Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waar op letten bij kopen van crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61188 - waar op letten bij kopen van crossm...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 3-4-2010 20:34 Print reply

Posts: 1146
oke, en stel als ik nou ergens aan het kijken ben naar zo'n oude type cr. Aan welke dingen kan ik dan zien of horen ofzo als de waterpomp en de powervalve niet meer goed zijn?

en hebben ze dus vanaf bouwjaar '90 er geen last meer van?
 
der Chef 3-4-2010 20:40 Print reply

Posts: 3265
Waterpomp lekt dan, of je kunt zien dat die gerepareerd is, powervalve kun je merken als je rijd, je hebt dan onder je powerband echt weinig tot geen power. (Geen autowheelies iig)

(verbeter me maar alst fout is)
 
mtx_owned 3-4-2010 21:21 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
en waarom dan wel niet?..
omdat die man van die site zegt dat ie ze wat minder betrouwbaar vind??
spreek je uit eigen ervaring?, 't is maar net hoe je met zo een crossmotor om gaat en hoe er mee omgegaan is. Ik beun de mijne aardig af piepen of klagen doet ie nooit. ik heb nog nooit last gehad van wiellagers die stuk gaan of dergelijke.



dan slijten je banden zeker ook niet

verder ben ik van mening bij een crossmotor kopen, kijk naar hoe het ding erbij staat, dan kun je vaak meteen al zien hoe ermee omgegaan is. Je weet pas wat je hebt als je hem helemaal uit elkaar haalt, wat je ook zeker moet doen na aankoop. En leuke praatjes van zuigers die er net een uur in zitten en net gereviseerde blokken zou ik ook geen aandacht aan besteden. Let op speling op balhoofd, wiellagers, stofkeerringen van de wielen, remblokken, of de motor netjes loopt, of er geen zwarte prut achter uit de demper druipt (wat vaak het geval is bij maisplakcrossers), en niet te vergeten, de vering. Dit zijn zo even de zaken die op de eerste plaats belangrijk zijn. Koop je een Honda, trek dan na aankoop ook meteen even je prolink systeem los, en controleer/vervang de lagers indien nodig, net zoals de achterbruglagers.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
sjosz 4-4-2010 11:36 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waterpomp lekt dan, of je kunt zien dat die gerepareerd is, powervalve kun je merken als je rijd, je hebt dan onder je powerband echt weinig tot geen power. (Geen autowheelies iig)

(verbeter me maar alst fout is)


heb je het over een 250 ? :P dan heb je het zeker fout :P

Ik heb enige tijd zonder pv gereden. In de 3 nog gewoon powerweelies hoor.

Nu pv gemaakt en je merkt dat hij echt veel feller is onderin.

Met 125 geen ervaring
 
sjosz 4-4-2010 11:40 Print reply

Posts: 463
oja, houd wel rekening met enig onderhoud he :P

Met een 125 maak je veel meer toeren dan een 250 dus meer slijtage.

Je leert het wel beter op een 125. De 250 die ik heb ben ik nog steeds niet helemaal de baas zeg maar.


 
der Chef 4-4-2010 11:48 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjosz
[...]


heb je het over een 250 ? :P dan heb je het zeker fout :P

Ik heb enige tijd zonder pv gereden. In de 3 nog gewoon powerweelies hoor.

Nu pv gemaakt en je merkt dat hij echt veel feller is onderin.

Met 125 geen ervaring

Als je dit topic doorgelezen had, of op zn minst de startpost dan wist je dat het over een 125 ging.
 
Rieju_Stefan 4-4-2010 20:12 Print reply

Posts: 1146
En is de powervalve dat ding wat nog een stuk uit de uitlaat poort steekt zeg maar?
 
der Chef 4-4-2010 20:14 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
En is de powervalve dat ding wat nog een stuk uit de uitlaat poort steekt zeg maar?

Ja en waarvan de rest van het systeem aan de koppelingskant van je blok zit.
 
st.nyksterdriver 4-4-2010 20:16 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
En is de powervalve dat ding wat nog een stuk uit de uitlaat poort steekt zeg maar?



dat stuk wat er links uitsteekt
 
Rieju_Stefan 4-4-2010 20:20 Print reply

Posts: 1146
oke, en weet iemand vanaf welk bouwjaar die honda cr125 dat hebben?
 
kenny77 4-4-2010 21:00 Print reply

Posts: 29286
st.nyksterdriver 4-4-2010 21:05 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_CR125R



staat niks over powervalve bij wel staat er vanaf de eerste jaren reed valve of is dat het zelfde ?
 
kenny77 4-4-2010 21:06 Print reply

Posts: 29286
ATAC systeem.

vanaf 1984
 
st.nyksterdriver 4-4-2010 21:07 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ATAC systeem.

vanaf 1984

moet je ook maar net weten
 
kenny77 4-4-2010 21:10 Print reply

Posts: 29286

Dit topic is 7047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved