Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 197 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 3-6-2010 19:56 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Snel scheuren etc?
Kijk eerst maar eens of de carbu in een goede hoek staat

Doe anders even een foto (inbox me anders even)



Naar mijn idee staat alles goed



Geen gekke hoek ofso, het rubber zit gewoon recht, hij past op carbu's van 20 t/m 28mm dacht ik, dus met de slangenklem is het wat rotzooien. misschien moet ik hem goed in het vet zetten, maar om hem af te stellen moet het telkens los, dus ik kan ook nog kiezen voor een 20mm mikuni met ext. sproeier, want me ook wel aantrekt, maar ik weet weinig over deze prestaties.

Ik zal wel een lelijk gat onder me tank hebben omdat me luchtfilter er niet meer zal zitten



@Freddy-fish
de luchtfilter zal loshangen? fix er een beugeltje voor zodat je rubber niet zoveel te lijden heeft

de lichtfilter zit goed vast en de carbu ook. dus dat is het niet. puur kwaliteit van het rubber.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 3-6-2010 om 19:58 uur.
 
De Schout 3-6-2010 20:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]



Naar mijn idee staat alles goed

afbeelding

Geen gekke hoek ofso, het rubber zit gewoon recht, hij past op carbu's van 20 t/m 28mm dacht ik, dus met de slangenklem is het wat rotzooien. misschien moet ik hem goed in het vet zetten, maar om hem af te stellen moet het telkens los, dus ik kan ook nog kiezen voor een 20mm mikuni met ext. sproeier, want me ook wel aantrekt, maar ik weet weinig over deze prestaties.

Ik zal wel een lelijk gat onder me tank hebben omdat me luchtfilter er niet meer zal zitten
afbeelding


@Freddy-fish
de luchtfilter zal loshangen? fix er een beugeltje voor zodat je rubber niet zoveel te lijden heeft

de lichtfilter zit goed vast en de carbu ook. dus dat is het niet. puur kwaliteit van het rubber.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 3-6-2010 om 19:58 uur.


origineel honda snelle slang zien te regelen. weet niet hoe een luchtslang van een mt8 oid uitkomt? ff uitzoeken en dan gewoon eentje nieuw bestellen bij honda dealer. was voor nsr enorm betaalbaar in ieder geval. betaalde toen ยค5 ofzo.


edit: hmm 20mikuni ff niet aan gedacht... komt weer niet uit.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 3-6-2010 om 20:08 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
WestlandMB 3-6-2010 20:10 Print reply

Posts: 1338
wss wordt het gewoon een twin air filter, wat kan hier nou mis mee zijn t.o.v. de standaardfilter?
 
JB1 3-6-2010 20:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
wss wordt het gewoon een twin air filter, wat kan hier nou mis mee zijn t.o.v. de standaardfilter?


Meer kabaal, meer vuil wat naar binnenkomt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 4-6-2010 0:45 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Meer kabaal, meer vuil wat naar binnenkomt.


Dat geluid dat maakt mij niet uit, Dat vuil vind ik wel apart.. hij filter toch net zo goed als een luchtfilterbox, behalve dan dat er een box omheen zit?

mijn aanzuigrubber komen direct vanaf de groothandel bij PE-PE Parts, van DMP, deze zijn hetzelfde als josdijkman (alleen geen tussenhandel dus goedkoper). het monteren is geen probleem, maar na verloop van tijd (lees: 1 of 2 maanden) droogt het rubber uit, en scheurt het snel als je nog iets aan je carberateur doet.

Nog even kort om een vraag,
als ik een twin air filter neemt, hij er komt meer vuil binnen, heeft dit gevolgen? ik zie zand wel als een probleem, maar om dit te voorkomen kan ik ook mijn eigen luchtfilterhuis behouden, en de ruimte eruit snijden/zagen waar de twinair komt, zodat ik minder snel zand erop krijgt.
 
Joop_Karel_Spank 4-6-2010 8:54 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je filter is teven ja kraan, een vacuum kraan zelfs. deze gaat dicht als vacuum wegvalt, te zien aan de slang die vanaf je spruitstuk naar de ''fil...

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 3-6-2010 om 10:16 uur.



Ik heb gister succesvol mn sproeier 94 vervangen voor een 104(op aanraden fietsenmaker) waar d fietsenmaker geen rekening mee hield is dat er nog een begrensring in mn carb zat en dat die nu in mn broekzak zit:p hoeveel zal dat mijn sproeiermaat beinvloeden? Het gaat van. T gaatjes van 6mm ofzo naar een groot doorlopend gat dus flink verschil, misschien weer 10 omhoog qua sproeiermaat?
 
XDr4g0nX 4-6-2010 8:57 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
[...]



Ik heb gister succesvol mn sproeier 94 vervangen voor een 104(op aanraden fietsenmaker) waar d fietsenmaker geen rekening mee hield is dat er nog een begrensring in mn carb zat en dat die nu in mn broekzak zit:p hoeveel zal dat mijn sproeiermaat beinvloeden? Het gaat van. T gaatjes van 6mm ofzo naar een groot doorlopend gat dus flink verschil, misschien weer 10 omhoog qua sproeiermaat?

Ik zou zeggen, ga een stukje rijden dan kom je er snel genoeg achter.
Gaat hij stotteren van 3/4 tot vol gas dan is je sproeier te groot, valt hij weg of heeft hij geen vermogen dan is hij te klein.

Edit:
Zorg er wel voor dat je blok warm is zodra je gaat afstellen

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 4-6-2010 om 8:58 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Joop_Karel_Spank 4-6-2010 9:04 Print reply
Posts: 278
Stukje rijden valt niet mee, de lage toeren bij weinig gas zijn goed. Daarna stottert hij bij half tot volgas en als j dan even wacht schiet hij in 1 keer door in zn toeren, en hij start alleen met de gasschroef een heel stuk uitgedraait en stationair blijft ie hoog zitten. Met choke aan loopt hij beter
 
XDr4g0nX 4-6-2010 9:15 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Stukje rijden valt niet mee, de lage toeren bij weinig gas zijn goed. Daarna stottert hij bij half tot volgas en als j dan even wacht schiet hij in 1 keer door in zn toeren, en hij start alleen met de gasschroef een heel stuk uitgedraait en stationair blijft ie hoog zitten. Met choke aan loopt hij beter

En dat is tijdens het rijden en niet als hij in z'n vrij staat?
Dan moet je even proberen je gasnaald clipje 1 of 2 standen omhoog te doen zodat je naald wat naar beneden komt.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Joop_Karel_Spank 4-6-2010 9:57 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

En dat is tijdens het rijden en niet als hij in z'n vrij staat?
Dan moet je even proberen je gasnaald clipje 1 of 2 standen omhoog te doen zodat je naald wat naar beneden komt.


In zn vrij blijft hij hoog hangen en in zn versnelling het stotteren. Het komt er dan op neer dat ik de gasnaald rijker afstel? Gasnaald ligt dan dieper dus wordt verder uitgetrokken als ik gas geef toch? Maar dat ga ik vanmiddag eens proberen dan:p
 
XDr4g0nX 4-6-2010 10:04 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
[...]


In zn vrij blijft hij hoog hangen en in zn versnelling het stotteren. Het komt er dan op neer dat ik de gasnaald rijker afstel? Gasnaald ligt dan dieper dus wordt verder uitgetrokken als ik gas geef toch? Maar dat ga ik vanmiddag eens proberen dan:p

Gasnaald rijker afstel?
Kwoot

Maar even serieus, het komt erop neer dat je juist van half tot 3/4 gas armer afstelt. Stotteren betekend dat hij te rijk staat afgesteld, dus te veel benzine.
Het is ook niet zo raar dat hij niet stottert in z'n vrij/neutraal, dan heeft hij namelijk "bijna" geen weerstand en kan hij met het kleinste beetje mengsel al hoge toeren bereiken

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Lees deze FAQ even compleet door, die gaat over het goed afstellen van je carburateur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
shirioko 4-6-2010 10:41 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Gasnaald rijker afstel?
Kwoot

Maar even serieus, het komt erop neer dat je juist van half tot 3/4 gas armer afstelt. Stotteren betekend dat hij te rijk staat afgesteld, dus te veel benzine.
Het is ook niet zo raar dat hij niet stottert in z'n vrij/neutraal, dan heeft hij namelijk "bijna" geen weerstand en kan hij met het kleinste beetje mengsel al hoge toeren bereiken

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Lees deze FAQ even compleet door, die gaat over het goed afstellen van je carburateur.

ja nurt, rijker afstellen met je gasnaald, ga jij nou maar je krukas op tijd zetten

je gasnaald beweegt op en neer in een buis met gaatjes aan de zijkant.
Als je het clipje in de onderste groef doet, komt je gasnaald omhoog, en gaan er meer gaatjes open waardoor je meer benzine krijgt, en omgekeerd

bovenste gasnaald staat iets armer omdat het clipje een stand hoger is gezet, en de onderste gasnaald staat in het midden
 
ds-sm-apple 4-6-2010 11:36 Print reply
Posts: 602
Ik heb een band voor mijn brommer besteld. Mijn oude band is 80/90 21", en de nieuwe die ik binnenkreeg is 80/100 21". Gaat dit passen?
 
kenny77 4-6-2010 11:41 Print reply

Posts: 29286
hij is alleen iets hoger.
 
hggf 4-6-2010 11:47 Print reply

Posts: 1404
Een MB8 remklauw kan zo op een MB5 voorvork.

Maar kan een MBX/NSR remklauw ook zo op een MB5 voorvork?
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...

Dit topic is 149239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 197 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved