Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda px valt spontaan uit bij te lang gas los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61210 - honda px valt spontaan uit bij te l...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the mechanic 5-4-2010 13:58 Print topicpost
Posts: 59
hoi allemaal

ik zit hier met een uitdaging

eerst even de specs
honda px
standaard luchtfilter ruime binnenbocht
standaard carb 13mm aangepast voor mt-sproeiers maat 80 net gereviseerd bij leertouwer
orri uitlaat
mallosi 80cc cilinder voor camino px
nieuwe cdi
nieuwe bobine
boegie is temp 7 en keurig koffiebruin met een randje zwart
onsteking op de testbank gehad en goedbevonden
standaard rolletjes denk ik 8,5 anders zit er 7 in
stationair loopt hij als een klok
een kick en het blokje pakt schitterend op
krachtige lange powerband naar 45 (ik weet standaard met een 80cc maar dat doet er nu niet toe)

nu komt de uitdaging/ probleem

Als je optrekt en/of volgas rijd doet hij het prima.
Maar zodra je gas loslaat blijft hij soort van hangen in zijn toeren. zodra je ook maar iets remt valt hij wel keurig terug. (dit kan eventueel in de gaskabel zitten ook dit is denk ik niet het probleem)
nu de kern van de zaak
als je het gas te lang helemaal los laat lijkt het wel of je het contact uitzet hij valt gewoon weg. (geen bwaoop van arm lopen geen bokken van verzuipen gewoon klik weg) zodra je hem dan kickt start hij weer meteen

wie o wie heeft een idee
ik post dit omdat ik geen scooterman ben ben meer van de versnellers maar wil dit probleem wel graag oplossen

groetjes

the mechanic

niemand enig idee?

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 5-4-2010 om 20:43 uur.
 

konterbonker 6-4-2010 13:42 Print reply
Posts: 460
nee geen idee

maar w8

er begint een lampje te branden!

Wat ik denk meneer de mechanic:

Ik denk dat leertouwer geen caburateurtjes moet reviseren,
veel van die werknemers vind ik zowiezo beunhazen, snap niet waarom Hans (eigenaar) ze heeft ingehuurd !
Goede jongens maar hun kennis zijn erg ver te zoeken !

Maar oke even ontopic:

Ik denk dat het ligt aan je vlotter.
 
the mechanic 7-4-2010 18:36 Print reply
Posts: 59
hoi konterbonker

ja ik weet dat niet iedereen evenveel skils heeft daar
maar ik schiet altijd dan aan (zoon van hans)
en ik weet dat hans het zelf heeft gedaan omdat het om een oldscool aanpassing gaat. (hij heeft dat zelf gezecht dat hij het had gedaan) want welke carb heeft tegenwoordig nou nog een vaste sproeiermaat

maar ik heb nu de naald in zijn orri stand gezet (tweede ring van onder) hij stond namenlijk op zijn bovenste ring en dat klopt niet volgens het wp handboek. en volgens mij is het probleem van afslaan nu verholpen alleen loopt hij nu te arm met een 85 sproeier ga er nu een 89 in zetten kijken of dat beter is en anders morgen een nieuwe halen(had deze nog liggen)

word vervolgt
 

Dit topic is 1081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved