Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Advies vertanding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61181 - Advies vertanding
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

QingBai 2-4-2010 19:28 Print topicpost

Posts: 523
Dag BFers,

Ik advies nodig voor mijn Derbi Senda - R. Ik heb een vertanding van 12 voor - 72 achter. Ook zit er een Yasuni racing uitlaat op (links bovenlangs) Hij gaat 80 op de teller. Zoals je ziet aan de vertanding trekt hij als een (...). Maar het probleem is dat als ik hem in z'n 6 door trek en hij rond de 75-80 kmpu begint te rijden hij heel hard trilt en rare geluiden maakt. Ik blijf dus gewoon 70 rijden.

Maar nu heb ik dus ook gehoord dat omdat hij zo fel is de lichten snel doorbranden. Dat wil ik niet! En ik wil ook gewoon vol gas kunnen geven en niet de hele tijd rond de 70 blijven rijden (Domino snelgas = moeilijk 1 snelheid aan te houden). Dus nu zag ik dit: http://link.marktplaats.nl/329322733 En als ik er dan 1 prop of zo uit haal en een kleiner achtertandwiel (53 t) achter op zet leek mij dat ook wel prima.

Maar de 1 zegt doen, maar de ander verklaart me voor gek; omdat hij zo goed loopt en je geen Yasuni inlevert tegen een Bidalot. Nu gaat het er om wat ik wil, dat weet ik maar als jullie nog met wat keiharde argumenten komen weet ik zeker dat ik een goede beslissing neem.

Alvast bedankt!

Q.B.
 
Jagermeester

der Chef 2-4-2010 19:38 Print reply

Posts: 3265
Waarom vertand je hem niet gewoon zwaarder? Je maakt nu gewoon dikke overtoeren.
 
Aprilia RX 50 2003 2-4-2010 19:52 Print reply

Posts: 6717
groter voortandwiel, kost 12 euro ofzo (voor am6 dan) en bij mij is het nog geen 5 minuten werk om m te verwissellen (am6)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
QingBai 2-4-2010 20:05 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
groter voortandwiel, kost 12 euro ofzo (voor am6 dan) en bij mij is het nog geen 5 minuten werk om m te verwissellen (am6)


Ik hoef geen groter voor tandwiel, liever een kleiner achter tandwiel. Hij moet nog wel snel blijven trekken.
 
Jagermeester
Stiffmeister 2-4-2010 20:19 Print reply

Posts: 1582
11 voor - 53 achter.
onderlangs is maar niks op een Crosser, maar dat is mening.
(op SM is hot, maar op een crosser (R) staat het echt niet vindt ik)

Succ7 met kiezen iig.
 
.. Retro Active
joost125 2-4-2010 20:22 Print reply

Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Ik hoef geen groter voor tandwiel, liever een kleiner achter tandwiel. Hij moet nog wel snel blijven trekken.


Uhhhhhh.....het maakt niet uit of je nou het voortandwiel groter maakt of het achtertandwiel kleiner, het resultaat is het zelfde...hogere top en een kleinere versnelling




Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 2-4-2010 om 20:22 uur.
 
QingBai 2-4-2010 20:23 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
11 voor - 53 achter.
onderlangs is maar niks op een Crosser, maar dat is mening.
(op SM is hot, maar op een crosser (R) staat het echt niet vindt ik)

Succ7 met kiezen iig.


Bedankt voor je mening en advies . Welke uitlaat zou ik dan moeten? Ik heb niet zo veel geld. Ik ga hem ook nog optisch tunen
 
Jagermeester
Maup 2-4-2010 20:24 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Ik hoef geen groter voor tandwiel, liever een kleiner achter tandwiel. Hij moet nog wel snel blijven trekken.

Groter voor tandwiel is hetzelfde effect als een kleiner achtertandwiel (mits de juiste verhoudingen).
Verder branden je lichten niet sneller door met een snelle uitlaat. Ook de stroom voor je lichten word begrensd op 12v in je spanningsregelaar.

Ik weet niet hoe het met deze uitlaten zit, maar sommige bidalot modellen zijn exact gelijk aan de yasuni, alleen een snippie goedkoper.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Bedankt voor je mening en advies . Welke uitlaat zou ik dan moeten? Ik heb niet zo veel geld. Ik ga hem ook nog optisch tunen


Gewoon dezelfde uitlaat als dat je nu hebt, maar wel een groter voortandwiel kopen

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 2-4-2010 om 20:26 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
joost125 2-4-2010 20:25 Print reply

Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Bedankt voor je mening en advies . Welke uitlaat zou ik dan moeten? Ik heb niet zo veel geld. Ik ga hem ook nog optisch tunen


Niet eerst posten en dan pas lezen
 
QingBai 2-4-2010 20:26 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Groter voor tandwiel is hetzelfde effect als een kleiner achtertandwiel (mits de juiste verhoudingen).
Verder branden je lichten niet sneller door met een snelle uitlaat. Ook de stroom voor je lichten word begrensd op 12v in je spanningsregelaar.

Ik weet niet hoe het met deze uitlaten zit, maar sommige bidalot modellen zijn exact gelijk aan de yasuni, alleen een snippie goedkoper.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
[...]


Uhhhhhh.....het maakt niet uit of je nou het voortandwiel groter maakt of het achtertandwiel kleiner, het resultaat is het zelfde...hogere top en een kleinere versnelling




Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 2-4-2010 om 20:22 uur.


Van 12 voor naar 14 voor en nog steeds 72 tands achter hebben, is een best groter verschil dan 12 voor houden en 53 achter zetten...

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 2-4-2010 om 20:26 uur.
 
Jagermeester
Maup 2-4-2010 20:28 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


[...]


van 12 voor naar 14 voor en nog steeds 72 tands achter hebben is een vrij groot verschil dan 12 voor houden en 53 achter zetten...

Je snapt het niet heah

Wanneer je een kleiner achtertandwiel koopt maak je meer snelheid bij hetzelfde aantal rpm.
Wanneer je een groter voortandwiel eropzet heb je ook een hogere snelheid met hetzelfde aantal toeren.
Precies hetzelfde effect dus. Er word je aangeraden om een voortandwiel aan te schaffen omdat die gewoon een stuk goedkoper zijn dan achtertandwiel en ook makkelijker te verwisselen is.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
QingBai 2-4-2010 20:31 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Je snapt het niet heah

Wanneer je een kleiner achtertandwiel koopt maak je meer snelheid bij hetzelfde aantal rpm.
Wanneer je een groter voortandwiel eropzet heb je ook een hogere snelheid met hetzelfde aantal toeren.
Precies hetzelfde effect dus. Er word je aangeraden om een voortandwiel aan te schaffen omdat die gewoon een stuk goedkoper zijn dan achtertandwiel en ook makkelijker te verwisselen is.


Vergeef mijn zonden, ik ga een groter voortandwiel kopen.
 
Jagermeester
joost125 2-4-2010 20:34 Print reply

Posts: 448
je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk...kan je geen 13 tands vtandwiel kopen?
 
QingBai 2-4-2010 20:38 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk...kan je geen 13 tands vtandwiel kopen?


Wacht even, even bij het begin. Als ik 1 tandje voor meer zou nemen dan zou ik gewoon vol gas kunnen rijden, dat hij geen rare geluiden meer maakt en niet zo trilt?
 
Jagermeester
johannes999 2-4-2010 20:40 Print reply

Posts: 70
precies
 
Als ge hte nie wit, kunde het altaai nog behaange
joost125 2-4-2010 20:43 Print reply

Posts: 448
Lijkt me niet...dat krijg je nog steeds die geluiden, alleen dan bij hogere snelheid...je kan beter ff uitzoeken van die herrie vandaan komt

 

Dit topic is 1579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved