Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onbegrensde cdi mtx-sh sneller?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61162 - onbegrensde cdi mtx-sh sneller?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 6-4-2010 14:06 Print reply

Posts: 9667
geewoon ff een buisje laten buigen
 
<10.000 posts
mrgforce 6-4-2010 14:07 Print reply

Posts: 572
daar komt dan toch nog steeds lucht door heen ?
 
- Han - 6-4-2010 14:11 Print reply

Posts: 9667
dat buisje moet dna net over het oude buisje heen vallen. En dan zaag je het nieuwe buisje een beetje in en daar doe je een slangklem om en dan is die luchtdicht

En anders maak je overal een flens aan zodat je hem ertegenaaan schroeft, maaar dat is nogal dubbelop en nutteloos
 
<10.000 posts
mrgforce 6-4-2010 14:14 Print reply

Posts: 572
ja maar lijkt mij nog steeds niet optimaal. je bedoeld dus klein buisje over je demper of uitlaat heen schuiven en daar inkeping in maken zodat je hem strak dicht kan draaien.
 
- Han - 6-4-2010 14:16 Print reply

Posts: 9667
ja. Maar wat is er niet goed aan? Zo zit het origineel bij honda ook.

Of je last alles aan elkaar vast maar dan krijg je hem ook nooit meer los zonder je hele brommer te slopen

of je maakt flenzen erop dus zo:



Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 6-4-2010 om 14:19 uur.
 
<10.000 posts
Rens 6-4-2010 15:03 Print reply

Posts: 6863
Ik vond nog een stukje tekst van marcel die is in een ver verleden gaan testen met honda cdi`s :




voor een mbx80 blok moet je dus een GE3 cdi hebben voor een 50cc blok een mps300

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 6-4-2010 om 15:07 uur.
 
achter de maan is alles beter
mrgforce 6-4-2010 23:00 Print reply

Posts: 572
dan hou ik het bij m'n shindengen! heb wat stukken radiator slangen uit wat auto's gesloopt op de sloop dus even proberen hoelang dat houd! en hopen dat een giannelli80 of proma ( die helaas erg zeldzaam is) veel verschil uit maakt.... denk dan een ori 80 het wat minder zou doen...??
 
Rens 7-4-2010 3:33 Print reply

Posts: 6863
een originele 80 uitlaat is een uitlaat voor een vrij trage setup.
 
achter de maan is alles beter
mrgforce 7-4-2010 10:56 Print reply

Posts: 572
oke, word dan gewoon even testen... hoor namelijk dat de ori 80 het ook goed schijnt te doen. is kijken of ik een uitlaat op de kop kan tikken
 
Makrolon 7-4-2010 12:10 Print reply

Posts: 6733
Bij mij mtx met 50 blok had ik een 22 mm knelkoppeling bij de gamma gehaalt. Die buis is precies 22 mm dus kan mooi. en dicht perfect af.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mrgforce 12-4-2010 20:38 Print reply

Posts: 572
die knel koppeling lijkt me een goed idee zal dat is een keer proberen.

maar goed nu heb ik een andere pijp binnen een giannelli 80 volgens mij, maar flensen zijn hetzelfde maar bocht niet zie :







jaja ik weet het die extra pijp moet ik dr af slopen en dicht lassen

is die andere dikke pijp nou ook voor 50/70cc? heeft iemand toevallig een 80cc pijp liggen waarvan die de binnen dia kan opmeten. volgens motoimport is ie voor 50/70cc....
 
mrgforce 31-5-2010 21:26 Print reply

Posts: 572
nou nu een andere uitlaat gescoord. :



nu heb ik deze foto's ook na motoimport gestuurd en die zei dat het een 70cc versie is maar dat het niet zoveel uit zal maken. iemand ook gehoord van een 70cc originele versie?

ook zit de uitlaat pakking iets ruimte tussen. hoort dit?
 
kenny77 31-5-2010 21:29 Print reply

Posts: 29286
mhh normaal duwt de de rand van de uitlaat mond tegen de pakking?
 
mrgforce 31-5-2010 21:31 Print reply

Posts: 572
ja dat dacht ik ook, maar heb nu speling dr tussen... dus misschien toch nog niet de goede ?
 
kenny77 31-5-2010 21:33 Print reply

Posts: 29286
Geen idee, van mtx uitlaten heb ik geen kennis.
Je kan wel eens de uitlaatmond meten (de diameter) en de afstand van de flens gaten , dan kijk ik hier eens bij een nsr 50 cilinder'tje of dat wel overeen komt.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-5-2010 om 21:34 uur.
 

Dit topic is 13192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved