Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waar op letten bij kopen van crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61188 - waar op letten bij kopen van crossm...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 4-4-2010 21:11 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://en.wikipedia....e_power_valve_system

en natuurlijk heeft hij zich er weer in verdiept
 
kenny77 4-4-2010 21:13 Print reply

Posts: 29286
naja kom je gewoon tegen als je wat naar 2 takt blokje zit te loeren.
 
st.nyksterdriver 4-4-2010 21:16 Print reply
Posts: 3376
waarom bouwen ze dat niet op een brommer cilinder opvoer cilidenrs dan he
 
kenny77 4-4-2010 21:19 Print reply

Posts: 29286
omdat bijv het ypvs systeem de cdi gebruikt om de "klep" te regelen.
Dus zou er ook automatisch een nieuwe cdi moeten komen bij zo'n systeem.
Zal wel te hoog in de kosten lopen?

Maar geen idee verder.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-4-2010 21:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
omdat bijv het ypvs systeem de cdi gebruikt om de "klep" te regelen.
Dus zou er ook automatisch een nieuwe cdi moeten komen bij zo'n systeem.
Zal wel te hoog in de kosten lopen?

Maar geen idee verder.


mechanische valve werkt dmv gewichtjes in blok , deze gaan door centrifucaalkrachten naar buiten en drukken daarmee een kegelvormige schijf weg. waarachter systeem zit wat de klep opent.

is dus nogal omslachtig en duur om op een brommertje te bouwen.

net als het spul in de cilinder wss.


daarnaast , je piekvermogen veranderd er niet mee, alleen vermogen in middengebied neemt toe. opzich is dat voor een brommertje niet heel erg belangrijk omdat je daarmee wel redelijk in staat bent het spul goed op toeren te houden.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Sypie_Honda 4-4-2010 22:13 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

afbeelding

dat stuk wat er links uitsteekt


dit systeem werkt dus wel gewoon goed.

men bedoelt hier het ATAC systeem wat nog wel eens problemen wil geven.

HPP systeem is hier afgebeeld.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 7048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved