert 7-4-2010 20:12 Print reply

Posts: 35
vind je niet dat je nou nogal veel investeert om zomaar krantjes te rijden tenminste als wil je dat setupje van puch forum doen?

denk dat je dan beter iets op internet kan zoeken oid. met een beetje geluk een cross puchje voor een 100 euro kunnen kopen met een redelijk setupje en dan gewoon andere blokje standaard houden dan is hij uiteindelijk ook meer waard.

 
olie is als aspirine voor de machine
Drd Racer 7-4-2010 20:24 Print reply
Posts: 44
Ja, mischien wel maar op een 2e puch zit ik ook niet echt te wachten. En zou het liefst zo'n setupje los kopen maar dan moet ik alles bij elkaar sprokkelen en werkt niet. Heb ook aan een ander blokje zitten denken maar lijkt me ook niet makkelijk.
Mischien heeft iemand nog een ideetje of mischien nog wel iets liggen
 
gravedigger666 7-4-2010 21:06 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]


Ik heb mij door de bromboer laten vertellen (Rinky in Breda, sommigen kennen hem wel) dat de ontsteking verplaatsen eigenlijk niet nodig is, en je kunt met een schuifmaat toch niet zo precies werken dat je de ontsteking EXACT op 1.4 krijgt oid, want je hebt altijd een meetfout (vooral bij analoge schuifmaten)

Verder, als de ts de uitlaat door jou gegeven neemt, zal dit ook best veel vermogen slurpen, dus ik zou voor de zekerheid altijd een paar kleinere sproeiers kopen. En volgens mij heeft een grotere carburateur een negatief invloed op de sproeiergroote (grotere carb = kleinere sproeier), tenminste, dat had ik ergens op het forum gelezen.
Ook is sproeierkeuze volledig afhankelijk van één brommer, dus het kan goed zo zijn dat brommers met eenzelfde setup verschillende sproeiers hebben


grotere carb is sowieso niet kleinere sproeier.
De carb laat meer lucht door dus heeft ook grotere sproeier nodig.
De uitlaat die ik heb laten zien.

IS een RS-Sigaar uitlaat.
Die uitlaat presteerd super in de lage toeren, dus gemaakt voor optrekken.
Als jij nou met een leuke 70cc met 0,8mm voorontsteking gaat rijden en kijken hoe lang hij t vol houd dan hebben we t er nog een keer over.

Waarom zijn er anders die maten van voorontsteking voor 50 en 70cc??



Stel anders deze vraaag nog een keer op het puchforum

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 7-4-2010 om 21:09 uur.
 
Paul de Salmiakbal 7-4-2010 21:30 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
[...]


grotere carb is sowieso niet kleinere sproeier.
De carb laat meer lucht door dus heeft ook grotere sproeier nodig.
De uitlaat die ik heb laten zien.

IS een RS-Sigaar uitlaat.
Die uitlaat presteerd super in de lage toeren, dus gemaakt voor optrekken.
Als jij nou met een leuke 70cc met 0,8mm voorontsteking gaat rijden en kijken hoe lang hij t vol houd dan hebben we t er nog een keer over.

Waarom zijn er anders die maten van voorontsteking voor 50 en 70cc??



Stel anders deze vraaag nog een keer op het puchforum

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 7-4-2010 om 21:09 uur.


Ik zeg toch, het maakt niet veel uit of je met 1.25mm gaat rijden of 1.35mm voorontsteking (1.25 voor 50cc, 1.35 voor 70cc, gegeven door Niek (http://www.brommerforum.nl/print/reply/1/1359368)) Nu maakt die 0.1 niet zodanig veel uit dat je brommer daardoor ineens helemaal kut gaat lopen. Bovendien zal 0.1mm slecht af te lezen zijn met een analoge schuifmaat. Nu zal dit snor blok wel een uitzondering zijn qua voorontsteking (waarschijnlijk veel te weinig) dus ik zal er in dit geval wel even een blik naar werpen. Verder heb ik zelf ondervonden, dat precies dezelfde voorontsteking op mijn 50cc (±1.3mm) lekker liep op mijn 70. Ik had er daarna nog mee geëxperimenteerd, dus vervroegd en later gezet, en dat liep telkens slechter. Ik rij nu 2 weken met deze afstelling, en het bevalt me prima.

Wat betreft die uitlaat, is dat een snelle dan? Expansie in demper oid?
 
gravedigger666 7-4-2010 21:41 Print reply
Posts: 73
Ha nee ok als je bedoeld tussen 1,25mm of 1,35 dan zal er niet veel verschil in zitten nee :P
maar de meeste standaard puchjes staan afgesteld op 0,8mm.
Hier staat namelijk 0,8 voor 50cc
klik

Die uitlaat.
het is een schotten demper.
Heeft net zoals die oude de jagerpijp veel trekkracht en kan ook nog wel aardig wat toeren aan.

Ik heb met die pijp gereden onder mijn 70 airsal icm twv 16-42 kwam hij lekker van z'n plek en topte hij een ruime 75 op de gps.

Dus het is cker een prestatie pijp

 
Drd Racer 7-4-2010 21:50 Print reply
Posts: 44
Ik zal als ik hem heb wel eens wat proberen met die onsteking..
Als ik ergens een 15 mm carberateur 2dehands op spoor en zoiets van een cilindertje:
http://link.marktplaats.nl/322625209
En dan dat sigaaruitlaatje.
Dan is het een hoop goedekoper als dat nieuwe setje,
En presteerd in dezelfde richting, of niet??
En de tandwiel verhouding, als ik die zo laat (ik denk origineel)
Trekt hij dan minder met een hogere top ofzo?
Bedankt voor reacties
 
Paul de Salmiakbal 7-4-2010 21:53 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Ik zal als ik hem heb wel eens wat proberen met die onsteking..
Als ik ergens een 15 mm carberateur 2dehands op spoor en zoiets van een cilindertje:
http://link.marktplaats.nl/322625209
En dan dat sigaaruitlaatje.
Dan is het een hoop goedekoper als dat nieuwe setje,
En presteerd in dezelfde richting, of niet??
En de tandwiel verhouding, als ik die zo laat (ik denk origineel)
Trekt hij dan minder met een hogere top ofzo?
Bedankt voor reacties

Ligt eraan wat voor tandwielverhouding je nu hebt.
En ik zou voor die 15 euro verschil in nieuwe/oude clinder gewoon een nieuwe kopen, Airsal heb je al voor 50 euro, en dan krijg je er meteen pakkingen bij. Je moet ook nog een 70cc cilinderkop kopen twv 20 euro oid, dus dan is het afterall misschien toch wel voordeliger om zo'n setje te kopen, waarin alles nieuw is en je meteen alles hebt.
Verder zijn 2dehands carbjes meestal wel beter, is namelijk (vaak) origineel, die ene in het setje is een imitatie, dus wat lastiger af te stellen en slechtere afwerking.
 
Saknet 8-4-2010 8:04 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

... gegeven door Niek (http://www.brommerforum.nl/print/reply/1/1359368))...

ja en wie is niek, de paus? weetje wel wat die op zn kerfstok heeft?


http://www.brommerforum.nl/links/detail/520

ik citeer Graham Bell:


Quote:

...
Beside the type of fuel being burnt, there are other factors which influence flame
speed. Very rich and very lean mixtures both burn slowly, hence more spark advance
will be needed. A mixture close to full power lean burns the hottest and requires the
least advance.

An increase in the compression ratio increases the density and temperature of the
compressed fuel/air charge. This increases the rate of combustion.
Likewise, an
improvement in the volumetric efficiency of the engine will have a similar effect.
Therefore a change in porting, a new expansion chamber, or a carburettor which
allows the engine to breathe better, may require that the spark lead is reduced.
As the engine speed (toerental) increases, fuel atomisation improves, which means that the
fuel will be broken up into smaller particles. Small fuel particles have a proportionately
larger surface area, therefore they burn more rapidly, which means less advance minder voorontsteking is necessary. ...



hier heb je een vertaalmachine:
http://nl.babelfish.yahoo.com/



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-4-2010 om 8:06 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
gravedigger666 8-4-2010 14:11 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Ligt eraan wat voor tandwielverhouding je nu hebt.
En ik zou voor die 15 euro verschil in nieuwe/oude clinder gewoon een nieuwe kopen, Airsal heb je al voor 50 euro, en dan krijg je er meteen pakkingen bij. Je moet ook nog een 70cc cilinderkop kopen twv 20 euro oid, dus dan is het afterall misschien toch wel voordeliger om zo'n setje te kopen, waarin alles nieuw is en je meteen alles hebt.
Verder zijn 2dehands carbjes meestal wel beter, is namelijk (vaak) origineel, die ene in het setje is een imitatie, dus wat lastiger af te stellen en slechtere afwerking.


Over die imi 15mm bing is niks slechts te melden hoor.
Afwerking is super en hij is perfect af te stellen.
Ik heb hier twee puchjes staan en allebei met een 15mm imi en gewoon perfect afgesteld.


 
gravedigger666 8-4-2010 14:15 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

ja en wie is niek, de paus? weetje wel wat die op zn kerfstok heeft?


http://www.brommerforum.nl/links/detail/520

ik citeer Graham Bell:
afbeelding

[...]


hier heb je een vertaalmachine:
http://nl.babelfish.yahoo.com/



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-4-2010 om 8:06 uur.



iets hierin klopt niet.

Als het toerental hoger wordt is er juist meer vooronsteking nodig,
Dit omdat wanneer je de voorontsteking op bv 0,8mm standaard hebt staan hij op hogere toerentallen pas vonkt nadat de zuiger in t bovenste dode punt is geweest.
dan krijg je dus Na ontsteking en kan 't goed fout gaan met je cilinder + zuiger.

http://puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php
 

Dit topic is 7419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved