Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Startprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61206 - Startprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frankie89 4-4-2010 21:17 Print topicpost
Posts: 21
Ik heb een probleem en weet nog altijd geen oplossing.
Het zit dus zo dat men cross Kawasaki KX80 van 1998 niet meer wil starten. In het begin start hij wel maar als ik er rechtstreeks mee ging rijden verzuipt hij na ca. 400m. Als ik dan naar de bougie kijk zie ik dat deze gans zwart en nat is (vetgeslagen denk ik). Dan heb ik deze proper gemaakt en proberen te starten, je hoort dan wel dat hij wil starten maar tevergeefs. Na de 4de kick lijkt de motor dood, alsof de bougie het mengsel niet ontbrandt.
Ik dacht dat het probleem bij de carbu zou liggen, deze heb ik volledig uit elkaar gehaald en proper gemaakt maar zonder resultaat. Mijn luchtfilter heb ik een beetje ontstoft, deze was vettig door de benzine. Hoort dit zo te zijn??? Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen koppelingsolie heb :s, deze is volledig droog. Kheb de cross zo gekocht en in het begin reedt hem perfect maar nu wil em niet eens starten.
Enige hulp is welkom .....

MVG
 

Santa Cruz 4-4-2010 21:19 Print reply

Posts: 716
als je luchtfilter nat is door benzine ligt het probleem wss bij je membraan (als het 2t is tenminste). voel eens of je echt zuigkracht voelt.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Frankie89 4-4-2010 21:23 Print reply
Posts: 21
dus gewoon de carburateur eruit halen mijn hand op het membraam zetten en kicken? Of kan ik dit ook visueel zien?

Het is een 2takt cross inderdaad.

Thnx
 
Santa Cruz 4-4-2010 21:27 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frankie89
dus gewoon de carburateur eruit halen mijn hand op het membraam zetten en kicken? Of kan ik dit ook visueel zien?

Het is een 2takt cross inderdaad.

Thnx


je kan je membraan eruithalen en kijken of er scheurtes/stukjes uit zijn. of idd je hand ervoor houden maar dit is zo betrouwbaar want je moet dan wel hard kicken en je bougie erin laten
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Frankie89 4-4-2010 21:31 Print reply
Posts: 21
Ik zal er morgenvroeg aan beginnen, denk je dat dit de enige oorzaak van dit probleem is? Want kheb hem gisteren wel aan de praat gekregen nadat ik mijn bougie eruit haalde en deze proper maakte. Toen ik hem uit zet en opnieuw startte gebeurde er niets, toen zag ik dat de bougie droog is?????
 
Santa Cruz 4-4-2010 21:34 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frankie89
Ik zal er morgenvroeg aan beginnen, denk je dat dit de enige oorzaak van dit probleem is? Want kheb hem gisteren wel aan de praat gekregen nadat ik mijn bougie eruit haalde en deze proper maakte. Toen ik hem uit zet en opnieuw startte gebeurde er niets, toen zag ik dat de bougie droog is?????


de enige oorzaak zou ik niet durven zeggen, maar houdt er rekening mee. veel werk is het niet.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Frankie89 7-4-2010 10:20 Print reply
Posts: 21
Kheb vandaag het membraam eruit gehaald deze zag er goed uit en wekte voldoende zuigkracht op.
 
Pixl 7-4-2010 10:27 Print reply

Posts: 3125
al een nieuwe bougie geprobeerd? Kan ook zijn dat je rechterkrukaskeerring lek is.
 
So fuckin' what!?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-4-2010 10:31 Print reply

Posts: 17929
als er geen olie in je blok zit denk ik dat er wel wat keerringen lek zijn!

als je remreiniger in de carb spuit tijdens het starten, slaat die dan wel even aan?
 
Frankie89 7-4-2010 10:32 Print reply
Posts: 21
Ja klopt, het probleem is inmiddels al opgelost.
Het lag aan de bougie, deze was een NGK type R vooral voor competitie dus. Als je er rustig mee rijdt slaat deze vet en beschadigt de bougie. nu heb ik er een normale bougie in gedaan en deze start perfect. Enkel moet ik de carb nog afstellen. Deze stottert in hoge toeren op de 2de en 3de versnelling
 
Frankie89 7-4-2010 10:34 Print reply
Posts: 21
Maar hij lekt niet ofzo???? hoe kan je dit vaststellen als mijn keerringen versleten zijn?
 
Rocket Rico 7-4-2010 14:15 Print reply

Posts: 478
Type R van NGK staat alleen voor radio ontstoord, zegt niks over de hittegraad.

Hij hoeft ook niet te lekken, als je krukas kering lek is komt de olie van het blok in de verbrandingsruimte en dat wordt dan samen met het benzine/lucht mengsel verbrand.

Als ik jou was zou ik gewoon weer genoeg olie in het blok doen en regelmatig peilen of het op niveau blijft. Als het olie niveau daalt en je ziet hem idd niet lekken, is er waarschijnlijk een kering lek.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

Dit topic is 1205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved