Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vragen uitlaat voor aprilia rx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 543 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61149 - vragen uitlaat voor aprilia rx
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 31-3-2010 9:13 Print topicpost

Posts: 6717
ik wil graag dat m'n brommer wat meer trekkracht krijgt, maar de top niet echt omhooggaat

en gaat hij hierdoor veel meer gebruiken

het moet natuurlijk wel een bovenlangse zijn en rechtslangs
en als het even kan moet het een beetje bescheiden geluidje blijven

nu heb ik gelezen dat een v6 uitlaat daar het beste voor is, of is er een andere/betere uitlaat....
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

roy110 31-3-2010 9:33 Print reply
Posts: 584
v6 uitlaat is best wel een goede uitlaat, heb ik er nu ook op je top kan je zelf bepalen. met je tantwielen klienere tantwiel verhouding lagere top/ meer trekkracht .
 
timmy16 31-3-2010 9:35 Print reply

Posts: 1178
V6 is wel een goede uitlaat voor meer trekkracht en weinig topsnelheid erbij, verder kun je inderdaad wat proberen met tandwielen enzo. Hij verbruikt ook wat meer, omdat er waarschijnlijk een grotere sproeier in zal moeten.
 
Bike Me, Aprilia
Aprilia RX 50 2003 31-3-2010 9:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
V6 is wel een goede uitlaat voor meer trekkracht en weinig topsnelheid erbij, verder kun je inderdaad wat proberen met tandwielen enzo. Hij verbruikt ook wat meer, omdat er waarschijnlijk een grotere sproeier in zal moeten.


wat is iets meer ik rij nu ong 1 op 25, als ik een beetje rustig rij haal ik de 1 op 30
wat zal hij ong gaan gebruiken denken jullie

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-3-2010 om 9:41 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bramzai 31-3-2010 10:01 Print reply

Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


wat is iets meer ik rij nu ong 1 op 25, als ik een beetje rustig rij haal ik de 1 op 30
wat zal hij ong gaan gebruiken denken jullie

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-3-2010 om 9:41 uur.


1;20/1;25 ongeveer, ligt ook echt helemaal aan je rijstijl. als jij toere gaat beuke zal ie stuk minder zuinig zijn dan als je heel rustig ermee rijd.

je kan ook kijken naar een metrakit thrower, ongeveer zelfde uitlaat maar (naar mijn mening) leuker geluidje dan dat koekblik geluid die een v6 heeft
 
Son of buddha
Aprilia RX 50 2003 31-3-2010 10:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bramzai
[...]


1;20/1;25 ongeveer, ligt ook echt helemaal aan je rijstijl. als jij toere gaat beuke zal ie stuk minder zuinig zijn dan als je heel rustig ermee rijd.

je kan ook kijken naar een metrakit thrower, ongeveer zelfde uitlaat maar (naar mijn mening) leuker geluidje dan dat koekblik geluid die een v6 heeft


geluid moet niet echt knetteren ofzo, verder vind ik het al gou goed kwa geluid, ja als ik er mee ga crossen en dus hoog in de toeren ga rijd ie ook nog maar 1 op 15 idd
maar 1 op 20 is dan wel te doen
is afstellen trouwes heel veel werk? ik heb motorisch nog nooit wat aan het blok hoeven doen...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pieterschalkwijk 31-3-2010 12:02 Print reply

Posts: 157
afstellen dmv sproeiers is niet zo moeilijk als je een nieuwe uitlaat monteert, je gaat gewoon rijden met dezelfde sproeier. Tijdje rijden en naar je bougie kijken. Bougie wit --> te kleine sproeier
dan ga je een maatje omhoog. Weer stukje rijden en naar je bougie kijken
bougie wit --> nog grotere sproeier erin
bougie donkerzwart --> kleinere sproeier erin

als je bougie uitkomt op ongeveer licht/donkerbruin is het goed

 
Royal Club 31-3-2010 12:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
afstellen dmv sproeiers is niet zo moeilijk als je een nieuwe uitlaat monteert, je gaat gewoon rijden met dezelfde sproeier. Tijdje rijden en naar je bougie kijken. Bougie wit --> te kleine sproeier
dan ga je een maatje omhoog. Weer stukje rijden en naar je bougie kijken
bougie wit --> nog grotere sproeier erin
bougie donkerzwart --> kleinere sproeier erin

als je bougie uitkomt op ongeveer licht/donkerbruin is het goed


ja, en met een beetje mazzel klaptie vast met diezelfde sproeier, weet je ook dat die teklein is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Raoul 31-3-2010 13:13 Print reply

Posts: 2997
is een andere cilinder niks voor je ?

dat heb ik eens gehad op mijn mx , liep prima! originele snelheid (misschien ietsje sneller) , en met de originele uitlaat maakte ie natuurlijk geen DB teveel

ik had toen een gilardoni 70
 
Aprilia MX (H)
roy110 31-3-2010 13:15 Print reply
Posts: 584
niet van klien naar groot werken met je sproeiers maar van groot naar klien
 
roy110 31-3-2010 13:18 Print reply
Posts: 584
iets sneller van 50 naar 70 cc
 
Royal Club 31-3-2010 13:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
iets sneller van 50 naar 70 cc

ja, dan heb je zoiets als koppel.. topsnelheid gaat dan niet erg omhoog maar je heb wel een breder toerengebied wat nuttig is.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 31-3-2010 15:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
is een andere cilinder niks voor je ?

dat heb ik eens gehad op mijn mx , liep prima! originele snelheid (misschien ietsje sneller) , en met de originele uitlaat maakte ie natuurlijk geen DB teveel

ik had toen een gilardoni 70


maar ja, zo'n cilinder is wel weer wat duurder als een v6 uitlaatje toch

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 31-3-2010 15:38 Print reply

Posts: 6717
maar als iemand nog dezelfde setup heeft(orginele cilinder en 14mm dellorto standaard)met daar een leovince v6 op kan hij me vast wel vertellen wat voor sproeier daar in moet
of kan de sproeier dan toch nog anders moeten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
timmy16 31-3-2010 15:41 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
maar als iemand nog dezelfde setup heeft(orginele cilinder en 14mm dellorto standaard)met daar een leovince v6 op kan hij me vast wel vertellen wat voor sproeier daar in moet
of kan de sproeier dan toch nog anders moeten

ik ken wel iemand die gwn de sproeier heeft laten zitten, had ook nog nergens last van, Das van Thymen hier op BF
 
Bike Me, Aprilia
Thymen 31-3-2010 16:06 Print reply
Posts: 440
maar dat valt dan weer te verklaren omdat ik eerst een onderlangse V6 had en die toen heb verkocht en een bovenlangse erop heb gezet.


 
Aprilia MX

Dit topic is 2762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved