Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki gt50 tikt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61198 - Suzuki gt50 tikt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mhr freak 4-4-2010 15:44 Print topicpost
Posts: 15
mijn vraag is of iemand weet aan wat het kan liggen dat mijn suzuki gt50 tikt.
het lijkt of de zuigerveren tikken naar dit vind ik raar omdat ik de cilinder zo een 50km geleden pas laten boren heb en natuurlijk ook een nieuwe zuiger erin heb gestoken
origineel van suzuki 2de overmaat
hij heeft het al sinds de eerste start ik heb er ondertussen nog eens een nieuwe zuiger in gezet met nieuwe zuigerveren om te horen of hij het hiermee ook had maar helpt niets
en hiervoor heb ik met een andere cilinder gereden en hier deed hij het niet mee,
weet iemand wat ik kan doen de cilinder is goed geboort enzo dus ik zou niet weten wat ik nog kan doen
 

tjeerdie 4-4-2010 15:57 Print reply

Posts: 251
wanneer tikt het? en kun je horen waar?
 
mestyle 4-4-2010 16:19 Print reply
Posts: 630
misschien lagers van krukas
 
mhr freak 4-4-2010 17:18 Print reply
Posts: 15
-tikt altijd
-neen zijn lagers niet met vorige cilinder had hij het niet enkel met deze cilinder

 
Makrolon 4-4-2010 17:19 Print reply

Posts: 6733
Gaat dit over een 4takt? Pak eens een schroevendraaier, handvat hou je tegen je oor en de punt tegen delen van het blok. Op deze manier kan je perfect horen waar het geluid vandaan komt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mhr freak 4-4-2010 17:25 Print reply
Posts: 15
neen is 2 takt komt van cilinder hier heb ik al naar geluistert maar is raar omdat hij als nieuw is ik heb hem er daarjuist nog eens af gedaan en er was niks aan te zien de hoonsporen stonden er nog mooi in en zuigerveren hebben slotspeling van +- 0,15

Dit bericht is gewijzigd door mhr freak op 4-4-2010 om 17:25 uur.
 
Makrolon 4-4-2010 17:28 Print reply

Posts: 6733
Haal de cylinder er maar even af en schuur de scherpe randjes even van de poorten af met P600 waterproof of fijner. Zord dat je de wand zo min mogelijk raakt. Hoogstwaarschijnlijk is het getik dan weg, en het zal de levensduur van je zuigerveren ook positief beinvloeden.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mhr freak 4-4-2010 17:32 Print reply
Posts: 15
ik heb al de poortenafgewerkt voor ik de cilinder heb gemonterd maar ik zal hem er deze avond nog eens af halen en eens controleren of zeker alle scherpe randen weg zijn bedankt voor de informatie ik laat wel weten of het gedaan is of niet
 
Makrolon 4-4-2010 17:35 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhr freak
ik heb al de poortenafgewerkt voor ik de cilinder heb gemonterd maar ik zal hem er deze avond nog eens af halen en eens controleren of zeker alle scherpe randen weg zijn bedankt voor de informatie ik laat wel weten of het gedaan is of niet

Als je de kop er af hebt, kijk gelijk even of er geen mogelijkheid is dat de zuiger je kop iets aan tikt. En meteen efen kijken of je drijfstang geen speling heeft.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mhr freak 4-4-2010 17:38 Print reply
Posts: 15
ok doe ik bedankt
 
Joel_koningslust 4-4-2010 17:39 Print reply

Posts: 14514
zit je zuiger wel goedom erin?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mhr freak 4-4-2010 17:40 Print reply
Posts: 15
ja ben ik zeker van want als je hem er verkeerd zou in doen happen de zuigerveren in de poorten
 
Joel_koningslust 4-4-2010 17:41 Print reply

Posts: 14514
daarom juist. dat zou het tikken verklaren, een originele cilinder heeft de poorten toch dusdanig dat hij niet zal breken door zon mini poortje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mhr freak 4-4-2010 17:52 Print reply
Posts: 15
ja maar zit juist ben 100procent zeker dat hij zo moet zitten en pijlstaat ook juist naar uitlaatpoort en is een originele suzuki overmaat zuiger en een originele cilinder die geboort is ik had voor de zekerheid streepjes op zuiger gezet en eens gekeken hoe de openingen kwamen en komen er tussen niet in de poorten hoort zo ook bij de gt's
 
kenny77 4-4-2010 17:56 Print reply

Posts: 29286
Ik denk ook dat hij of tegen de kop komt, of een te kleine pakking waar die tegenaan komt.
 
mhr freak 4-4-2010 18:09 Print reply
Posts: 15
komt normaal niet tegen kop want piston komt meer dan 1 milimeter onder de bovenkant v/d cilinder en is niks ann zuiger en kop te zien maar je hoort echt iets rammelen want ik heb al enkelebrommers gehad die tegen de kop klopten maar dat is een ander geluid dan deze


 

Dit topic is 2237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved