kenny77 |
1-4-2010 15:30 |
Posts: 29286 |
Bij sommige mensen schijnt het te hlepen bij andere niet.
Leest wel vaak dat het alleen en dipje bij een bepaald toertal weg haalt.
De mps-300 cdi wat ik heb, staat het inderdaad ook op.
Ik weet wel dat een originele honda ontsteking (muv ns1 ontsteking) gigantisch begrensd
Heb je niet toevallig een ontsteking van een 50 blok erop?
Geen idee of die anders zijn, maar ik noem maar wat.
Zou inderdaad wel harder als 80km/h moeten gaan.
|
|
|
|
mrgforce |
1-4-2010 15:40 |
Posts: 572 |
hij rijd zonder dipjes of iets omdat ie goed is afgesteld. en heb geen km teller ( binnekort weer wel) dus gok dat ie rond de 80 gaat wat een vrachtwage of caravan die zich aan de snelheid houd op de snelweg kan ik bijhouden en 1ntje die harder rijd niet...
en geeen idee of er verschil zit in de ontstekingen. heb dr wel 1ntje besteld voor een mbx80 en dr op gezet. dus neem aan dat dat goed moet zij. ook geen idee hoe je het verschil ziet...
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
1-4-2010 15:48 |
Posts: 8621 |
MPS300 is van OKI.
Shindengen is origineel Honda, maar je hebt er verschillende types in. Zo een rode connector ben ik nog niet tegengekomen.
Beter lopen met een Shindengen 80cc CDI kan zeker wel. Maar over deze die jij specifiek hebt kan ik niets zeggen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
RubenMTX |
1-4-2010 16:08 |
Posts: 558 |
Zo eentje heb ik ook. Daar kan het niet aan liggen dat je maar 80 haalt met een 110 athena, want met m'n std 80mbx (langzaaam) heb ik er zelfs al 90 mee gehaald.
Zou eerst maar is kijken naar andere dingen, of je ontsteking wel goed vroeg staat bijvoorbeeld?
|
|
|
|
mrgforce |
1-4-2010 23:00 |
Posts: 572 |
ontsteking staat helemaal op z'n vroegst. het is geen snelle grondplaat maar de punten zijn wel iets uit gevijld. dus dat lijkt me in orde
|
|
|
|
Saknet |
2-4-2010 1:15 |
Posts: 10355 |
een cdi met automatische curve kan op meerdere manieren het stempel defecte staat dragen. 1 hij doet nix meer.
2 hij kan vasthangen op (volledig) vervroegd, afh van aantal invloeden kan dit al gauw desastreus op hoge toeren zijn voor je motortje.
3 vasthangen op (volledig) verlaat moment, niet zo'n probleem maar wel weinig vermogen.
bron: graham bell
ik heb gereden met een mbx80 met 110 malossi motortje 24mm mikuni, die tikt de 100 wel aan met originele ontsteking (gelijk aan mb/t). kan ook nog wel harder met langere vertanding. gasreactie in zn vrij ook prima.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-4-2010 om 1:20 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mrgforce |
3-4-2010 13:05 |
Posts: 572 |
hmm.. ontsteking staat op z'n vroegst en gas reactie is ook snel. geen hapering niks loopt op tot de 10-11k ongeveer. hij ligt nu helemaal uit elkaar voor onderhoud en andere voorvork. km teller deed het voorheen ook niet. dus kan het binnenkort pas testen maar voorheen liep ie ongeveer 80 en trok best leuk op maar geen wheelie ofzo. alleen als ik de koppeling liet slippen.
het is een originele mbx ontsteking. geen idee of het een 50-80 is ( als daar verschil in zit) heb dr toen des die tijds wel 1ntje voor een mbx80 besteld. de ontsteking die ik voorheen had kreeg ik bij mijn mbx80 blok van motoimport, na een tijdje begon die wat kuren te tonen. waarschijnlijk pick-up spoel maar had toen al een andere besteld. en na het vervangen heb i niet gemerkt dat ie in vermogen naar beneden ging of omhoog.
En gewoon een standaard bobine die net nieuws is. bougie B9
Verder heb ik me spruitstuk ook uit gevijld zodat de flow het beste is. originele lucht filter met een zelfgemaakte lucht slang ( is allemaal lucht dicht)
de uitlaat is een proma80 met het nummer: TPSI 1365
Maakt ook geen overtoeren.
zo zat het voorheen ( binnenkort weer)
Verder zou ik het zo niet weten.
|
|
|
|
honda-mbx |
3-4-2010 13:26 |
Posts: 1688 |
is dat zo'n koso of andere keihin immitatie carb?
Die dingen zijn vaak lastig af te stellen doordat er verkeerde naalden in zitten.
Wat voor cilinderkop heb je er op?
wanneer je op top snelheid rijdt, wat voor toerental draai je dan ?
|
|
ik vlam je.. |
|
mrgforce |
6-4-2010 12:59 |
Posts: 572 |
ik heb een MRD 28mm vlakschuif carburateur. en sproeier rond de 140 zo uit me hoofd
en heb en uitgedraaide mbx80 kop dr op zitten. en op top dacht ik zo 10-11K weet ik niet zeker kan ik binnenkort pas zeggen. maar was niet super hoog ofzo
waarschijnlijk probleem al gevonden.... ik heb een proma 80 uitlaat hele poos terug bij honda-m-shop besteld. en ging dr van uit dat het goed was. nu had ik motoimport gevraagd hoe ik het verschil kon zien en dat was bij de flens. dus ik uitlaat pakking dr bij en is kijken.
Zoals je kunt zien zijn de binne dia. van de uitlaat en de pakking niet gelijk. terwijl dit wel gelijk hoort te zijn neem ik aan? dit kan ook een reden zijn waarom die nooit helemaal strak afsloot??
Of zie ik dit verkeerd ?
|
|
|
|
kenny77 |
6-4-2010 13:02 |
Posts: 29286 |
Afsluiten zou hij wel moeten doen neem ik aan.
Maar kan inderdaad zijn dat je een proma voor een 50 blok hebt en dat de uitlaat hem nu afknijpt.
Grappig trouwens hoe je steeds "ongemerkt" kickt.
|
|
|
|
mrgforce |
6-4-2010 13:10 |
Posts: 572 |
ja hij sluit opzich wel af af, maar lekt wel weer na een tijdje. dit komt denk ik omdat de flens dan wat kleiner is. als het een 50cc uitlaat is verklaart het ook wel dat mijn top op 80 ligt.
Net even contact gehad met motoimport. en die zij dat het waarschijnlijk om een 50-70cc proma ging......
Dia uitlaat pakking is :34mm
dia flens van deze proma is 28mm.
Best verschil dus nog. is er iemand die een 80 uitlaat heeft liggen die kan opmeten wat daarvan de binnen dia is ?
NU ben ik dus druk opzoek naar een proma of giannelli bovenlangs. maar welke is het beste voor mijn 110cc athena die laagtoerig is? proma is zeldzaam en kan wel makkelijker aan een giannelli komen.
het verbindings stukje tussen de demper en uitlaat krijg ik nooit goed dicht. uitlaat rubber scheurt enz. nu dacht ik aan zilvertape om het goed luchtdicht te krijgen. en daarna een stuk radiateur dr overheen en met 2 slangen klemmen zodat het stevigheid heeft en nog is goed afsluit. is dit een goed idee? en past een autoratiateurslang er op ?
Tja beter dan dubbel post. en hij komt dan weer ff boven aan te staan
Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 6-4-2010 om 13:15 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
6-4-2010 13:21 |
Posts: 29286 |
Bij ons in de smeer put ligt ook nog een mtx80 uitlaat, als de auto van mijn vader er eens af is zal ik die eens opmeten.
Radiator slang met 2 klemmen werkt goed, heb ik ook.
Ik ben gewoon naar een automaterialen zaak gegaan en de binnen diamter geven en hebben zij een slang uit de rek gepakt.
Rij ik nu 2 jaar mee rond.
en mij maakt het niks uit hoor.
|
|
|
|
mrgforce |
6-4-2010 13:54 |
Posts: 572 |
net ff bij auto materiaal handelaar geweest en die had alleen een haakse hoek stuk liggen van binnen dia 25mm en die moest nog 20 eurie kosten. vond ik een beetje te gek worden. hij zij ook dat het zal smelten. maar lees vaak dat het niet zo is. dan maar is kijke bij de auto sloop ?
|
|
|
|
- Han - |
6-4-2010 14:02 |
Posts: 9667 |
bij mij was die binnen 20km weg die slang. Maar dat wel was wel met een snelle brommer
|
|
<10.000 posts |
|
mrgforce |
6-4-2010 14:04 |
Posts: 572 |
wat is dan de ultieme oplossing om het dicht te krijgen? heb al van alles geprobeerd. uitlaat rubber scheurt. vloeibare pakking werkt maar eventjes. zilver folie werkte erg goed maar teveel spelingen op de uitlaat dus scheurt elke keer.
|
|
|
|