Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2e versnelling hapert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61217 - 2e versnelling hapert
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek27 6-4-2010 8:31 Print reply

Posts: 633
Ja, het zijn inderdaad flinke klappen.. Ik heb het blok weer in elkaar gezet gister, en ik ga het straks even proberen.. Alles in het blok leek me nog goed..
En ik denk ook niet dan het aan de ontsteking ligt, henk88..

Thanks voor de hulp! Jullie horen met een paar uur meer
 
flappie business
Niek27 6-4-2010 8:33 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Maargoed, zal wel niet aan je ontsteking liggen.

Zijn de versnellingen van oude Honda's 'af te stellen' btw?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-4-2010 om 21:37 uur.

Nee, die zijn niet af te stellen volgens mij..
 
flappie business
Pixl 6-4-2010 8:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Ja, het zijn inderdaad flinke klappen.. Ik heb het blok weer in elkaar gezet gister, en ik ga het straks even proberen.. Alles in het blok leek me nog goed..
En ik denk ook niet dan het aan de ontsteking ligt, henk88..

Thanks voor de hulp! Jullie horen met een paar uur meer


als 't flinke klappen zijn zou best kunnen dat er een schakelvork verbogen is ofzo ja..
 
So fuckin' what!?
Niek27 6-4-2010 9:14 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


als 't flinke klappen zijn zou best kunnen dat er een schakelvork verbogen is ofzo ja..

Hmm, is me niet echt opgevallen ofzo..
Ik kijk hoe het nou is, en als het nog niet goed is bel ik Heima op.. Kan hij 't mooi maken, ik heb natuurlijk niet betaald voor een blok dat geen fatsoenlijke 2e versnelling heeft..
 
flappie business
Niek27 6-4-2010 15:43 Print reply

Posts: 633
Hallo mensen..

Ik heb het geheel vanmorgen/vanmiddag in elkaar gezet, maar tevergeefs.. Weer had ik hetzelfde probleem..

Dus heb ik het blok vervolgens weer onder de brommer weggehaald en weer uit elkaar gehaald..
Ik zag op het eerste oog weer niks, tot ik er een ander paar schakelvorken bij pakte.. Toen viel me op dat de kleinere schakelvork erg was ingesleten door een tandwiel.
Dit is te zien op de volgende foto's:

De kleinere vork:
De rechter is de vork die in het blok zat:

De rechter is de vork die in het blok zat:


De grotere vork:
De rechter is de vork die in het blok zat:

De rechter is de vork die in het blok zat:

De rechter is de vork die in het blok zat:


Nu is mijn vraag of dit het probleem is?
Zou ik het kunnen verhelpen met het vervangen van de kleine vork of zouden jullie de grote vork ook vervangen? Deze lijkt mij niet versleten.

Bij voorbaat dank

EDIT: Ook een belangrijk iets om te vermelden is dat er eerst (volgens Heima) bepaalde afstandsringen in het blok ontbraken, deze zitten er nu wel in volgens hem..

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 6-4-2010 om 15:45 uur.
 
flappie business
4takker 6-4-2010 16:00 Print reply

Posts: 2395
ik zou zeggen ga maar naar dat toko toe en vraag je geld terug als ze het blok hebben gereviseerd
want je bent hoogst warschijnelijk heel hard genomen door die gasten

de rechter vork is je probleem van je versnellings bak


nieuwe schakel vork er in en gaan met die brommer
je kan ook op de beun manier het op lossen door de schakel vork op te lassen maar dat is ook weer zo iets een nieuwe schakel vork kost warschijnelijk 24 euro

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-4-2010 om 16:03 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Niek27 6-4-2010 17:38 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zou zeggen ga maar naar dat toko toe en vraag je geld terug als ze het blok hebben gereviseerd
want je bent hoogst warschijnelijk heel hard genomen door die gasten

de rechter vork is je probleem van je versnellings bak
afbeelding

nieuwe schakel vork er in en gaan met die brommer
je kan ook op de beun manier het op lossen door de schakel vork op te lassen maar dat is ook weer zo iets een nieuwe schakel vork kost warschijnelijk 24 euro

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-4-2010 om 16:03 uur.


Okee, ik ga ook zeker met die vork terug naar hun.. Kunnen ze zien waar ze goed in zijn..

Maar volgens mij begrijp je me niet, die rechter zat in het blok, en die linker had ik nog liggen dus 't kost me in ieder geval geen geld
Ik ga het blok er nou onder zetten

EDIT: Allemaal bedankt voor de hulp!!!

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 6-4-2010 om 17:39 uur.
 
flappie business
4takker 6-4-2010 17:58 Print reply

Posts: 2395
aan dat groote slijt spoor kan je zien dat hij verrot is
hij hoort zo te zijn als op de linker op de foto

je kan ook ongeveer zien als je de schakelvork tussen het tandwiel doet waar hij komt of hij daar te veel ruite heeft dat hij behoorlijk kan bewegen


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Pixl 6-4-2010 18:05 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]


Okee, ik ga ook zeker met die vork terug naar hun.. Kunnen ze zien waar ze goed in zijn..

Maar volgens mij begrijp je me niet, die rechter zat in het blok, en die linker had ik nog liggen dus 't kost me in ieder geval geen geld
Ik ga het blok er nou onder zetten

EDIT: Allemaal bedankt voor de hulp!!!

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 6-4-2010 om 17:39 uur.


Waarschijnlijk zul je daarmee je probleem verhelpen, en anders nog; het is lekker weer dus met je brommer buiten is sleutelen gewoon puur genieten, dan kan dat blok er nog wel een keer extra onderuit
 
So fuckin' what!?
De Schout 6-4-2010 18:45 Print reply
Posts: 5327
heb je er al weer mee gereden?
als ik het goed weet schakel je met deze vork namelijk de 5e en 6e versnelling.

edit: ohja, een 4-bak heeft geen 5e 6e

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 6-4-2010 om 19:09 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Banaan 6-4-2010 18:52 Print reply

Posts: 5725
Pro-race krukas.. in een honda?!
 
Niek27 6-4-2010 19:04 Print reply

Posts: 633
Het werkt eindelijk
Het probleem is verholpen door de andere (z.g.a.n.) schakelvork er in te zetten! Hartstikke bedankt voor de hulp allemaal!!!

Ik zal jullie vraagjes/opmerkingen nog even beantwoorden:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
aan dat groote slijt spoor kan je zien dat hij verrot is
hij hoort zo te zijn als op de linker op de foto

je kan ook ongeveer zien als je de schakelvork tussen het tandwiel doet waar hij komt of hij daar te veel ruite heeft dat hij behoorlijk kan bewegen



Klopt, op het eerste oog was het me niet eens opgevallen, maar toen ik die andere erbij pakte zag ik het meteen!
Maar hij doet het nu helemaal goed

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Waarschijnlijk zul je daarmee je probleem verhelpen, en anders nog; het is lekker weer dus met je brommer buiten is sleutelen gewoon puur genieten, dan kan dat blok er nog wel een keer extra onderuit


Inderdaad, het probleem is verholpen Het weer was inderdaad lekker, maar met dit weer is lekker rijden toch wat leuker he

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heb je er al weer mee gereden?
als ik het goed weet schakel je met deze vork namelijk de 5e en 6e versnelling.


Nee, niet de 5e en de 6e.. Ik heb een nsr-blok (met 4 versnellingen) gekocht en daar de mtx-sh versnellingsbak ingezet zodat ik niet ondersteboven hoef te schakelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Pro-race krukas.. in een honda?!


Ja, geen Metrakit Pro Race, maar zo één:
http://josdijkman.nl...d&productId=7296
Sorry, ik dacht toch echt dat Heima zei dat het een Pro Race was en geen Top Racing


Maar hij rijdt fantastisch nou, bedankt voor jullie hulp!

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 6-4-2010 om 19:05 uur.
 
flappie business

Dit topic is 4720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved