Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 3 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 147089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch dexter 1-4-2010 17:19 Print reply

Posts: 3011
Als ik een 70cc/80cc op mn derbi doe (nu ori) is het dan verstandig om mijn smering dan aan te passen? Ik heb een appart olietankje namelijk.

gr.
 
BenjaminDG 1-4-2010 17:41 Print reply

Posts: 4605
De aansluitnippel van mijn powerjet is er uit gekomen, met welke lijm kan ik dit terug in de carburateur kleven?

Hoe kan je een 125cc eurocillindro cilinder inspannen in een 3-klauwen draaibank?

Is er vermogenwinst door de zuiger lichter te maken (lees vanbinnen een beetje uitdraaien?).
 
Vlaanderen vrij!
st.nyksterdriver 1-4-2010 17:44 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
De aansluitnippel van mijn powerjet is er uit gekomen, met welke lijm kan ik dit terug in de carburateur kleven?

Hoe kan je een 125cc eurocillindro cilinder inspannen in een 3-klauwen draaibank?

Is er vermogenwinst door de zuiger lichter te maken (lees vanbinnen een beetje uitdraaien?).

plug maken die in je bougie gat past (natuurlijk met het zelfde schroef draad) en vast te zetten in met een moer en die vervolgens in je draai bank stoppen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 1-4-2010 om 17:47 uur.
 
Paultje Pils 1-4-2010 17:52 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
Als ik een 70cc/80cc op mn derbi doe (nu ori) is het dan verstandig om mijn smering dan aan te passen? Ik heb een appart olietankje namelijk.

gr.


Tankje afsluiten, en lekker zelf gaan smeren. Weet je iig dat je daardoor nooit een vastloper kan krijgen. Ik smeer 1:40, en dat is me aangeraden door een proffesional op het gebied van 2-takt. (Tuner, en 2X NK brommerrace )
 
If you can't dodge it, ram it.
BenjaminDG 1-4-2010 18:02 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

plug maken die in je bougie gat past (natuurlijk met het zelfde schroef draad) en vast te zetten in met een moer en die vervolgens in je draai bank stoppen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 1-4-2010 om 17:47 uur.


Het gaat om de cilinder, niet de cilinderkop.

Cilinderkop is inderdaad niet zo moeilijk om in te spannen in de draaibank. Maar ik wil mijn cilinder kunnen inspannen om de bovenkant te kunnen vlakken (0.5mm). Hoe doe je dat zonder ingewikkelde constructies te maken? Kan dat lukken d.m.v een conische as?
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 1-4-2010 18:13 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Het gaat om de cilinder, niet de cilinderkop.

Cilinderkop is inderdaad niet zo moeilijk om in te spannen in de draaibank. Maar ik wil mijn cilinder kunnen inspannen om de bovenkant te kunnen vlakken (0.5mm). Hoe doe je dat zonder ingewikkelde constructies te maken? Kan dat lukken d.m.v een conische as?


Ja, heb ik ergens anders op het forum ook gezien, die moest zijn cilinder vlakken en had er een conische as in gedaan
Weet zo gauw niet meer waar, maar het was van iemand die ene projectje had op school om iets te maken (hij deed werktuigbouwkunde ofzo)

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-4-2010 om 18:13 uur.
 
stephan777 1-4-2010 18:20 Print reply

Posts: 7259
Wat voor olie gaat er in een scooter? Gewoon zelfde als bij een schakel. 10w 40??

Blokolie dus.
 
JB1 1-4-2010 18:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Wat voor olie gaat er in een scooter? Gewoon zelfde als bij een schakel. 10w 40??

Blokolie dus.


Yep
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 1-4-2010 18:24 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Wat voor olie gaat er in een scooter? Gewoon zelfde als bij een schakel. 10w 40??

Blokolie dus.

Nou, heeft een scooter geen centrifugaal koppeling? Zoja dan moet er ATF in

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-4-2010 om 18:24 uur.
 
stephan777 1-4-2010 18:27 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Nou, heeft een scooter geen centrifugaal koppeling? Zoja dan moet er ATF in

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-4-2010 om 18:24 uur.



Klopt het is een automaat.


Dus ATF. bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 1-4-2010 om 18:27 uur.
 
JB1 1-4-2010 20:37 Print reply

Posts: 14881
Ik heb vermoedelijk een warmloper met de MT.
Net wou hij niet meer aan.
Bij aanlopen een paar tikken van leven, maar dat hield niet aan.

Bij kicken was er geen reactie
Ik heb hem net in de schuur gezet, en ik wou hem net weer kicken, en toen was er wel weer wat meer leven in (Hij startte nog niet)

Kan iemand warmloper/iets anders bevestigen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
der Chef 1-4-2010 20:38 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik heb vermoedelijk een warmloper met de MT.
Net wou hij niet meer aan.
Bij aanlopen een paar tikken van leven, maar dat hield niet aan.

Bij kicken was er geen reactie
Ik heb hem net in de schuur gezet, en ik wou hem net weer kicken, en toen was er wel weer wat meer leven in (Hij startte nog niet)

Kan iemand warmloper/iets anders bevestigen?

Vonkt die? Carberateur schoon? Compressie?
 
antonhonda 1-4-2010 20:39 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik heb vermoedelijk een warmloper met de MT.
Net wou hij niet meer aan.
Bij aanlopen een paar tikken van leven, maar dat hield niet aan.

Bij kicken was er geen reactie
Ik heb hem net in de schuur gezet, en ik wou hem net weer kicken, en toen was er wel weer wat meer leven in (Hij startte nog niet)

Kan iemand warmloper/iets anders bevestigen?



gewoon kijken hoe zuiger en cilinder er uit zien weet je het zo
kan een warmloper zijn maar kan van alles wezen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
JB1 1-4-2010 20:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Vonkt die? Carberateur schoon? Compressie?


Compressie is Okee.
Ik zal zo de carburateur ff schoonmaken.
En een vonk zit er wel in(Anders geeft ie ook geen teken van leven, denk ik)

Hij gaf al meer tekenen van leven na even te hebben kunnen afkoelen.

Ik post zometeen wel meer info.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JB1 1-4-2010 20:49 Print reply

Posts: 14881
Probleem is gevonden.

De elektrodes van de bougie zijn naar elkaar geslagen.
Dus nu zit ik met dit probleem

Hoe kan dit?
En voornamelijk: Hoe is dit te voorkomen?

Brommer heeft 120km gereden met deze bougie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 147089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved