Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waar op letten bij kopen van crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61188 - waar op letten bij kopen van crossm...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 3-4-2010 11:28 Print topicpost

Posts: 1146
Op welke dingen moet je een beetje letten als je een crossmotor koopt, bijvoorbeeld een honda cr125 ofzo, als je later geen grote problemen wilt met dat ding?
 

THE CRAZY DOCTOR 3-4-2010 11:30 Print reply

Posts: 1302
Bij de wat oude modellen weet niet zo tot welk jaar hebben last van door rottende waterpompen, voor de rest er op letten of er geen spelling op de: achterbrug, prolink, voorvork, wielen, en kijken of het frame netjes is dus geen aan elkaar gelaste frame. En natuurlijk er op letten of die zuiver loopt etc etc
 
der Chef 3-4-2010 11:33 Print reply

Posts: 3265
Bij een cr van onder de 88/89 had je dacht ik last van brakke powervalves, en rottende waterpompen idd. Denk dat je om te beginnen iets leuks van begin jaren 90 moet zoeken
 
PetrolShack 3-4-2010 12:07 Print reply

Posts: 572
Je kan ook FF checken hoeveel spelling er in de voetsteunen zit, als er veel spelling in zit is er veeel mee gecrossed

voorderest is het hierboven al gezegd.


Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 3-4-2010 om 12:08 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-4-2010 12:38 Print reply

Posts: 7728
kijk hier ook eens, het meeste is wel toe te passen op een crossmotor..
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/182
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/15
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
swieber 3-4-2010 13:01 Print reply
Posts: 82
mag ik je aanraden als je toch ouder dan '90 gaat zitten voor een yz125 of yz250 te gaan? ik heb er eentje uit '83 gekocht (yz125) start altijd loopt lekker door en is uitgerust met een powervalve (wat goed te merken is), weliswaar zie je wel heel veel verschil qua prestaties in vergelijking met een 125 na 2000. Maar om dit te compenseren kan je ook een yz250 halen uit de jaren 90
ik zag er eentje op marktplaats laatst voor 400 ofzo (yz250 dan he)

achja, denk er ff over na op crossgebied is honda niet de allerbeste (ook zeker niet de slechtste) maar idd wel die kwaaltjes van waterpomp en brakke powervalves.

edit:

het was geen 400 maar 550, (ook mooie prijs)
hier de advertentie: http://link.marktplaats.nl/330453608

Dit bericht is gewijzigd door swieber op 3-4-2010 om 13:05 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-4-2010 13:17 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
mag ik je aanraden als je toch ouder dan '90 gaat zitten voor een yz125 of yz250 te gaan?


mm, yamaha was dan juist wel het laatste wat ik zou kopen van zulke bouwjaren..
je zou trouwens ook eens op de site van mario formicola kunnen kijken, daar staat ook wel wat handige dingen op. www.formicola.nl

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
swieber 3-4-2010 13:30 Print reply
Posts: 82
en waarom dan wel niet?..
omdat die man van die site zegt dat ie ze wat minder betrouwbaar vind??
spreek je uit eigen ervaring?, 't is maar net hoe je met zo een crossmotor om gaat en hoe er mee omgegaan is. Ik beun de mijne aardig af piepen of klagen doet ie nooit. ik heb nog nooit last gehad van wiellagers die stuk gaan of dergelijke.

 
Rieju_Stefan 3-4-2010 18:58 Print reply

Posts: 1146
Hoe kun je dat van die powervalves en waterpomp een beetje controleren?
 
der Chef 3-4-2010 19:02 Print reply

Posts: 3265
Wat is je budget eigenlijk?
 
Rieju_Stefan 3-4-2010 19:03 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Wat is je budget eigenlijk?

Dat maakt nu niet uit, maar ik wou even weten hoe je dat bij de oudere types een beetje kon controleren.
 
der Chef 3-4-2010 19:06 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
[...]

Dat maakt nu niet uit, maar ik wou even weten hoe je dat bij de oudere types een beetje kon controleren.

Als je een redelijk budget hebt kun je een model kopen die niet bekend staat om zulke mankementen.
 
Rieju_Stefan 3-4-2010 19:07 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Als je een redelijk budget hebt kun je een model kopen die niet bekend staat om zulke mankementen.

Ja oke, snap ik. Maar op welke manier kun je dat van die powervalves en waterpompen controleren dan?
 
Sypie_Honda 3-4-2010 20:07 Print reply

Posts: 13830
waterpompen zijn dan vaak opgelapt met vloeibaar metaal enzo. of ze lekken nog steeds.

zou iets van na '90 kopen, die hebben degelijke powervalves (hpp) en geen problemen met waterpompen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Rieju_Stefan 3-4-2010 20:18 Print reply

Posts: 1146
oke maar zou het veel tijd en geld kosten om die powervalves en waterpompen te repareren als ze kapot zijn?
 
der Chef 3-4-2010 20:19 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
oke maar zou het veel tijd en geld kosten om die powervalves en waterpompen te repareren als ze kapot zijn?

Een compleet werkend powervalve systeem is volgens de plaatselijke dealer meer waard dan zo'n oude cr. Waterpomp kun je natuurlijk altijd een vervangende voor zoeken, maar als je dat geld bij de motor legt koop je een nieuwer type zonder dat probleem.
 

Dit topic is 7046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved