Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie + koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61227 - olie + koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xarow 6-4-2010 18:50 Print topicpost
Posts: 59
hoi,

ik was vandaag met mijn dt50mx bezig en ik haalde de kap van het blok af aan de kant van de kickstart en er kwam zoals normaal veel olie uit, maar nu weet ik niet of ik nu verse olie erin moet gooien of dat de mengsmering dat vanzelf doet.

mijn andere vraag gaat over mijn koppeling want die doet het totaal niet meer. als ik hem in z'n 1 zet en ik hou mijn koppeling in zou hij normaal gewoon door kunnen rijden zonder dat hij tegenstribbelt maar als ik nu mijn koppeling induw dan gebeurt er niks mee.

weten jullie wat het probleem kan zijn?

xarow
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-4-2010 18:53 Print reply

Posts: 9841
de olie van je mengsmering is niet dezelfde olie als die in je blok zit

met die koppeling moet je vanaf je hevel gaan kijken waar het niet meer werkt.

 
Too cool for school!
Niek de Wildt 6-4-2010 18:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xarow
hoi,

ik was vandaag met mijn dt50mx bezig en ik haalde de kap van het blok af aan de kant van de kickstart en er kwam zoals normaal veel olie uit, maar nu weet ik niet of ik nu verse olie erin moet gooien of dat de mengsmering dat vanzelf doet.

mijn andere vraag gaat over mijn koppeling want die doet het totaal niet meer. als ik hem in z'n 1 zet en ik hou mijn koppeling in zou hij normaal gewoon door kunnen rijden zonder dat hij tegenstribbelt maar als ik nu mijn koppeling induw dan gebeurt er niks mee.

weten jullie wat het probleem kan zijn?

xarow


Mengsmering is olie die wordt gebruikt om de cilinder te smeren en dus wordt verbrand, dit staat dus los van de versnellingsbak/koppeling.
Versnellingsbakolie is dus wat ander, en er moet 10W40 voor natte platen koppeling in.

Volg gewoon de weg van je koppelingshandvat tot aan de koppeling terwijl iemand steeds in de koppeling knijpt, dan zie je toch zelf waar het fout gaat en er niets meer wordt aangestuurd.
Lukt dit je niet dan heb je geen technisch inzicht en kun je voortaan beter van je brommer afblijven en naar de bromboer brengen.
Ik vermoed dat je het heveltje in het blok hebt verdraaid bij het in elkaar zetten.
 
xarow 6-4-2010 18:58 Print reply
Posts: 59
okay bedankt voor jullie antwoorden, ik zal er naar gaan kijekn.

xarow

edit:

net even gekeken naar koppeling maar als ik hem indruk dan gaat hij aan de linkerkant het blok binnen en trekt daar aan een heveltje met aan de andere kant een veer die hem weer terugtrekt maar voor de rest zie ik niet wat dat ding eigenlijk moet doen.

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 6-4-2010 om 19:10 uur.
 
ikkejw 6-4-2010 18:59 Print reply

Posts: 9886
is dat probleem met je koppeling niet een standaard DT kwaaltje?

iets met een kromme drukstift ofzo

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-4-2010 om 18:59 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
xarow 6-4-2010 19:12 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
is dat probleem met je koppeling niet een standaard DT kwaaltje?

iets met een kromme drukstift ofzo

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-4-2010 om 18:59 uur.


wat is precies een drukstift want ik heb wel technische kennis maar ik zou niet weten wat dat is ;P
 
Niek de Wildt 6-4-2010 19:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xarow
okay bedankt voor jullie antwoorden, ik zal er naar gaan kijekn.

xarow

edit:

net even gekeken naar koppeling maar als ik hem indruk dan gaat hij aan de linkerkant het blok binnen en trekt daar aan een heveltje met aan de andere kant een veer die hem weer terugtrekt maar voor de rest zie ik niet wat dat ding eigenlijk moet doen.

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 6-4-2010 om 19:10 uur.


Koppelingsdeksel er weer af (je hebt er toch nog geen olie in) en dan het pad van het koppelingsmechanisme verder volgen, het houd immers niet om waar hij je blok in gaat...
Had je zelf ook kunnen bedenken.
 
xarow 6-4-2010 19:20 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Koppelingsdeksel er weer af (je hebt er toch nog geen olie in) en dan het pad van het koppelingsmechanisme verder volgen, het houd immers niet om waar hij je blok in gaat...
Had je zelf ook kunnen bedenken.


nee dat weet ik maar het was gewoon even een vraag. maar ik ga van de week verder kijken want ik heb ook nog huiswerk :P
 
burnoutboy 6-4-2010 21:36 Print reply

Posts: 207
miss beetje rare vraag, maar waarom wilde je in de 1e plaats dat koppelingsdeksel er af gehaald?

om te zien of dr olie achter weg kwam? ...
.. volgende x maar gwoon lekkr laten zitten
 
ik beun ook maar wat aan xD

Dit topic is 883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved