Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 194 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apenzoon 2-6-2010 22:35 Print reply

Posts: 303
meot wanneer ik het achterwiel van mn senda erin doe, nou eerst de ring, of de remklauw erop? op de exploded view staat de rem er niet bij dus daar word ik niks wijzer van

 
WestlandMB 2-6-2010 22:38 Print reply

Posts: 1338
Hallo,

ik wordt gek van me luchtfilter aanzuigrubbers op mijn honda mb, ze zijn van slechte kwaliteit en scheuren snel, ook kan ik geen betere vinden en in beunen heb ik geen zin.. Dus ik dacht aan een schuimfilter..

hierin zijn vele merken, stage 6, hebo, malossi en twinair. Nou ik heb dus geen idee wat ik moet kopen, want de ene filter kost 10 euro en de ander bijna 40. Wat adviseren jullie mij? (het moet op een 20mm mikuni, en prestaties en duurzaamheid zijn voor mij belangerijk).

Ik verwacht dat jullie wel twinair zullen zeggen, maar onderbouw dit graag.
 
Apenzoon 2-6-2010 22:41 Print reply

Posts: 303
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Hallo,

ik wordt gek van me luchtfilter aanzuigrubbers op mijn honda mb, ze zijn van slechte kwaliteit en scheuren snel, ook kan ik geen betere vinden en in beunen heb ik geen zin.. Dus ik dacht aan een schuimfilter..

hierin zijn vele merken, stage 6, hebo, malossi en twinair. Nou ik heb dus geen idee wat ik moet kopen, want de ene filter kost 10 euro en de ander bijna 40. Wat adviseren jullie mij? (het moet op een 20mm mikuni, en prestaties en duurzaamheid zijn voor mij belangerijk).

Ik verwacht dat jullie wel twinair zullen zeggen, maar onderbouw dit graag.

twinair, omdat prestaties en duurzaamheid voor jou belangrijk zijn
 
JB1 2-6-2010 22:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Hallo,

ik wordt gek van me luchtfilter aanzuigrubbers op mijn honda mb, ze zijn van slechte kwaliteit en scheuren snel, ook kan ik geen betere vinden en in beunen heb ik geen zin.. Dus ik dacht aan een schuimfilter..

hierin zijn vele merken, stage 6, hebo, malossi en twinair. Nou ik heb dus geen idee wat ik moet kopen, want de ene filter kost 10 euro en de ander bijna 40. Wat adviseren jullie mij? (het moet op een 20mm mikuni, en prestaties en duurzaamheid zijn voor mij belangerijk).

Ik verwacht dat jullie wel twinair zullen zeggen, maar onderbouw dit graag.


Snel scheuren etc?
Kijk eerst maar eens of de carbu in een goede hoek staat

Doe anders even een foto (inbox me anders even)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Freddy-fish 2-6-2010 22:50 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Hallo,

ik wordt gek van me luchtfilter aanzuigrubbers op mijn honda mb, ze zijn van slechte kwaliteit en scheuren snel, ook kan ik geen betere vinden en in beunen heb ik geen zin.. Dus ik dacht aan een schuimfilter..

hierin zijn vele merken, stage 6, hebo, malossi en twinair. Nou ik heb dus geen idee wat ik moet kopen, want de ene filter kost 10 euro en de ander bijna 40. Wat adviseren jullie mij? (het moet op een 20mm mikuni, en prestaties en duurzaamheid zijn voor mij belangerijk).

Ik verwacht dat jullie wel twinair zullen zeggen, maar onderbouw dit graag.


de luchtfilter zal loshangen? fix er een beugeltje voor zodat je rubber niet zoveel te lijden heeft
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ikkejw 2-6-2010 22:53 Print reply

Posts: 9886
klein vraagje, waarom heet de 'FAQ'-afdeling niet gewoon 'How-to'?

dat is een wat betere omschrijving imo.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-6-2010 22:57 Print reply

Posts: 12846
Omdat (in mijn optiek) 'How-to' niet alles omvattend is. En FAQ (Frequently Asked Questions) wel, omdat er namelijk niet alleen in staat hoe jij je brommer wast maar ook lagermaten.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ikkejw 2-6-2010 23:56 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Omdat (in mijn optiek) 'How-to' niet alles omvattend is. En FAQ (Frequently Asked Questions) wel, omdat er namelijk niet alleen in staat hoe jij je brommer wast maar ook lagermaten.



lagermaten horen in de KB thuis. wordt daar eigenlijk nog wel wat mee gedaan?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joop_Karel_Spank 3-6-2010 9:36 Print reply
Posts: 278
Ik vind zelf dat er misschien ook aangemoedigd kan worden om meer practisch gerichte faq's te maken. er staan bijvoorbeeld nu een paar faq's over keihin carbs. maar geen over dellortho. ik ga hier zo dadelijk een paar vragen stellen die voor mijn bromer specifiek zijn en in de heel erg theoretische faq's niet behandelt zijn. Ik had bijvoorbeeld meer aan een verhaal gehad met wat voor problemen iemand heeft gekregen met een suzuki TSX met afstellen en goeie foto's.(terwijl ik zelf derbi rijdt)



Maargoed hier is mijn vrag, ik ben gisteren naar de fietsenmaker geweest omdat ik door de bomen het bos niet meer zag qua afstelling. maar die vertelde mij dat ik dan nog minstens een week moestwachtten maar ik kan nu niet rijden en ik gebruik mn brom voor school. dus eignlijk wil ik zelf wel leren afstellen:p

alleen ik kan niet bij mn vlotterbak komen, de fietsenmaker zei dat ik waarschijnlijk de carb kon draaien, daarna moest mn benzinekraan dicht en dan kan ik de vlotterbak losschroeven om zo uiteindelijk bij de sproeier te komen. alleen voor zover ik heb kunnen ontdekken zit er geen benzinekraan op mijn tank(zit wel een filter vlak onder) en ik krijg de carb met gen mogelijkheid gedraait. War zouden jullie dan beginnen? toch een slang losmaken bij de tank en dan omvouwen en klemmen zodat er niets lekt?

als jullie er behoefte aan hebben kan ik zo ook wel wat foto's uploaden?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-6-2010 10:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Ik vind zelf dat er misschien ook aangemoedigd kan worden om meer practisch gerichte faq's te maken. er staan bijvoorbeeld nu een paar faq's over keihin carbs. maar geen over dellortho. ik ga hier zo dadelijk een paar vragen stellen die voor mijn bromer specifiek zijn en in de heel erg theoretische faq's niet behandelt zijn. Ik had bijvoorbeeld meer aan een verhaal gehad met wat voor problemen iemand heeft gekregen met een suzuki TSX met afstellen en goeie foto's.(terwijl ik zelf derbi rijdt)



Maargoed hier is mijn vrag, ik ben gisteren naar de fietsenmaker geweest omdat ik door de bomen het bos niet meer zag qua afstelling. maar die vertelde mij dat ik dan nog minstens een week moestwachtten maar ik kan nu niet rijden en ik gebruik mn brom voor school. dus eignlijk wil ik zelf wel leren afstellen:p

alleen ik kan niet bij mn vlotterbak komen, de fietsenmaker zei dat ik waarschijnlijk de carb kon draaien, daarna moest mn benzinekraan dicht en dan kan ik de vlotterbak losschroeven om zo uiteindelijk bij de sproeier te komen. alleen voor zover ik heb kunnen ontdekken zit er geen benzinekraan op mijn tank(zit wel een filter vlak onder) en ik krijg de carb met gen mogelijkheid gedraait. War zouden jullie dan beginnen? toch een slang losmaken bij de tank en dan omvouwen en klemmen zodat er niets lekt?

als jullie er behoefte aan hebben kan ik zo ook wel wat foto's uploaden?



je filter is teven ja kraan, een vacuum kraan zelfs. deze gaat dicht als vacuum wegvalt, te zien aan de slang die vanaf je spruitstuk naar de ''filter'' toe loopt

dan gewoon je carb draaien of eraf halen en sproeier wisselen.

niet schrikken als bij het draaien van de carb en loshalen van de vlotterbak nog benzine lekt, die vlotterbak zit natuurlijk nog vol


vergeet trouwens niet om fotos te maken, zodat je volgende week een mooie faq in kunt sturen over het afstellen van een derbi


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 3-6-2010 om 10:16 uur.
 
Pizza501 3-6-2010 11:04 Print reply

Posts: 308
ik ben net met m'n cilinder naar de bromboer geweest. en die zei dat mijn wand helemaal versleten was. ik kon er dus het beste een nieuwe wand in laten zetten, want zo was hij niet bruikbaar.

weet iemand een goed bedrijf die een nicaseal of chroomwand erin kan zetten? en weet iemand wat het kost?
 
Alfa Romeo 8C Competizione
XDr4g0nX 3-6-2010 11:12 Print reply

Posts: 3526
Wie weet er welke maten banden op de standaard 17" en 18" wielen van een Honda NSR passen?

Voor is volgens wat ik kan vinden 2.75-17", en achter 3.00-18", maar ik zie dus ook banden met een Metrische maat ipv een Inch maat.
Welke Metrische maat banden zou er onder passen?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-6-2010 11:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Wie weet er welke maten banden op de standaard 17" en 18" wielen van een Honda NSR passen?

Voor is volgens wat ik kan vinden 2.75-17", en achter 3.00-18", maar ik zie dus ook banden met een Metrische maat ipv een Inch maat.
Welke Metrische maat banden zou er onder passen?



2,75 * 25,4 = ?
3,00 * 25,4 = ?

http://www.novarota.nl/motor/extyre

helemaal bovenaan staat het ook nog eens uitgelegd

dus ff meten hoeveel plek je hebt tussen je brug en voorpoten

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 3-6-2010 om 11:26 uur.
 
XDr4g0nX 3-6-2010 11:26 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
2,75 * 25,4 = 69,85
3,00 * 25,4 = 76,2

Maar wat haal ik hier dan precies uit, want een Metrische maat bestaat toch uit 2 maten? 80/90 ofzo, of 90/100.

Edit:
Tnxs dan ga ik dat ff lezen

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-6-2010 om 11:34 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-6-2010 11:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Maar wat haal ik hier dan precies uit, want een Metrische maat bestaat toch uit 2 maten? 80/90 ofzo, of 90/100.



zie bovenstaande link, ze vermelden de hoogte niet, wat hem automatisch 82% van de breedte maakt
 

Dit topic is 149252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 194 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved