Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - begrenzen 200 cc 4takt quad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61202 - begrenzen 200 cc 4takt quad
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 4-4-2010 21:34 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
je kan hem best kopen en proberen te keuren als landbouwvoertuig hij moet dan wel aan de eisen van een landbouwvoertuig voldoen. als hij 16 is en trekkerrijbewijs heeft mag hij erop rijden.dat die trekkers tegenwoordig 50/60 rijden is gewoon omdat die trekkers van tegenwoordig dat makkelijk aan kunnen (jcb trekkers kunnen geloof ik 80. ook geloof ik dat als je groot rijbewijs hebt je met een trekkerrijbewijs erbij harder als 25 mag rijden (kan het fout hebben)


Landbouwvoertuigen mogen maar 25, ongeacht het rijbewijs. Ze willen misschien trekkers gaan keuren zodat er een kenteken op komt en dat er dan nog een rijbewijs bijkomt. Maar met dit kabinet is alles nog onzeker.

Voor de ts:

Als je de quad wil laten keuren als landbouwvoertuig mag hij maar 25.
Dan maakt het niet uit hoeveel cc je hebt.

Als je hem wil keuren als bromvoertuig, moet je wel 50cc hebben en kun je 45 max.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mestyle 4-4-2010 21:43 Print reply
Posts: 630
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Landbouwvoertuigen mogen maar 25, ongeacht het rijbewijs. Ze willen misschien trekkers gaan keuren zodat er een kenteken op komt en dat er dan nog een rijbewijs bijkomt. Maar met dit kabinet is alles nog onzeker.


sommige trekkers hebben al kenteken (gv kentenken) dit is voor in het buiteland
 
Makrolon 4-4-2010 21:54 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


oke is was wat kort,

1: als er op papieren staan dat het meer dan 50cc is, kan het alleen gekeurd worden als een motor. Waarom denk je dat een NS-1 nooit in nederland mocht rijden..

2: Van snor naar brommer oke, van brommer naar motor oke.. maar van motor naar brommer of van brommer naar snor mag niet.

Dus bespaar je centen en koop die quad niet tenzij de quad het openbare weg nooit zal zien tenzij iemand een motorrijbewijs heeft

Jonge, hij vraagt hoe hij zn quad kan begrenzen. Niet of het mag kan ja of nee... Dit zal hij allemaal vast uitgezocht hebben en is dus totaal niet jouw zaak.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 4-4-2010 21:55 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Niet verder dan het eind van de garage, want dan is de uitlaatklep verbrand.

Gewoon een buisje (of bijv een stukje tuinslang oid) boven de gasschuif plaatsen waardoor deze nog maar gedeeltelijk omhoog kan.

Waarom verbrand de uitlaatklep dan?
 
KTM 525 EXC Supermoto
konterbonker 4-4-2010 22:01 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Jonge, hij vraagt hoe hij zn quad kan begrenzen. Niet of het mag kan ja of nee... Dit zal hij allemaal vast uitgezocht hebben en is dus totaal niet jouw zaak.



Ook heb ik geen ervaring welke begrenzers wel en welke niet goedgekeurd worden bij het rwd.

Ik neem aan dat hij bedoeld, het RDW?

Ik dacht dat hij hem wilde laten keuren als een openbare wegvoertuig.
 
boerke 4-4-2010 23:46 Print reply

Posts: 261
nou in ieder geval bedankt voor alle zinnige en onzinnige reactie´s.

even voor de duidelijkheid quads worden al gebruikt als landbouwvoertuig in de tuinbouw. (hier zijn dan vaak machines voor bestrijdingsmiddelen opgebouwd). Dit is voor sommige bedrijven handig omdat ze hoge gewassen hebben en paden waar een trekker niet door kan. Ook werken ze soms met een quad sneller en wendbaarder. Maar ook deze moeten van het ene perceel over de weg naar het andere perceel vervoerd kunnen worden... net als tracktoren

Mijn broertje heeft alles al uitgezocht en ik neem aan dat hij dit goed gedaan heeft maar zal het nog navragen. Maar voor keuring mag de quad dus 45 lopen. Hij mag alleen officieel alleen op de openbare weg niet harder rijden dan 25 klopt. officieel volgens mij... Maar welke trekker doet dit tegenwoordig nog? Ook die zijn allemaal als landbouwvoertuig gekeurd hoor.

Verder iedereen die over 50 cc begint? het is GEEN brommer. Verder mag je er als 16 jarige mee rijden met een trekker rijbewijs.

Er zat wel een regel bij dat je/je ouders/of je baas waar je voor werkt een bepaalde hoeveelheid hectare lanbouw grond in bezit moet hebben. Maar aangezien dit bij ons thuis het geval is dit totaal geen probleem. Waarom die regel is geen flauw idee maar dat heeft mn broertje zoals al uitgezocht. Maargoed ook voor hem is het dus een mooie manier om te kunnen rijden op zn 16e zonder zo'n absurd bedrag voor zijn brommerrijbewijs neer te moeten tellen.

Verder klopt het dat er discussie is om misschien kentekens te gaan invoeren zoals al verplicht is voor landbouwvoertuigen die ook ooit de nederlandse grens oversteken. Dit om de simpele reden dat de nieuweste generaties tracktoren in staat is om trailers te trekken waardoor gevaarlijkere combinaties kunnen onstaan als sommige vrachtwagens.. en dit zouden dan 16 jarige mannetjes mogen besturen.

@konterbonker sorry maar ik bedoelde inderdaad RDW

Hopelijk is dit duidelijk genoeg? Mijn enige vragen waren:

1. OF het mogelijk is om een 200 cc 4takt quad te begrenzen. de begrenzer hoefd alleen bij het RDW te werken want daarna gaat hij er hoogst waarschijnlijk weer uit.

2. Zo JA, hoe is dit dan het makkelijkst te doen. Dit aangezien ik geen verstand heb van 4 takt motoren. Ik heb zelf namelijk altijd 2takt motoren gehad.

graag inhoudelijk antwoorden nog en hoe zit het nou met die gasschuif? verbranden die uitlaatkleppen dan wel of niet?
 
Maup 4-4-2010 23:51 Print reply

Posts: 4353
Bij een gasschuif begrenzer verbranden je kleppen niet. Is hetzelfde idee als dat je gewoon geen volgas geeft.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
mr200r 4-4-2010 23:51 Print reply
Posts: 5122
Als je kijkt naar hoe het met motoren doen die naar 25kw moeten,de ee blokkeerd het gashendel,de ander de inlaat,Heb laatst een
25kw set op een suzuki gezet die hebben alleen gaatjes in de gasschuif,er zijn zoveel mogelijkheden.
Mij lijkt voor het motorblok een geblokeerd gashendel te monteren het
beste.
 
mr200r
beunhaas geert 5-4-2010 18:04 Print reply

Posts: 35
weet niet of jullie dit onder toevoeging vinden vallen maar, een maat van mij wou op op zijn 16 jaar een landbouw quad maar hij kreeg het niet geregeld met de verzekering.

mishcien slim als je die van te voren ook belt welke mogelijkheden er zijn
 
olie is als aspirine voor de machine
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-4-2010 18:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Niet verder dan het eind van de garage, want dan is de uitlaatklep verbrand.

Gewoon een buisje (of bijv een stukje tuinslang oid) boven de gasschuif plaatsen waardoor deze nog maar gedeeltelijk omhoog kan.


onzin niek.
hoewel ik het wel eens ben met je gasschuif idee en ook denk dat dat beter is.
Uitlaatklep gaat vaak alleen verbranden als de klepspeling te klein is. Te arm mengsel kan ook bijdragen, maar met een ring krijg je helemaal niet een te arm mengsel, eerder te rijk.

 
Too cool for school!
Niek de Wildt 5-4-2010 18:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


onzin niek.
hoewel ik het wel eens ben met je gasschuif idee en ook denk dat dat beter is.
Uitlaatklep gaat vaak alleen verbranden als de klepspeling te klein is. Te arm mengsel kan ook bijdragen, maar met een ring krijg je helemaal niet een te arm mengsel, eerder te rijk.



Het enigste wat ik weet, is dat toen mijn oom in een van zijn autocross motoren een uitlaatristrictie moest aanbrengen en daar de motor vervolgens netjes op heeft afgesteld, hij tot 2 maal toe verbrande kleppen heeft gehad binnen een klein uurtje lopen, en hij nog steeds niet weet wat de oorzaak nou precies was, het probleem was iig weg toen de restricties werden verwijderd en de motor weer werd afgesteld.
Hij vertelde dat het ook bij een concurent is gebeurd en dat ze beidde uit die klasse zijn gestapt ivm de restricties.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-4-2010 19:01 Print reply

Posts: 9841
ik zal het je vertellen.

door die restrictie in de uitlaat wordt de hele boel veel heter (lijkt me logisch, hete gassen kunnen niet goed weg), waardoor je uitlaatklep ook heter wordt. Dat moet je compenseren met meer speling; als je dat niet doet gaat de boel verbranden omdat de uitlaatklep de zitting niet meer kan raken bij warme motor en dus zn warmte niet meer kwijtkan.

Wat dat betreft heb je btw gelijk met een restrictie in de uitlaat, ik focuste meer op de inlaat.

iig hebben we het nu beredeneerd

vertel het maar tegen je oom. niet dat ie er nog wat aan heeft, maar het is vast fijn om te weten wat er wss gebeurd is

oeh... dit hoort allemaal bij mn werk. wat heb ik toch tof werk.

 
Too cool for school!
Niek de Wildt 5-4-2010 19:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik zal het je vertellen.

door die restrictie in de uitlaat wordt de hele boel veel heter (lijkt me logisch, hete gassen kunnen niet goed weg), waardoor je uitlaatklep ook heter wordt. Dat moet je compenseren met meer speling; als je dat niet doet gaat de boel verbranden omdat de uitlaatklep de zitting niet meer kan raken bij warme motor en dus zn warmte niet meer kwijtkan.

Wat dat betreft heb je btw gelijk met een restrictie in de uitlaat, ik focuste meer op de inlaat.

iig hebben we het nu beredeneerd

vertel het maar tegen je oom. niet dat ie er nog wat aan heeft, maar het is vast fijn om te weten wat er wss gebeurd is

oeh... dit hoort allemaal bij mn werk. wat heb ik toch tof werk.



Ik heb laatst nog vanalles over klepspeling gelezen, en weet de reden/functie.
Ik kan je garanderen zonder het hem te vragen dat mijn oom daar vast wel rekening mee heeft gehouden toen hij de restrictie aanbracht
Aangezien zelfs ik als 4takt-noob na het lezen van 1artikeltje dat al wel kan verzinnen.
Kan goedverdomme nog steeds niet geloven hoe raar olie-schraapveren eruit zien joh

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-4-2010 om 19:05 uur.
 
Derbi1991 5-4-2010 19:28 Print reply

Posts: 363
Quad

De quad is een vierwielig motorrijtuig met (meestal) dikke ballonwielen. Het voertuig is eigenlijk bestemd voor het ruigere terreinwerk. Er zijn verschillende merken en typen quads op de markt. Afhankelijk van het type voertuig kunt u nagaan welke regels ervoor gelden. Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt. Dit is afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist.

Plaats op de weg
Met een quad mag u de snelweg op, mits het voertuig de vereiste snelheid kan halen (tenminste 60km/h). Deze quads moeten voorzien zijn van een kentekenbewijs, anders mag deze de weg niet op. Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor 'normale' bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de verplichting om een helm te dragen. Vanaf 1 september 2005 dienen deze voertuigen te worden voorzien van een officieel bromfietskenteken.

http://www.pvvh.nl/smartsite.shtml?id=55240

Een trekkerrijbewijs jeugdigen is geen officieel rijbewijs, maar een bewijs van vaardigheid. Het valt onder de ARBO-wetgeving. Met een trekkerrijbewijs mag u alleen trekkers besturen.

http://www.rijksover...rrijbewijs-jeugdigen

Dus volgens mij is het niet toegestaan om met een trekkerrijbewijs zo'n ding te besturen.
 
Drive like you stole it.
Pizza501 5-4-2010 20:52 Print reply

Posts: 308
mijn orion (4 takt brommer) had in de carburateur een busje zitten boven de gasschuif, daardoor kon je maar half gas geven, je moet natuurlijk wel precies de juiste grootte hebben, maar dat is gewoon proberen.

maar moet hij als landbouwvoertuig geen 3e as hebben voor een machine erachter?
 
Alfa Romeo 8C Competizione

Dit topic is 9449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved