Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - am6 malaguti xsm pakt ze toeren niet goed en happert als een gek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61193 - am6 malaguti xsm pakt ze toeren nie...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 3-4-2010 20:06 Print topicpost

Posts: 46
hallo
het gaat hier om de Malaguti xsm uit 2009 met een am6 blok
Ik hb der laast een nieuwe uitlaat onder gezet
de Yasuni Hm cros.
als ik me brommer start loopt hij helemaal netjes
ik hb een grotere sproeier gezet, en afgesteld
bougie heeft de goeie kleur.
als ik in me vrij sta en ik geef vol gas . komt hij niet boven de 3000 / 5000 toeren . met de standaard uitlaat haalde hij zonderporblemen de volle toeren. maar met die nieuwe (snelle pijp) lukt dat dus niet . ik dacht toen dus dat het me Cdi is. dus ik heb hem ontgrenst, eenmaal ontgrenst haalde hij de volle toeren wel met heel veel moeite. dus ik veder proberen af te stellen grotere sproeier ect bougie weer goede kleur. dus in ze vrij haalt die de volle toeren wel met moeite , maar als ik ga rijden. hapert hij super erg en komt hij met nog meer moeite naar de volle toeren. dus ik kwam er niet meer uit. dus bij de garage/dealer. om advies gevraagd en die zei ook het legt aan de afstelling . of het zou je cdi zijn dat hij het niet aan kan en dat je een race cdi moet halen.
zouw dit Komen door kwestie van dat hij niet goed is afgesteld of dat de cdi het niet aan kan , het gaat hier om de Moric Cdi (zelfde model als die van de yamaha dtx50 van 2007 ) en de malaguti xsm lijkt ook heel erg op yahamha dtx . dus iemand enig idee of het de Cdi is of de afstelling of nog wel iets anders ?

Mvg wesley

 

st.nyksterdriver 3-4-2010 20:35 Print reply
Posts: 3376
is je membraan nog wel goed ?
 
Wesleyy 3-4-2010 20:37 Print reply

Posts: 46
ja me membraan is gewoon goed
anders zou die niks doen en dan kom je helemaal niet ver
 
st.nyksterdriver 3-4-2010 20:41 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
ja me membraan is gewoon goed
anders zou die niks doen en dan kom je helemaal niet ver

als er ene hoekje af mist kan die het nog steeds wel doen hoor alleen beroert dat wel
 
honda-mbx 3-4-2010 20:41 Print reply

Posts: 1688
wat voor sproeier heb je er in?
 
ik vlam je..
der Chef 3-4-2010 20:42 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
ja me membraan is gewoon goed
anders zou die niks doen en dan kom je helemaal niet ver

Der zit bij een membraan verschil tussen kapot en kapot, Kapot in de vorm van kleppen afgebroken zal die wss niks doen maar hij kan ook kapot zijn als in de kleppen sluiten niet goed meer.
 
Wesleyy 3-4-2010 20:52 Print reply

Posts: 46
hmm oke ik zal me membraam controleren
en er zit nu een sproeier 102 in
met me standaart uitlaat liep hij 73km en me cdi nog niet ontgrenst zat er een sproeier van 98 in

 
kpotmake 3-4-2010 20:56 Print reply

Posts: 3065
het kan ook zomaar in je bobine zitten, of in je bougie, of in je bougiedop, of in je ontstekingsspoelen, of in je pickup spoel, of in je bougiekabel, of in je stopknop van ontsteking, of in je voetpakking, of in je koppakking, of in je (verstopte) luchtfilter, of in je massakabel, of iets in die richting

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 3-4-2010 om 20:57 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
swieber 4-4-2010 10:02 Print reply
Posts: 82
misschien zou je toch iets hoger moeten gaan zitten met de sproeier (de bougiekleur is slechts een indicatie en 't is zeker niet zo dat je maar met 1 bepaalde sproeier die kleur behaald) je moet eigenlijk nog een paar hoger er in doen totdat je merkt dat hij iets donkerder wordt, dan eentje terug en dat moet de goede zijn.

een race cdi lijkt mij zeker niet nodig, 't moet gewoon 't gewoon doen met de normale. (nog nooit gehoord dat ze bij een am6 dat nodig hadden)

ik had zelf ook een metrakit rk onder een am6 en ik had sproeier 128
(en aangezien dat een prut uitlaat is van jewelste en met jouw uitlaat zeker meer te halen valt uit een am6 blokje zou ik zeker iets hoger gaan zitten met de sproeier)
 
BramRoemaat 4-4-2010 10:32 Print reply

Posts: 510
Doe er is een nieuwe bougie in en kijk dan is naar de kleur. Want ik weet niet of je nog de bougie hebt van de vorige uitlaat? want die zal dan wel goed bruin zijn geweest en dan duurt het vaak langer voordat hij een andere kleur krijgt. Maar stottert de brommer of smoort hij?
 
kpotmake 4-4-2010 10:45 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Doe er is een nieuwe bougie in en kijk dan is naar de kleur. Want ik weet niet of je nog de bougie hebt van de vorige uitlaat? want die zal dan wel goed bruin zijn geweest en dan duurt het vaak langer voordat hij een andere kleur krijgt. Maar stottert de brommer of smoort hij?

ja daar heeft ie veel aan om naar zijn bougie te kijken als ie hem niet eens op volle toeren krijgt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
honda-mbx 4-4-2010 16:27 Print reply

Posts: 1688
tijd terug een keer een standaard derbi met metrakit uitlaat afgesteld. daar zat maar een sproeier 70 in na goed afstellen.

Ik denk dat je sproeier te groot is..
lijkt me sterk wanneer je het probleem in je ontsteking zit, vaak denken mensen dat stotteren door een electronisch probleem is, na afloop blijkt de carburateur de boos doender.
 
ik vlam je..
roy110 4-4-2010 16:29 Print reply
Posts: 584
komt er zwart spul of vloestof tussen je uitlaat en cilinder er uit of licht het in je uitlaat daaro had ik last van me te grote sproeier
 
honda-mbx 4-4-2010 17:39 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
komt er zwart spul of vloestof tussen je uitlaat en cilinder er uit of licht het in je uitlaat daaro had ik last van me te grote sproeier


dat is inderdaad een symptoom van een te grote sproeier.
ook heb je een hoger brandstof verbruik, minder vermogen, etc.
 
ik vlam je..
Wesleyy 6-4-2010 18:26 Print reply

Posts: 46
Dat het een te grote sproeier is kan het best heel sterk zijn
ik heb al wat zitten proberen.
een grotere sproeier veranderde niks

en ja der legt zwart spul in me uitlaat t lekt een klein beetje tusse me cilinder en me uitlaat
ik bn al 10stappen naar benden gegaan
bn bij 102 . iedere x 2stappen omlaag gegaan.
ben nu bij de 92. De toeren gaan al wel wat hoger
maar echt veel verschil is der nog niet.

Quote:
__________________________________________________________________
Oorspronkelijk gepost door: Honda-mbx

tijd terug een keer een standaard derbi met metrakit uitlaat afgesteld. daar zat maar een sproeier 70 in na goed afstellen.

Ik denk dat je sproeier te groot is..
lijkt me sterk wanneer je het probleem in je ontsteking zit, vaak denken mensen dat stotteren door een electronisch probleem is, na afloop blijkt de carburateur de boos doender.

___________
Hoe groot was je sproeier standaart dan
en hoeveel stappen bn je gezakt.
dan weet ik ongeveer waar ik moet zoeken want ik bn nu bij de 90 en om dan iedere x 2 stappen omlaag te gaan tot ongv de 70 schiet niet echt heel erg op


Doe wat je moet doen en alles komt flex


Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 6-4-2010 om 18:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 6-4-2010 om 18:28 uur.
 
Wesleyy 11-4-2010 15:33 Print reply

Posts: 46
probleem opgelost;D

zat rotzooi en een braam in me carbrateur
en hij kon ze lucht niet goed kwijt in de uitlaat dus kwam hij niet op toeren,
begrenzer was er uitgehaald (uit de uitlaat) maar dat was dus niet goed gedaan , op een 1 of andere manier was der een helehoop rotzooi in me uitlaat gaan zitten . en dat verstopte hem ook

groetjes wesley
 

Dit topic is 4887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved