Quote: Oorspronkelijk gepost door: swieber
en waarom dan wel niet?..
omdat die man van die site zegt dat ie ze wat minder betrouwbaar vind??
spreek je uit eigen ervaring?, 't is maar net hoe je met zo een crossmotor om gaat en hoe er mee omgegaan is. Ik beun de mijne aardig af piepen of klagen doet ie nooit. ik heb nog nooit last gehad van wiellagers die stuk gaan of dergelijke.
dan slijten je banden zeker ook niet
verder ben ik van mening bij een crossmotor kopen, kijk naar hoe het ding erbij staat, dan kun je vaak meteen al zien hoe ermee omgegaan is. Je weet pas wat je hebt als je hem helemaal uit elkaar haalt, wat je ook zeker moet doen na aankoop. En leuke praatjes van zuigers die er net een uur in zitten en net gereviseerde blokken zou ik ook geen aandacht aan besteden. Let op speling op balhoofd, wiellagers, stofkeerringen van de wielen, remblokken, of de motor netjes loopt, of er geen zwarte prut achter uit de demper druipt (wat vaak het geval is bij maisplakcrossers), en niet te vergeten, de vering. Dit zijn zo even de zaken die op de eerste plaats belangrijk zijn. Koop je een Honda, trek dan na aankoop ook meteen even je prolink systeem los, en controleer/vervang de lagers indien nodig, net zoals de achterbruglagers.
|