Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - prestaties zelf spruistuk maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61219 - prestaties zelf spruistuk maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 6-4-2010 9:09 Print topicpost

Posts: 812
hoi,

ik heb thuis nog een 24mm carb. liggen maar daar heb ik zo 1 2 3 geen spruitstuk voor. Ik wil deze graag op een getunde 80cc mt ciinder zetten.
Maar mijn vraag is, is het slechter voor de prestaties als ik het spruitstuk zelf zou maken? gewoon een plaatje met een gat van rond 24 erin en daar een buisje op gelast.
Zouden echte spruitstukken helemaal berekend zijn voor optimale prestatie?

mijn dank
 

ikkejw 6-4-2010 9:26 Print reply

Posts: 9886
stukje plaatstaal met een buisje erop kan wel, het scheelt hooguit 0.1pk ofzo met een 'echt' spruitstuk.

alhoewel, als je kijkt naar de afwerking van een gemiddeld imitatie spruitstuk, dan kon een zelfgemaakte ook nog wel beter zijn

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-4-2010 om 9:39 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Honda.MB 6-4-2010 9:48 Print reply

Posts: 47
de lengte etc heeft er wel mee te maken, hoe je gasreactie enzo is.

beste was volges mij zo kort mogelijk?
 
XDr4g0nX 6-4-2010 9:54 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda.MB
de lengte etc heeft er wel mee te maken, hoe je gasreactie enzo is.

beste was volges mij zo kort mogelijk?

Voor de snelste gasreactie is het inderdaad het beste als de afstand tussen membraan en carburateur zo kort mogelijk is.
 
Signature: [==||========] 20% complete
ikkejw 6-4-2010 9:57 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda.MB
de lengte etc heeft er wel mee te maken, hoe je gasreactie enzo is.

beste was volges mij zo kort mogelijk?



klopt, korter spruitstuk geeft een betere gasreactie.

voor de rest maakt het weinig uit, zolang hij geen valse lucht trekt loopt t altijd wel goed.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BenjaminDG 6-4-2010 10:06 Print reply

Posts: 4605
En recht zetten tegenover de cilinder inlaat, niet onder een hoek zoals de meeste spruitstukken staan. Dat geeft ook een betere flow.
 
Vlaanderen vrij!
MX Racing 6-4-2010 10:07 Print reply

Posts: 812
oke. bedankt voor de reacties. ga er vnd een maken
 
Stiffmeister 6-4-2010 10:25 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
oke. bedankt voor de reacties. ga er vnd een maken


"we" zijn benieuwd wat het gaat worden,
hiernaa ook foto's en of resultaat ? .. ben wel benieuwd
 
.. Retro Active
konterbonker 6-4-2010 10:36 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



klopt, korter spruitstuk geeft een betere gasreactie.

voor de rest maakt het weinig uit, zolang hij geen valse lucht trekt loopt t altijd wel goed.


klopt!

op mijn honda racer heb ik een TZ50 spruitstuk op zitten, deze ziet het best uit en is ook heel mooi aftewerken.

Een tip voor de topicopener, als je een tz50 spruitstuk kan bemachtigen op marktplaats of anders bij Van Helden (fiets/brommerzaak) dan kan je dat heel mooi als voorbeeld gebruiken

als je klaar bent met het spruitstuk, kan je er dan foto's ervan maken en dan op BF posten ?

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 6-4-2010 om 10:37 uur.
 
Joel_koningslust 6-4-2010 11:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



klopt, korter spruitstuk geeft een betere gasreactie.

voor de rest maakt het weinig uit, zolang hij geen valse lucht trekt loopt t altijd wel goed.


om daar maar wat aan toe te voegen, een langer inlaatspruitstuk geeft meer koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-4-2010 11:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


om daar maar wat aan toe te voegen, een langer inlaatspruitstuk geeft meer koppel


klopt, ik had op mijn 80 blok een spruitstuk van 25 cm, werkte perfect
 
Joel_koningslust 6-4-2010 11:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


klopt, ik had op mijn 80 blok een spruitstuk van 25 cm, werkte perfect


hehe

je moet overigens niet gaan overdrijven? 25cm is in mijn ogen al vrij lang
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 6-4-2010 11:56 Print reply

Posts: 29286
je kan hem ook rondom de buis nog wat oplassen, zo kan je hem nog wat vorm geven.




 
popiv 7-4-2010 1:14 Print reply

Posts: 593
kan je er toch ook een conisch busje op lassen?

heb je praktisch hetzelfde als een std. spruitstuk
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Freddy-fish 7-4-2010 9:44 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
En recht zetten tegenover de cilinder inlaat, niet onder een hoek zoals de meeste spruitstukken staan. Dat geeft ook een betere flow.


Soms zit er een hoek in 't spruitstuk omdat de carb dan horizontaal komt te staan. zou dit niet zijn, dan zou de vlotter volgens mij niet goed werken
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved